• Anonym (Fel brors fru)

Känslor för min mans bror

Jag har starka känslor för en annan man än min egen. Min man och jag har varit tillsammans i 17 år. Vi har barn tillsammans och ett bra liv. Jag har inga planer på att lämna det vi har för någon annan. Problemet är att mannen mitt hjärta slår hårt för är min mans bror. Ingen moralpanik, tack. Jag är klart medveten om hur fel detta är. Mina känslor lever sitt eget liv. Så känns det i alla fall ibland.

Jag har känt min svåger sedan jag var 13 år. Vi har alltid umgåtts som kompisar. Aldrig något med kärlek. Sedan träffade han sin fru och de fick barn. Allt lugnt. Jag gifte mig med hans bror några år senare. Allt lugnt.

För några år sedan (ca 5 år) började jag känna att jag hade valt fel bror. Det började som en liten gnagande känsla som under åren sedan växt till ett berg.

Jag vill inte förstöra det jag har, och det min svåger har. Vi har fantastiska familjer. Hela släkten är underbar. Vi har alla roligt när vi ses.

Jag och min svåger har gemensamma intressen. Vi har samma yrke, vi har samma fritidsintresse (ett ganska specifikt sådant) och vi har jättemycket att prata om. Vi förstår varandra bara genom blickar och leenden. Vi har alldeles för lätt att bli förtroliga. Ingen av oss dricker en droppe alkohol så jag kan inte skylla på det.

Jag undviker honom så gott jag kan. Han fattar ingenting och när jag sätter mig så långt ifrån honom det går på släktkalasen kommer han ofta och sätter sig hos mig istället. Jag svarar på hans sms och pratar med honom när han ringer. Jag kramar honom aldrig. Rör aldrig vid honom. Han gör ju ingenting fel när han söker sig till mig. Han vill ju bara prata med mig som en kompis, en släkting. Han vet ju inte vad jag kämpar med. Och jag vet att han inte skulle gilla det om han visste.

Jag har försökt att jobba med mig själv och med mitt äktenskap. Och det är inget fel på det.

Så. Hur blir jag av med det här? Vad mer kan jag göra? Någonstans är något fel med mig. Hjälp? Och snälla, inte döma. Jag vill komma ur det här.

Tack på förhand.

"Fel brors fru"

• Svar på tråden Känslor för min mans bror
  • Anonym (Maja)

Jag är rätt säker på att TS inte bryr sig så mkt om sin man... eller isf bryr sig mkt mer om sig själv. Det roliga är att detta Kommer komma fram! Och brodern kommer INTE lämna sin fru! Och då kommer TS grina

• Anonym (Sad)
    Anonym (lasse) skrev 2017-05-08 13:31:23 följande:
    Jag vet exakt hur det går till. Min fru hade ett förhållande med en annan man i över ett halvt år. Det var inte min bror men väl min bästa vän. Det är såklart inte lika hemskt men ändå fruktansvärt illa. Det är dubbla knivar i ryggen.

Min fru var precis som du. Hon hade "det" med min kompis. Vi umgicks allihop och jag litade och såg upp till dom båda. När jag fick reda på deras affär var den redan över och vi har nu ett barn tillsammans.

Jag är inte arg på dom för att dom blev kära i varandra. Man är trots allt bara en människa. Det som jag inte kan glömma eller förlåta är alla deras lögner och sättet de kränkte mig på. Hur enkelt det var att gå från att vara världens bästa kvinna till en sån som förödmjukar, kränker och förminskar en annan.

Om du visste vad hon ångrar sig idag! Om du visste hur ont det gör för henne när killen (jag) inte finns där och ser på henne på samma sätt längre.
    När hon vet att hon förstört det bästa i hennes liv för att få uppleva den där "spänningen" som egentligen inte var ett dugg roligt så här i efterhand.

Jag ska inte säga nåt mer eftersom jag inte tror att du är nåbar nu när du redan börjat. Om du är en bättre människa än vad min fru är, och det tycker jag att du verkar vara, så snälla... Lämna din man innan du gör något. Om du hyser den minsta respekt och värme för din man så lämna honom för hans skull. Han kommer att bli så ledsen och han kommer alltid så länge han lever se på dig och bara känna sorg.
    Var det länge sen det hände?
    Finns din "vän" kvar i er närhet?
    Kommer du att kunna återfå  känslorna för henne fullt ut eller har du funderingar på att skiljas?
    Till sist, hur fick du reda på otroheten?
  • Anonym (ehm)
    Anonym (Maja) skrev 2017-05-13 23:58:30 följande:

Jag är rätt säker på att TS inte bryr sig så mkt om sin man... eller isf bryr sig mkt mer om sig själv. Det roliga är att detta Kommer komma fram! Och brodern kommer INTE lämna sin fru! Och då kommer TS grina

Exakt, vad är det man brukar säga "The road to hell is paved by good intentions", totts alla hennes fina ord så GÖR hon det alla förälskade människor brukar göra, dvs det mest korkade skit man kan tänka sig. Sen sitter de och grinar och undrar huuuuur det kunde gå såhär och tycker jättesynd om sig själva och att alla är jättetaskiga som inte förestår.

