• lessman

Driver ngn med mig?

ja ibland undrar jag om det är ngn som driver med mig när det gäller dotter grejen eftersom ingen kommer o säger som det är. jag vet vilka 2 som skulle kunna vara tänkbara döttrar, men när ingen säger något så utgår jag ifrån att ngn bara driver med mig om detta,jag tänker då inte fråga dem om du verkligen är min dotter, så jävla kul ska ni inte få det. det kan ni glömma.

• Svar på tråden Driver ngn med mig?
  • Wazp

Jag trodde du visste att det var dina barn?

• lessman

Jag går inte in i närmare i detaljer i denna fråga, om inte modern någon gång kommer och säger som det är , ja då får det väl vara då, och jag håller mig undan alla för allevighet då, det är väl bäst för alla då? så slipper alla allt jävla krångel med den juridiska grejen, lugnast för alla om jag isolerar mig o skiter i alla då, eller hur? jag ska inte besvära, ursäkta att jag försökte bry mig i alla fall.då blev dom blåst på sin riktiga far och jag blev  blåst på allt.

• Wazp

Om inte modern har sagt något... vad har fått dig att tro/misstänka/veta att dom är dina? Har någon sagt något som hintar om att dom är dina eller är det en egenbaserad misstanke?

• lessman

as I said, no further details about this.

• lessman

det är nog lika bra att jag lever i celibat reste n av livet som ja g ju har gjort hela mitt liv tidigare, jag är ju så van, och det är så underbart skönt att komma hem till en tyst lägenhet varje dag och slippa allt gnäll, tjafs o bråk som det är inom många familjer, ja g ha r det så bra o får göra allting precis som jag vill. underbart.

• Joo3221414

Så du har alltså bara fantiserat ihop att de ska vara dina barn.. Alla dina inlägg är läskiga och oroande. Du borde verkligen söka hjälp för din psykiska hälsa asap!!

• lessman

det är inga påhitt, men nu lägger jag ner allt detta jävla skit, så blir allting precis som allting har varit.. så bra va? we are all the losers.

• Aniiee

Ungarna är fan vuxna nu, du har till och med kontakt med dem. OM du vill veta så gör du ett enkelt FADERSKAPSTEST. Det kan köpas online. Tjejerna är säkert också jäkligt intresserade av detta, så det är ju bara att säga att du vill veta säkert och fixa ett test, ni kan säkert dela lika på kostnaden.

Ordningen återställd
  • lessman

kostnaden är det minsta problemet här. och vill de så vill jag, frågan är bara vem som ska ta det första steget, inte jag i alla fall,om vi tänker tillbaka, så när jag hälsade på den där tjejen i slutet av 80talet, så var att ha sex det sista jag tänkte på, vi hade inte ens planerat att ha det. så det första hon säger när vi befinner oss i hennes rum var, nu får du ta av dig byxorna....jag blev så paff av hela situationen att jag blev mållös.
    Men jag blir besviken då ingen säger något utan bara håller på med antydningar.När det gäller detta, så kan man säga direkt till mig, tex hej pappa, eller om modern berättar för mig. dom är nu så pass vuxna att jag klarar det, dom behöver inte oroa sig att jag inte skulle klara det. det är bättre att dom gör det, för jag tänker inte ta första steget, jag gjorde ju inge t fel när jag träffade deras mor.

• Aniiee
    lessman skrev 2017-04-18 22:26:53 följande:

kostnaden är det minsta problemet här. och vill de så vill jag, frågan är bara vem som ska ta det första steget, inte jag i alla fall,om vi tänker tillbaka, så när jag hälsade på den där tjejen i slutet av 80talet, så var att ha sex det sista jag tänkte på, vi hade inte ens planerat att ha det. så det första hon säger när vi befinner oss i hennes rum var, nu får du ta av dig byxorna....jag blev så paff av hela situationen att jag blev mållös.
    Men jag blir besviken då ingen säger något utan bara håller på med antydningar.När det gäller detta, så kan man säga direkt till mig, tex hej pappa, eller om modern berättar för mig. dom är nu så pass vuxna att jag klarar det, dom behöver inte oroa sig att jag inte skulle klara det. det är bättre att dom gör det, för jag tänker inte ta första steget, jag gjorde ju inge t fel när jag träffade deras mor.

Du får faktiskt ta lite jävla eget ansvar. Om DU vill veta så får DU ta upp det, och om DU inte gör det så får DU skylla dig själv, och inte hålla på att skylla på alla andra i hela jävla världen, som du gör hela tiden.

DU HAR ANSVAR ÖVER DITT LIV OCH DET ÄR DU SOM MÅSTE AGERA FÖR ATT FÖRÄNDA DET OCH OM DU INTE GÖR DET SÅ FÅR DU HÅLLA KÄFTEN OCH SKYLLA DIG SJÄLV.

