Selektiv ätstörning
Hej, finns fler här som har lite äldre barn med denna diagnos? Min son är 12 nu.
Hej, finns fler här som har lite äldre barn med denna diagnos? Min son är 12 nu.
Titta på fb där borde det finnas grupper i SÄ och där borde du kunna få tips och ideer
Är selektiv ätstörning när de enbart äter mkt få saker? I så fall har min snart 11åring det. Vad kan din son äta?
Han kan äta pasta (speciella sorter), pommes, nuggets, fiskpinnar, hamburgare (bara köttet), grönt äpple, moror, våfflor (ej med sylt), mina hembakta bullar (får absolut inte va kanel eller kardemumma i), chips, rostbiff med krydda på (men bara en speciell sort som finns i en affär).
Han kan äta pasta (speciella sorter), pommes, nuggets, fiskpinnar, hamburgare (bara köttet), grönt äpple, moror, våfflor (ej med sylt), mina hembakta bullar (får absolut inte va kanel eller kardemumma i), chips, rostbiff med krydda på (men bara en speciell sort som finns i en affär).
Har en son som blir 11 i år och har samma ????..började strax efter han fyllt 1 år. Har gått på både BUP och hos dietist. Men tyvärr inget bättre efter de heller...
Min dotter som har ätstörningar brukar gilla spagetti m stekt ägg när hon var liten men senare fick hon från vårdcentralen en dryck med alla vitaminer osv på apoteket och det var bra för att hon hade så svårt att äta på morgonen mådde illa och så där men nu är hon äldre och det går ganska bra man får vara uppfinningsrik och ge henne alternativ, och fråga vad hon var sugen på.
Jag vet det är jätte jobbigt, hon får lågt blodsocker och blir jätte arg om hon inte mvh Annelie