Självklart ska gubben som tidigare inte var värt ett skit jämfört med den nya förlåta allt och ta tillbaka henne för vad kan vara viktigare än just hennes känslor? Om gubben inte vill det så ska han iaf hjälpa henne ljuga för barnen och hitta på någon lämplig ursäkt som gör att allt ansvar för att de var tvungna att skiljas inte pekar allt för mycket på henne utan helst på båda två. Typ "mamma och pappa älskade inte varandra längre".
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Fel brors fru) skrev 2017-05-09 02:42:48 följande:

Vad jag ska göra? Sluta känna. Ni har skrivit förut om att kontrollera sina känslor. Jag kan göra det. Så bäst är att sluta känna efter och glömma det som varit. Bara så där. Acceptera att jag varit en idiot och gå vidare.

Du får välja hur du ska ha det, fortsätter ni att umgås som ni gör kommer det förr eller senare att hända något.

• Anonym (Maja)

Det är rätt tyst från dig TS... hur går det?

• Anonym (ehm)
    Anonym (Maja) skrev 2017-05-15 23:04:37 följande:

Det är rätt tyst från dig TS... hur går det?

TS skrev en annan tråd där hon tycker hon blivit jättedåligt behandlad i denna tråd och kommer därmed inte skriva något mer 
  • Anonym (Länk?)
    Anonym (ehm) skrev 2017-05-16 13:49:42 följande:

TS skrev en annan tråd där hon tycker hon blivit jättedåligt behandlad i denna tråd och kommer därmed inte skriva något mer 

Har du en länk?
  • Själen

Hej!
    Jag förstår vilket helvete du går igenom. Jag känner samma själsliga band t en annan man, inte en bror, utan ett gammalt ex som jag var ihop med för nästan två decienner sedan. Vi kan bara titta på varandra så förstår vi varandra, på ett sätt som ingen annan gör. Det är så plågsamt. För på ett sätt vet man att "det" finns där, själsliga kopplingen, men sen å andra sidan tänker man att man kanske intalar sig, inbillar sig, romantiserar...!??? Lider och har lidit i flera år nu. Har absolut inte gjort ngt, men förgörs av mitt inre kaos... Gråter

• Anonym (Mellanmänsklig)
    missdi skrev 2017-07-04 08:27:39 följande:
    Låter jobbigt detdär. Jag har själv haft en relation med en man visserligen mindrr seriös än det du beskriver men en kväll med mycket alkohol kom hans bror in i sängrn där jsg låg. Innan jag hunnit reagera hafe han dragit fram kuken och munknullade mig. Jag sa inte nej utan lät det pågå tills han kom i halsrn på mog. Utan ett ord drog han upp byxorna. Jag låg kvar med öppen mun när sedan han jag var med kom in i rummet sa jag inget utan tryckte ner hans kuk så långt det gick i halsrn och lät även honom komma. Betättade det aldrig.
    Eller hur? Väldigt många av dina inlägg känns väldigt osannolika och påhittade. 
  • Anonym (Mellanmänsklig)
    missdi skrev 2017-07-04 09:12:18 följande:
    Jag det vet jag inte. Jag är 37 år hår sedan jag var 14 år älskat sex och hsr knullat runt ned de flesta som velat ha mih sedan dess. Har blivuy en del kuk och fitta henom åren ...
    Möjligt, men samtidigt skriver du i en annan tråd - "Det är bara fantasier jag skriver eftersom jag går igång på mina egna fantasier som jag skriver."

Känns så här också. Dina fantasier hör inte hemma i trådar där människor beskriver riktiga problem och vill ha hjälp. 
  • Anonym (Fel brors fru)

Jag kommer ångra detta.... letade upp min tråd fast jag hade lovat låta bli. Men på något sätt vill jag låta er veta hur det gått sedan jag lämnade tråden för fyra månader sedan.

Vi har inte legat med varandra under sommaren som någon trodde.

