• Anonym (Bedragen hustru)

Jag vill också vara otrogen!

Min man sen femton år tillbaka bedrog mig med en annan kvinna i höstas. Han är ångerfull och vi har bestämt att hans snedsteg inte ska få förstöra vårt förhållande, både för barnens skull, det praktiska med hus osv., och att vi faktiskt fortfarande tycker om varann. Men jag känner det så orättvist, han har varit ute på äventyr och legat med någon annan medan jag gått hemma och varit trogen - jag vill OCKSÅ ligga med någon annan! Ha lite bra sex, ett spännande äventyr, få bekräftelsen jag inte får hemma.
    Samtidigt vill jag inget hellre än att återgå till vår vardag och jag förstår ju med huvudet att det inte direkt skulle hjälpa något alls om jag också hoppade över skaklarna. Men att veta att han har gjort det och inte jag....

• Svar på tråden Jag vill också vara otrogen!
  • Anonym (M)

Jag förstår dig. Jag är inte mkt för hämnd annars men just en sån grej skulle jag aldrig komma över om jag inte kunde känna att jag också minsann.. men jag skulle nog låta min man få veta det "av en slump" så han också går våndas. För otrohet för mig är det absolut värsta sveket..

• Anonym (Done that)
    Anonym (eller hur) skrev 2017-04-17 23:41:25 följande:

För män är sex värst, sen är det väl ingen som gillar att frun är kär i någon annan, men sex är utan tvekan värst

Varför tror dunat sexet är värst för män. Jag tror det är stor skillnad i ett förhållande om man lever i ett absolut vitt förhållande, då kan man ha viss förståelse för att partnern behöver sex, eller att man själv behöver det. Men om det blir en riktig relation med känslor och umgänge utanför sängen då först gör det ont på riktigt.

Finns ganska många både män och kvinnor som inte får sex inom förhållandet men som på inga villkor vill skiljas.
  • PeterGB3G
    Anonym (Helt rätt) skrev 2017-04-17 20:37:19 följande:
    Jag har svårt att säga att du har fel eftersom jag inte är man. Däremot tror jag att det är situationsrelaterat. Om vi målar upp två olika situationer: 1. Frun är ute en sen kväll, har druckit en del och hamnar i säng med en för henne okänd man. 2. Frun fantiserar om en framtid tillsammans med sin kollega, hon har inte passerat gränsen för fysisk otrohet, men långt över gränsen för vad som är okej att känna, tänka och göra. De flörtar hela dagarna och hon drömmer om honom hela nätterna.

Vilket är värst? Jag hade tyckt det var bar mycket värre med nummer 2. Nummer 1 betydde inget för honom och är snabbt utraderat. Min man får gärna ägna sig åt nummer ett så länge det sköts problemfritt. Nummer 2 är av helt annan karaktär. Ett jämförande av mig och någon annnan och en eventuell vilja att välja henne framför mig.

Kombinationen mellan 2 och att ligga med henne är det som skulle såra absolut mest.
    Ditt resonemang är fullkomligt korrekt. Jag håller med dig i teorin. Men som flera andra män skriver i tråden är det för oss absolut värst med det fysiska. Liten fjantflört på jobbet kan en man lägga bakom sig som ingenting, men att en annan man satt kuken i ens fru skapar en irreparabel skada på relationen.

Kanhända detta har med våra genetiska instinkter att göra, vi vill vara helt säkra på vem som är far till våra egna barn.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
    Anonym (M) skrev 2017-04-18 05:49:48 följande:

Jag förstår dig. Jag är inte mkt för hämnd annars men just en sån grej skulle jag aldrig komma över om jag inte kunde känna att jag också minsann.. men jag skulle nog låta min man få veta det "av en slump" så han också går våndas. För otrohet för mig är det absolut värsta sveket..

Om jag gör det kommer jag hålla tyst om det så länge vi håller ihop. Men skulle vi skiljas... låt oss säga att han skulle få höra om det i positiva ordalag. Tungan ute
  • Anonym (eller hur)
    Anonym (Done that) skrev 2017-04-18 06:59:35 följande:
    Varför tror dunat sexet är värst för män. Jag tror det är stor skillnad i ett förhållande om man lever i ett absolut vitt förhållande, då kan man ha viss förståelse för att partnern behöver sex, eller att man själv behöver det. Men om det blir en riktig relation med känslor och umgänge utanför sängen då först gör det ont på riktigt.

Finns ganska många både män och kvinnor som inte får sex inom förhållandet men som på inga villkor vill skiljas.
    Jag tror inte, det finns forskning på det. Iof finns det olika teorier om hur vi levde i stenåldern men det har gjorts globala undersökningar som visat att män generellt sett reagerar starkare på sexuell otrohet och kvinnor på emotionell otrohet, sen finns det olika förklaringsmodeller för det. Vissa menar på att det har med fortplantningsinstinkt att göra, sex=barn, om tanten haft annan kuk i sig så innebär det oklarhet vems avkomman är typ.

