• Hmm666

sex med andra utanför förhållandet...

Jag har haft ett förhållande med en tjej ett tag men nu har hon hamnat i en depression.

Tycker självklart otroligt synd om henne och vill inte lämna henne,.

Men detta med sexet är ju som helt bortblåst och jag är ju en som älskar sex helst flera ggr om dagen.

Tänkte kolla här om någon har samma problem känner att jag inte klara mig utan sex längre vad f*#n ska man göra?

• Svar på tråden sex med andra utanför förhållandet...
  • Anonym (Greetings nine)
    Anonym (Hagrid) skrev 2017-04-12 19:40:50 följande:

Hela tanken att det händer något magiskt vid sex som på något sätt skulle skända eller förstöra förhållandet är nån kvarleva från när kristendomen höll oss i sitt grepp. Frigör dina tankar så inser du snart att en relation knappast står och faller med att du runkar själv, med någon annan eller i någon annan. Sex är ett grundläggande behov och det är klart att du behöver tömma ibland. Nu är ju säkert hon fast i tanken om monogami och sexuell helighet och skulle säkert blir mycket ledsen och så om du förslog ett öppet förhållande eller berättade att du var otrogen i det här läget. Ännu ledsnare skulle hon bli om du lämnade henne i hennes svåra tid. Och varför skulle du om du älskar henne? Sex är inte kärlek och kärlek är inte sex. Man kan blanda ihop det men man måste inte. 

Så hur löser man då detta? Ja, ligg och tig förslår jag. Det är det enda rätta. Och få inte dåligt samvete och berätta det för henne. Det är ditt ok att bära. Dina behov och ditt ansvar. 
    Det är verkligen som de säger att det man inte vet lider man inte av. Men var riktigt diskret bara, Tänk igenom allt före så du inte lämnar några spår och ändra inget beteende så att du väcker misstänksamhet. Framförallt så låt det inte stjäla tid från er utan ta av din egentid annars är det bara taskigt. Men om du spelar golf eller dricker öl med polarna eller dunkar på nån annan spelar rent objektivt ingen roll. 

Sluta nu. Jesus uppfann inte monogamin.
  • Anonym (Hagrid)
    Anonym (Greetings nine) skrev 2017-04-12 19:47:11 följande:
    Sluta nu. Jesus uppfann inte monogamin.
    Nej, men kyrkan gjorde. De kanske inte var ensamma men de tog hit den till Sverige.
    Anonym (Hagrid) skrev 2017-04-12 20:05:39 följande:

Nej, men kyrkan gjorde. De kanske inte var ensamma men de tog hit den till Sverige.

Monogamin var norm i medipotamien och inka-riket. Ingen kyrka var inblandad där. Monogamin har en funktion i alla högre civilisationer.

Är verkligen trött på den där romantiseringen av allt förkristet.
  • Anonym (Hagrid)
    Anonym (Greetings nine) skrev 2017-04-12 20:55:20 följande:
    Monogamin var norm i medipotamien och inka-riket. Ingen kyrka var inblandad där. Monogamin har en funktion i alla högre civilisationer.

Är verkligen trött på den där romantiseringen av allt förkristet.
    Så du tror det var missionärer från incariket som förde monogamin till Sverige? Oavsett så är det ointressant. Det intressanta är att vi inte behöver acceptera det monogama oket längre utan kan leva som vi vill utan att vara rädda för att hamna i helvetet eller i utanförskap på samhällets botten. Iallafall så länge du inte bor på landsbygden.
  • Anonym (Lämna)

Att vara med en deprimerad person gör bara att man själv blir deprimerad. Antar att din flickvän även äter antidepressiva? Det förstör lusten totalt och ska sanningen fram så fortsätter majoriteten med sina antidepressiva livet ut.

Lämna innan du får livet förstört. Antar att du är ung och vill ha ett aktivt förhållande med sex och kärlek?