Men steg ett för mig var att erkänna för mig själv att jag är otrogen. När den poletten trillade ner berättade jag för min man. Jag sa att jag älskar hans bror och att jag älskar honom också. Min man älskar mig troligen jättemycket för han gjorde ingen grej av det. Ni undrar nog om han finns på riktigt eller om jag hittar på. Men jag tror att det handlar om hur jag sa det. Jag kan nog inte förklara riktigt men för att såra min man så lite som möjligt berättade jag lite pö om pö hur jag kände. Klart det inte var okej men han bad mig inte dra, han skrek och grät inte. Han bara suckade och rynkade på pannan. Hade jag inte älskat min man så mycket så hade jag dragit ändå.

I alla fall så är det bra mellan mig och min man. Jag har inga hemligheter. Inga hemliga sms. Inga hemliga möten. Jag fortsätter att älska min man.

Jag kan dock inte släppa mina känslor för brodern så jag fortsätter att vara otrogen i tanken. Mitt enda hopp är att det kanske klingar av med tiden. Sjukt men sant så vad mer kan jag göra? Jag och brodern träffas som vanliga släktingar. Ingen av oss pratar om våra känslor. Vi är normaltrevliga mot varandra.

Jag är otrogen men jag tycker att jag gjort vad jag kan. Misstänker att ni tycker annorlunda. Så, bring it on.

• MR Human

Konstigt kan man tycka. Hur är relationen mellan din man och hans bror nu då?
    Din man måste älska dig väldigt mycket!

• v i r r a
    Anonym (Fel brors fru) skrev 2017-09-26 01:39:53 följande:

Jag kommer ångra detta.... letade upp min tråd fast jag hade lovat låta bli. Men på något sätt vill jag låta er veta hur det gått sedan jag lämnade tråden för fyra månader sedan.

Vi har inte legat med varandra under sommaren som någon trodde.

Men steg ett för mig var att erkänna för mig själv att jag är otrogen. När den poletten trillade ner berättade jag för min man. Jag sa att jag älskar hans bror och att jag älskar honom också. Min man älskar mig troligen jättemycket för han gjorde ingen grej av det. Ni undrar nog om han finns på riktigt eller om jag hittar på. Men jag tror att det handlar om hur jag sa det. Jag kan nog inte förklara riktigt men för att såra min man så lite som möjligt berättade jag lite pö om pö hur jag kände. Klart det inte var okej men han bad mig inte dra, han skrek och grät inte. Han bara suckade och rynkade på pannan. Hade jag inte älskat min man så mycket så hade jag dragit ändå.

I alla fall så är det bra mellan mig och min man. Jag har inga hemligheter. Inga hemliga sms. Inga hemliga möten. Jag fortsätter att älska min man.

Jag kan dock inte släppa mina känslor för brodern så jag fortsätter att vara otrogen i tanken. Mitt enda hopp är att det kanske klingar av med tiden. Sjukt men sant så vad mer kan jag göra? Jag och brodern träffas som vanliga släktingar. Ingen av oss pratar om våra känslor. Vi är normaltrevliga mot varandra.

Jag är otrogen men jag tycker att jag gjort vad jag kan. Misstänker att ni tycker annorlunda. Så, bring it on.

Fortsätt på inslagen linje - Prata, prata, prata med din man, undvik känslomässiga samtal/mess med brodern och vårda relation.

Och nej, jag har svårt att se det som att du är otrogen.
  • Anonym (Fel brors fru)

Relationen mellan min man och hans bror är mycket god. Ingen skillnad från innan faktiskt. Jag vet inte om de pratat om detta.

• Anonym (Fel brors fru)
    v i r r a skrev 2017-09-26 08:21:15 följande:

Fortsätt på inslagen linje - Prata, prata, prata med din man, undvik känslomässiga samtal/mess med brodern och vårda relation.

Och nej, jag har svårt att se det som att du är otrogen.

Jaså är jag inte otrogen?
  • v i r r a
    Anonym (Fel brors fru) skrev 2017-09-26 10:12:01 följande:

Jaså är jag inte otrogen?

Eh? Har jag missat något?

Har ni sex? Hånglar ni? Kramas ni intensivt? Pratar/messar ni kärleksfullt/snusk?

Du är förälskad och verkar älska(?) två män. Du har väl bara förmågan att älska flera samtidigt och det har jag svårt att se som otrohet så länge du är öppen med det och ger din man möjlighet att ta ett eget beslut.
  • Anonym (Fel brors fru)
    v i r r a skrev 2017-09-26 10:32:37 följande:

Eh? Har jag missat något?

Har ni sex? Hånglar ni? Kramas ni intensivt? Pratar/messar ni kärleksfullt/snusk?

Du är förälskad och verkar älska(?) två män. Du har väl bara förmågan att älska flera samtidigt och det har jag svårt att se som otrohet så länge du är öppen med det och ger din man möjlighet att ta ett eget beslut.

Det var en fin tolkning. Man kanske kan älska två.
Svar på tråden Känslor för min mans bror