En gång otrogen, alltid otrogen?
Stämmer rubriken eller är det vanligare att folk faktiskt bara är otrogna en gång? Diskutera i grupper.
Stämmer rubriken eller är det vanligare att folk faktiskt bara är otrogna en gång? Diskutera i grupper.
Monogami är inte alls onaturligt för oss, det är en fråga som vetenskapen fortfarande debatterar. Boken "sex at dawn" som jag förmodar att du baserar dina teorier på är enbart EN teori som författaren dessutom fick ta väldigt mycket kritik för och senare också ta tillbaka en del påståenden.
Anledningen till att kvinnor inte varit lika otrogna som män tidigare är sociala faktorer,
Det intressanta är väl om det går att laga ett förhållande om det visar sig att en varit otrogen.
Som bedragen har man ju för alltid tappat en viss respekt, i alla fall när det gäller trohet och är nog i många fall "otrogen" tillbaka.
Det bästa vore nog att skippa det här med monogami helt och hållet.
Personligen kommer jag aldrig att vara trogen mot min kvinna något mer. Det tåget har gått.
Det intressanta är väl om det går att laga ett förhållande om det visar sig att en varit otrogen.
Som bedragen har man ju för alltid tappat en viss respekt, i alla fall när det gäller trohet och är nog i många fall "otrogen" tillbaka.
Personligen kommer jag aldrig att vara trogen mot min kvinna något mer. Det tåget har gått.