Ett sexlöst förhållande är inget förhållande. Jag tycker att man har ett ansvar mot sin partner i ett förhållande om man själv mår dåligt en längre tid. Då avslutar man relationen och tar hand om sina egna problem. Man ska inte dra ner den andre i skiten också och göra denna till the bad guy om den vill göra slut. Man är ju inte samma person längre om man är deprimerad!

Det är hemskt att behöva trycka ner en person ytterligare men du måste kanske om du ska må bra. Lycka till!

Anonym (Hagrid) skrev 2017-04-12 21:09:16 följande:
    Så du tror det var missionärer från incariket som förde monogamin till Sverige? Oavsett så är det ointressant. Det intressanta är att vi inte behöver acceptera det monogama oket längre utan kan leva som vi vill utan att vara rädda för att hamna i helvetet eller i utanförskap på samhällets botten. Iallafall så länge du inte bor på landsbygden.

Ok, där missförstod du mig på flit.

Jag tycker att det är lite barnsligt när människor tror att världen från början var god och sedan kom kristendomen och förstörde den med sina moralistiska pekpinnar. Det blir ju en enkel värld om man tänker så, men det är inte sant.
    Samhällen har i alla tider haft normer och sedvänjor. Dessa har haft en ekonomisk och social funktion. Så kommer det fortsätta att vara. Monogami har handlat om arvsrätt, att ha koll på avkomma osv. Det har gjort livet enklare för människor.

Det är lätt att tala om det "monogama oket" i en situation där det finns god tillgång på preventivmedel och där du kan förlita dig på ett socialt skyddsnät för din försörjning. Du behöver helt enkelt inte bygga sociala relationer för att säkra din egen och dina barns överlevnad. Du kan knulla runt och kräva respekt, för staten har lovat att älska dig som du är (även om ingen annan gör det).

Sammanfattningsvis:

Om du tror att historien styrs av människor som försöker jävlas med varandra så har du fattat fel. Allt görs av en anledning. Människor är rationella. Där det praktiseras monogami är det för att monogami är funktionellt. Inte för att folk fattat fel eller förts bakom ljuset av präster.

• Anders 386
    Anonym (Vad) skrev 2017-04-12 18:08:36 följande:

Är du sexberoende?Sök hjälp då.

Det är normalt att vara sexberoende och självfallet inget man söker hjälp för. Sexberoendet var ett villkor för att det skulle uppkomma liv på jorden. ( Om man undantar bakterier o virus o sånt förstås, dom förökar sig ändå.. )
  • Anonym (Jupp)
    Anonym (Man) skrev 2017-04-11 16:12:07 följande:

Runka.

Eller prata med din partner om öppet förhållande. Att vara otrogen mot henne är som att pissa på henne.

Älskar du henne så är man inte otrogen mot henne.

Spot on!
  • Anders 386
    Anonym (Greetings nine) skrev 2017-04-13 10:40:32 följande:

.......

Om du tror att historien styrs av människor som försöker jävlas med varandra så har du fattat fel. Allt görs av en anledning. Människor är rationella. Där det praktiseras monogami är det för att monogami är funktionellt. Inte för att folk fattat fel eller förts bakom ljuset av präster.

Håller med. Skål
    Det där är utvecklat genom evolutionen. Vår monogama familjekultur har sitt ursprung från att våra avkomma behöver tas om hand under flera år - och kvinnan behövde därför knyta till sig en "stadig" manlig bundsförvant genom att ständigt vara kåt och på det sättet få en man att stanna kvar och inte intressera sig för andra honor.
    Men tyvärr faller konstruktionen när kvinnan inte är intresserad av sex längre, just därför blir det problem som för TS.

Men jag har tyvärr ingen lösning på problemet.. Det är en jäkla sits TS sitter i. Rynkar på näsan
  • Anonym (Lämna)
    Anders 386 skrev 2017-04-13 11:00:09 följande:
    Håller med. Skål
    Det där är utvecklat genom evolutionen. Vår monogama familjekultur har sitt ursprung från att våra avkomma behöver tas om hand under flera år - och kvinnan behövde därför knyta till sig en "stadig" manlig bundsförvant genom att ständigt vara kåt och på det sättet få en man att stanna kvar och inte intressera sig för andra honor.
    Men tyvärr faller konstruktionen när kvinnan inte är intresserad av sex längre, just därför blir det problem som för TS.

