• lexi92

Ont i magen

Hej,

jag är i gravid vecka 6(5+0) och har nu i en veckas tid fått kramer i magen, som en grov mensvärk, som pågår i ungefär 15-20 min sen släpper det. Inatt vaknade jag av att jag behövde gå på toa och sen när jag låg i sängen igen så kunde jag inte sova för jag fick så himla ont. Händer ungefär en gång om dagen, speciellt om jag ligger still. Är detta vanligt eller bör jag vara orolig?

Tacksam för svar, om någon varit med om liknande.

(Som ni förstår är detta min första graviditet hehe).

• Svar på tråden Ont i magen
  • Any80

Tycker det låter som molvärk och du ska inte vara orolig , så länge det kommer inga blödningar .

• Any80
    lexi92 skrev 2017-04-12 16:47:09 följande:

Nej inga blödningar, bara molande mensvärk deluxe :(

Då e det bara att njuta :) av graviditeten
  • Anonym (Nenne)

Låter som normal växtvärk av livmodern. Jag hade extreeerm värk i början. Vaknade på natten och tänkte "nu kommer det ut vilken sekund som helst". Men det var bara växtvärk :) En del har ingen värk alls och en del har jättekraftig.

• Anonym (Alex)

Jag hade rätt kraftig värk dag och natt men mest när jag låg ner. Visade sig att jag hade förstoppning, började äta bra mat och innan läggdags satte jag en värmekudde på magen :)! Var runt vecka 5-6 när det var som jobbigast, är nu i vecka 10!

Njut av graviditeten!

• Jsv17

Så har jag också haft till och från sedan jag plussade, tror det är molvärk och livmodern som stretchar ut sig och tar mer plats. Är i v.7 nu

• lexi92

Okej va skänt att veta att fler känt så så att de är normalt :) trir inte att de är en förstoppning för jag går på toaletten som vanligt om inte mer än vanligt :) antar att de är växtvärk då. Tack snälla för alla svar!!

• vasg

Har precis såhär. Fast det är bara riktigt smärtsamt i max 30-60 sekunder tack och lov. Blir värre på kvällen/natten. BM sa att man kan ta paracetamol om det är jobbigt, men att det är fullt normalt och inget att oroa sig för så länge man inte blöder. När jag sa hur kort tid mitt varade i taget sa hon "ja men då är det ju faktiskt bara att bita ihop!" Med glimten i ögat. Betryggande att fler upplever detta <3

• Kawa77

Har sj en jäkla molande värk i stort sätt jämt. Är i vecka 7 (6+1) d är bättre när jag rör på mig men man blir ändå orolig...*ler* det kan strecka sig ända ner i benen med

Svar på tråden Ont i magen