Halsbränna i tidig graviditet?!
Kanske inte ens har med graviditeten att göra , men jag har i alla fall aldrig haft halsbränna förut. Känns som en klump i halsen som bränner ... Vanligt sent i graviditeten har jag förstått men i v 5+2?!
Kanske inte ens har med graviditeten att göra , men jag har i alla fall aldrig haft halsbränna förut. Känns som en klump i halsen som bränner ... Vanligt sent i graviditeten har jag förstått men i v 5+2?!
Det är inte konstigt alls. De glatta musklerna i kroppen ändras av hormonerna och till de hör både livmodern och mage/svalg. :)
Hade jättemycket halsbränna v.6 och 7, nu har det tack och lov avtagit lite. Jag har inte heller halsbränna i vanliga fall.
Haft halsbränna från tidigt tidigt, får alla symptom tidigare än man "kan". Tex var trög mage ett av mina första symptom, illamående en vecka innan bim osv så du ska inte känna dig konstig alls! Kroppen ändras och alla reagerar olika.
Samarin är naturligt utan risk för biverkningar och helt ok att ta under hela graviditeten. Nu mot slutet (v 34) har jag fått ta oftare/extra för jag vaknar på nätterna av halsbrännan och sura uppstötningar. Grattis till graviditeten förresten :)