Vill skiljas men kan inte
Jag är gift och har två barn med en man som tycker att det mesta är tråkigt. Han vill inte umgås med folk, vill inte gå ut och tycker att allt är dyrt. Han pratar mycket om sitt jobb på kontoret och även om hur vi ska göra om i vårt hus, men han har inte ens tid att klippa häcken. När han är hemma så sitter han mest på soffan. Ingenting blir gjort om inte Jag säger åt honom Att göra det. Då kanske det Blir gjort. Vi bråkar en del om detta och han säger bara "jaha gör det då" eller "tyck det då" om jag säger vad jag känner. Själv är jag en fixare som gillar att hitta på saker och fixa iordning så det är fint hemma. Men jag får aldrig ha fint eller hitta på saker. Jag kan inte heller bjuda hem folk för att det är alltid stökigt på grund av att han inte gör något. Han tycker att jag kan hitta på saker med Mina vänner, men Jag vill ju hitta på saker med honom och barnen. Enda gången han verkar lycklig är när han går på fotboll ibland. Men han påstår själv att allt är bra och att han är lycklig. Jag har tagit upp detta med honom i flera år, men han förstår inte vad jag menar. Vi klev upp klockan sju idag och han sitter fortfarande på soffan medan våren Tre-åring håller på att få ett utbrott på grund av tristess. Vad ska Jag göra? Jag vill inte leva så här men jag vill inte ha skilsmässobarn heller. Hjälp