Jag tror du gör misstaget att försöka resonera rationellt kring saker som är irrationella. Det vi pratar om här är känslor och känslor är inte alltid rationella. Otrogna människor är till exempel mer svartsjuka än andra, hur rationellt är det?
  • holidodi

Ni kanske ska ha ett öppet förhållande. För ni tycker om bekvämligheterna, men vill också vara ute och ha lite roligt vid sidan om. Fråga honom, hans svar kanske förvånar dig. :P

holidodi skrev 2017-04-18 13:05:23 följande:

Ni kanske ska ha ett öppet förhållande. För ni tycker om bekvämligheterna, men vill också vara ute och ha lite roligt vid sidan om. Fråga honom, hans svar kanske förvånar dig. :P

Redan gjort, han vill inte. 
  • Meatballsurgery

Jag kan absolut förstå dig på båda planen, både att du också vill ha chansen att få ha ett äventyr för då skulle ni ju vara på samma plan så att säga men samtidigt förstår jag absolut att du bara vill gå tillbaka till normala livet igen.

Jag är så glad att jag och min fru har ett öppetförhållande och kan prata om allting sånt här så att det inte händer =)

• Anders 386
    PeterGB3G skrev 2017-04-18 08:29:28 följande:
    Ditt resonemang är fullkomligt korrekt. Jag håller med dig i teorin. Men som flera andra män skriver i tråden är det för oss absolut värst med det fysiska. Liten fjantflört på jobbet kan en man lägga bakom sig som ingenting, men att en annan man satt kuken i ens fru skapar en irreparabel skada på relationen.

Kanhända detta har med våra genetiska instinkter att göra, vi vill vara helt säkra på vem som är far till våra egna barn.
    Jag kan tänka mig att det påverkas av situationen. Om man har en ofta kåt kvinna som tydligt älskar sex kanske ett sexuellt övertramp skulle vara lättare att ta?
    Men i ett fall som mitt förhållande där jag alltid varit den som velat ha sex men ofta fått ett "nej" blir det utan tvekan så att ett sexuellt övertramp från hennes sida skulle sätta sig som en stor tagg i min själ. Det skulle liksom tydligt visa att jag inte duger som älskare. Det skulle ta riktigt hårt. En flirt på jobbet, även om den hållit på några månader, skulle vara lättare att ta. Vem behöver inte en flykt från vardagen liksom?
  • Anonym (rätt ska vara rätt)

Tror att vara otrogen tillbaks är enda chansen för dig att få respekt och gå vidare. I första hand för självrespekten och att han inte ska ta dig för given. Men tror tyvärr ni är rökta ändå eftersom förtroendebarriären har övertrampats.Skulle aldrig vilja ha den tanken malande och sannolikheten att han är otrogen igen är större än motsatsen!

• Anonym (eller hur)
    Anders 386 skrev 2017-04-18 15:48:42 följande:
    Jag kan tänka mig att det påverkas av situationen. Om man har en ofta kåt kvinna som tydligt älskar sex kanske ett sexuellt övertramp skulle vara lättare att ta?
    Men i ett fall som mitt förhållande där jag alltid varit den som velat ha sex men ofta fått ett "nej" blir det utan tvekan så att ett sexuellt övertramp från hennes sida skulle sätta sig som en stor tagg i min själ. Det skulle liksom tydligt visa att jag inte duger som älskare. Det skulle ta riktigt hårt. En flirt på jobbet, även om den hållit på några månader, skulle vara lättare att ta. Vem behöver inte en flykt från vardagen liksom?
    Hur man tar saker beror ju på en mängd faktorer.

Uppväxt
    Har du växt upp i en miljö där sånt är norm så kommer du oxå förmodligen tycka sånt är normalt som vuxen

Miljö
    Lever du i en miljö där sånt ofta förekommer så kommer du bli mer eller mindre immun och tycka att det är normalt

Instinkter
    Många av våra känslor är delvist inprogrammerade i oss sen födseln genom våra instinkter, de flesta reagerar negativt till svek till exempel, vi umgås inte gärna med någon vi inte litar på, vi vill gärna veta om vår avkomma är våran eller ej.

Omständigheter
    Om man är dödssjuk i cancer så kanske saker som förut kändes viktiga känns triviala i jämförelse.
  • Anonym (Ballen)
    Anonym (Beklämd) skrev 2017-04-15 07:41:37 följande:

Såklart han är "ångerfull".
    Det låter bra. 
    Var otrogen om du vill. Kan ju knappast bli värre.
    Jag skulle ha lämnat. Det gjorde jag när min tjej var otrogen. Sa bara hejdå.
    Långt senare fick jag höra att hennes väninnor tyckte jag inte var en "riktig man".
    Jag skulle ha kämpat för henne.

Klart du inte är en riktig man om din kvinna knullar borta, vad fan tror du?
  • Anonym (Ballen)
    Anonym (Låg nivå) skrev 2017-04-15 18:27:42 följande:

Riktigt omoget tankesätt, vadå rättvisa. Livet är inte rättvist, antingen så förlåter du honom eller så lämnar du honom. Hur skulle något bli bättre genom att du begår samma snedsteg? Då sjunker du enbart till samma nivå själv.

Hon får ett skott i råttan, hon skulle kanske må utmärkt av det.
Svar på tråden Jag vill också vara otrogen!