Men jag har tyvärr ingen lösning på problemet.. Det är en jäkla sits TS sitter i. Rynkar på näsan
    Skitsnack. Är inte kvinnan intresserad av sex längre är hon inte attraherad längre av mannen. Givetvis blir detta något mer vanligt i ett längre samboförhållande med barn och en stressig vardag med en förutsägbar man som inte ens jobbar för att kåta upp sin kvinna.
    Jag har haft ett långt särboförhållande med en kvinna med småbarn. Vi har hett sex en gång om dagen minst.

Nu handlar dock tråden om psykisk ohälsa i och sexlöst i samband med detta. Det är en helt annan femma. Får känslan av att TS är mycket ung och att relationen är ganska ny.
  • Anonym (Jepp)
    Anonym (Lämna) skrev 2017-04-13 11:48:34 följande:

Skitsnack. Är inte kvinnan intresserad av sex längre är hon inte attraherad längre av mannen. Givetvis blir detta något mer vanligt i ett längre samboförhållande med barn och en stressig vardag med en förutsägbar man som inte ens jobbar för att kåta upp sin kvinna.

Jag har haft ett långt särboförhållande med en kvinna med småbarn. Vi har hett sex en gång om dagen minst.

Nu handlar dock tråden om psykisk ohälsa i och sexlöst i samband med detta. Det är en helt annan femma. Får känslan av att TS är mycket ung och att relationen är ganska ny.

Instämmer. Har det varit bra sex i början av ett långt förhållande så är kvinnan inte asexuell i sin läggning och har en sexdrift. Om den dippar i kortare perioder så är det normalt(yttre faktorer som småbarn, stress osv). Men stryps det helt eller blir väldigt sällan under lång tid beror det på att hon inte är attraherad längre. Förhållandet är då bara ett kompisförhållnde och relationen fortsätter tills någon träffar en annan eller så accepterar båda parter att leva som kompisar ed sex några gånger per år för att man ska eller för att fyllan slår till.
  • Hmm666

Känns som du har rätt hagrid.

Hur går man vidare sen liksom, vi lever ju ihop.

Vart letar man upp nån typ lite diskret.

Det var ett tagsen man dejtade.

Och aldrig gjort detta tidigare.

• Anonym (Hilda)

Hur länge har ni varit tillsammans? Hur länge har hon varit sjuk? Får hon hjälp? Jag förstår att det här är jobbigt för dig. Jag har själv varit deprimerad, men det blev bättre när jag fick hjälp och nu mår jag bra. Vårt förhållande är starkare än någonsin :)

• Anonym (dont)
    Anonym (Greetings nine) skrev 2017-04-13 10:40:32 följande:

Ok, där missförstod du mig på flit.

Jag tycker att det är lite barnsligt när människor tror att världen från början var god och sedan kom kristendomen och förstörde den med sina moralistiska pekpinnar. Det blir ju en enkel värld om man tänker så, men det är inte sant.
    Samhällen har i alla tider haft normer och sedvänjor. Dessa har haft en ekonomisk och social funktion. Så kommer det fortsätta att vara. Monogami har handlat om arvsrätt, att ha koll på avkomma osv. Det har gjort livet enklare för människor.

Det är lätt att tala om det "monogama oket" i en situation där det finns god tillgång på preventivmedel och där du kan förlita dig på ett socialt skyddsnät för din försörjning. Du behöver helt enkelt inte bygga sociala relationer för att säkra din egen och dina barns överlevnad. Du kan knulla runt och kräva respekt, för staten har lovat att älska dig som du är (även om ingen annan gör det).

Sammanfattningsvis:

WORD!
Svar på tråden sex med andra utanför förhållandet...