Barnvaktning
Hej jag är en tjej på 17 år som ska börja vara barnvakt åt ett par tvillingar, alltså två barn på snart tre år. Vad ska man ta betalt?
Hej jag är en tjej på 17 år som ska börja vara barnvakt åt ett par tvillingar, alltså två barn på snart tre år. Vad ska man ta betalt?
100 kr/timmen är ganska standard tror jag. Om du får betalt svart alltså.
100:- timmen dagtid. 120:- timmen kvällar och helger. 150:- timmen nätter.
Jag jag får betalt svart. Problemet är att hon erbjöd 50 kr/h och jag vågade inte riktigt säga något så jag höll med lite. Medans jag vet att det är extremt lite då jag är mycket erfaren av att ha massa andra jobb där jag har en timmlön som är 125/ h på mitt ena jobb och 95 på mitt andra????
Om du som lägst får 95 kr på ett annat jobb så kan jag tycka att det är lämpligt att begära minst 95 kr som barnvakt oxå för du leker ju inte bara med dem du lagar mat, blöjbyten kanske osv så ta ett lugnt samtal och förklara att du inte vill tjäna mindre än det lägst betalda jobbet du har/hade och att du ska ha obekvämarbetstids-ersättning. Lycka till!
Jag jag får betalt svart. Problemet är att hon erbjöd 50 kr/h och jag vågade inte riktigt säga något så jag höll med lite. Medans jag vet att det är extremt lite då jag är mycket erfaren av att ha massa andra jobb där jag har en timmlön som är 125/ h på mitt ena jobb och 95 på mitt andra????
Jag betalar min 13åring 50kr timmen när hon är barnvakt till 3åringen, 1-2 h när jag tränar. Tycker 100kr är lagom till dig. Kanske 125kr.
Tack så mycket för alla svar!