Har ingen sagt det här till dig förut? Sträck upp dig för fan och börja ta lite jävla ansvar över dig, ditt liv, ditt mående och din situation.
    Ordningen återställd
  • lessman

snarare är det dom som får ta ansvar om dom verkligen vill, jag tänker inte tvinga mig på ngn. det var ju inte jag som gjorde fel någonstans 1987. Om dom verkligen vill, så är det upp till dom att antigen ringa, eller prata där vi befinner oss, så ser jag på saken, för jag åkte inte till den där tjejen för att ha sex och något jävla ansvar får hon ta, när hon var så jävla feg att hon inte klarade attt berätta för mig. (när hon kom till  mig 2 år senare)

• Aniiee
    lessman skrev 2017-04-19 03:04:59 följande:

snarare är det dom som får ta ansvar om dom verkligen vill, jag tänker inte tvinga mig på ngn. det var ju inte jag som gjorde fel någonstans 1987. Om dom verkligen vill, så är det upp till dom att antigen ringa, eller prata där vi befinner oss, så ser jag på saken, för jag åkte inte till den där tjejen för att ha sex och något jävla ansvar får hon ta, när hon var så jävla feg att hon inte klarade attt berätta för mig. (när hon kom till  mig 2 år senare)

Dåså. Skyll dig själv.
    Ordningen återställd
  • Fiona M
    lessman skrev 2017-04-19 03:04:59 följande:

Då så.
    Inte ett ord till med gnäll här på FL om det, då vet vi.
  • lessman

det är inte min sak att kolla upp om de är mina barn, vill dom ha mig, då får do m alltbörja prata om det på stället somvi befinner oss på, detärintemin skyldighet att påstå till ngn att du är mindotter, vill de, fine, det är jag med på om de ¨pratarförst med mig om det, men herrejisses vad ni tanter är omänskliga mot en man som har problem, medan andra tanter får hur snällasvar som helst.

• MadHatter

Om du viöl veta dår du fråga "barnen" om de också undrar och i så fall kan ni göra ett privat faderskapstest för att kolla.

Man behöver inte dra in någpt juridiskt men visar det sig att du är far så kanake barnen väljer att vända sig till tingsrätten för att få dig fastställd som far rent juridiskt. Det får du vara beredd på i så fall och det är i så fall barnens sak att göra eftersom de är vuxna.

Det är ju ingen annan än du och barnen som lär ta initiativ till att kolla upp faderskapet. Det är ju ingen annan som äger frågan så att säga och kan driva på detta/ta initiativ. Så endera frågar du själv barnen om det är något du vill göra eller så avvaktar du och ser om de tar initiativ till detta. Något annat finns ju inte att göra.

De som antyder kan ju inte göra något åt saken rent konkret.

Nej någon skyldighet att be barnen om att göra ett test har du inte utan det är ju något som du ska göra om du själv vill stilla din nyfikenhet. Eftersom detta är något du grubblar mycket över kan jag tycka vore en bra sak att göra så vet du sen och slipper fundera mer.

Men barnen kan ju mycket väl fundera på samma sätt som du, att de tycker att det är du som ska ta initiativ om det finns en reell möjlighet att du kan vara pappa. Det vet ju du bättre än dem.

Att hoppas på att mamman ska dyka upp pch be om ursäkt för vad som hände för över 18 år sedan och reda upp det hela är ju rätt naivt. Det lär inte hända. Ibland får man helt enkelt acceptera att alla människor inte beter sig som de bprde bete sig och utgå från hur verkligheten ser ut (inte hur man tycker att den borde se ut) och agera utifrån vad man tror blir bäst här och nu oavsett vad som hände för x antal år sedan.

• festew
    lessman skrev 2017-04-20 05:57:50 följande:

det är inte min sak att kolla upp om de är mina barn, vill dom ha mig, då får do m alltbörja prata om det på stället somvi befinner oss på, detärintemin skyldighet att påstå till ngn att du är mindotter, vill de, fine, det är jag med på om de ¨pratarförst med mig om det, men herrejisses vad ni tanter är omänskliga mot en man som har problem, medan andra tanter får hur snällasvar som helst.

Om du är deras pappa är det ditt ansvar, inte deras. Även om de är vuxna så är det de som är barnen i den här situationen. Vill du ha kontakt med dem är det alltså ditt vuxna ansvar att ha lite ryggrad och ta den kontakten. Vill du inte ha den kontakten (du verkar inte helt säker?) så är det kanske lika bra att du upprätthåller status quo och håller dig borta, så råkar inga känslor i kläm för nån. Men det är upp till dig.
Svar på tråden Driver ngn med mig?