Tror att vårt barn har ADHD
Vi har en underbar tjej på snart 7 år, hon är alltid väldigt glad ich snäll.
Hon har alltid varit väldigt energisk och aktiv i förskolan. Hon började F-klass i somras och de har påpekat att de tycker hon är hyperaktiv, okoncentrerad, svårt att sitta still och hänga med som de andra barnen.
Hon vill hellre springa runt, leka och vara aktiv ute.
Hemma är det väldigt tufft , mycket bråk för hon lyssnar inte på något vilket ofta leder till bråk i familjen och hon kan vara väldigt energisk så man blir tokig. Helgerna är inte så roliga om vi nu inte är ute eller hittar på något kul. Vardagarna är bättre för då ör hon ganska trött.
Jag är väldigt orolig för hon säger att hon är dum och kan slå sig själv i huvet när vi är arga på henne. Det känns jätte jobbigt för vi vet inte riktigt hur vi ska göra mer än att bekräfta att hon inte är dum och ta henne till sig ömt. Det känns som vi alltid är arga på henne och jag har ofta skuldkänslor .
Det där med att hon slår sig i huvet har gått lite i perioder och just nu är hon inne i en dålig period.
Vi har haft ett möte med specialpedagog och lärare och snart ska vi prata med psykolog.
Har läst lite om adhd och många symptom stämmer in på vårt barn och jag känner verkligen en stor klump i magen.
Jag vet att jag inte ör någon läkare och att man helst ska undvika läsa om massa symptom.
Ville bara skriva av mig lite och kanske är det någon som känner igen sig?