• TvåBarnsMamma

VUL hinnsäck men ingen bebis

Var på VUL i dag ska vara i vecka 6+0 om det stämmer.
    Negativt gravtest 12/4
    Positivt gravtest 13/4 som indicera gravid vecka 1-2.

Blevgravid mellan 27-30/3 då vi hade samlag då. Veckan innan var min make bortrest och veckan efter också.

Var i dag på vul man ser en hinnsäck som är 9mm och ingen bebis. Enligt denna skulle jag då vara i vecka 4-5.
    Någon som varit med om liknande.
    Är helt förstörd

• Svar på tråden VUL hinnsäck men ingen bebis
  • Nykär15

Perfekt litet gryn med tickande hjärta, mätte 15 mm = 8+1, stämmer prick på dagen! Sååå lättad!! NIPT inkl UL om 2 veckor.

• TvåBarnsMamma
    Treansresa skrev 2017-05-04 10:48:58 följande:
    Vad med om ungefär samma som dig och fick inte ihop tiden. På rul sedan så hade den växt ikapp nästan alla dagar:) stort grattis till ett hjärta som slår där inne:)
    Tack känns helt magiskt är så lycklig.
  • TvåBarnsMamma
    Nykär15 skrev 2017-05-04 11:00:04 följande:

Perfekt litet gryn med tickande hjärta, mätte 15 mm = 8+1, stämmer prick på dagen! Sååå lättad!! NIPT inkl UL om 2 veckor.

Grattis oh så underbart att höra
  • lucas o felicia

Jag va på vul idag vecka 6+2 men dom kunde inte se något foster fick en ny tid om En vecka. Någon som varit med om samma sak i vecka 6?

• Nykär15
    lucas o felicia skrev 2017-05-12 12:36:31 följande:

Jag va på vul idag vecka 6+2 men dom kunde inte se något foster fick en ny tid om En vecka. Någon som varit med om samma sak i vecka 6?

Var så med min första dotter i v 6+2, i vecka 7+3 såg man ett hjärta slå. Man bör inte göra VUL före 8+0 pga detta. Hoppas det ser bra ut nästa vecka!
  • Normark

Åh, hade nästan kunnat vara jag som skrev.. För tre veckor sedan var jag på ett tidigt VUL med anledning av en kronisk sjukdom. Jag var då i vecka 8 men enligt läkaren i vecka 6. Det här tyckte jag var helt omöjligt eftersom jag visste när jag hade sex och det var inte då. 

Efter det försvann varenda graviditetssymptom. Inga ömma bröst, ingen trötthet, inget illamående - nada. Jag har bara gått och väntat på missfall och mått dåligt i tre veckor. Igår fick jag nog, ringde tillbaka till spec-mvc och sa att jag inte står ut med att inte veta hur det är. Idag fick jag komma in, träffa en ny läkare och jodå, ett alldeles perfekt litet foster ligger där! Jag får försöka strunta befruktningsdatum och lita på att jag är gravid med den här lilla bönan. Och njuta av att inte må dåligt - men det är så svårt att ta in. 
  • djuze

Fick åka in i måndags med magsmärtor, fick göra vul och jag berätta att jag är i vecka 7 (6+? ) ifrån vad jag hade räknat ut första mens dagen var 31 mars

Men när vi kolla så kunde hon absolut inte se att jag var i vecka 6+? .. hon tippade mer på v 4-5 fick ta ett blodprov för och kolla hcg tror jag det hette. Dom ringde tillbaka till mig i tisdags och berätta att hcg stämde med dom veckorna hon tippade på men jag är Såå orolig ändå !!! Har tid o gå tillbaka nu på tisdag ;o

Det vi kunde se på vul i måndags var en liten prick bara är så rädd att allt har gått åt pipan igen :'( hade ma i januari

• TvåBarnsMamma
    djuze skrev 2017-05-17 10:42:49 följande:

Fick åka in i måndags med magsmärtor, fick göra vul och jag berätta att jag är i vecka 7 (6+? ) ifrån vad jag hade räknat ut första mens dagen var 31 mars

Men när vi kolla så kunde hon absolut inte se att jag var i vecka 6+? .. hon tippade mer på v 4-5 fick ta ett blodprov för och kolla hcg tror jag det hette. Dom ringde tillbaka till mig i tisdags och berätta att hcg stämde med dom veckorna hon tippade på men jag är Såå orolig ändå !!! Har tid o gå tillbaka nu på tisdag ;o

Det vi kunde se på vul i måndags var en liten prick bara är så rädd att allt har gått åt pipan igen :'( hade ma i januari

Så var de för mig också, fast jag hade ägglossning någon gång mellan 26mars-3 april. Negativt gravtest 12 april medan de var positivt den 13 april. Var inne och hur vi än räkna skulle jag vara i vecka 6-7 men enligt vul och hcg blodprov visade de 4+ några dagar. Fick komma åter två veckor senare och allt var som de skulle. Hur har de gått för dig?
  • djuze
    TvåBarnsMamma skrev 2017-05-19 13:42:20 följande:
    Så var de för mig också, fast jag hade ägglossning någon gång mellan 26mars-3 april. Negativt gravtest 12 april medan de var positivt den 13 april. Var inne och hur vi än räkna skulle jag vara i vecka 6-7 men enligt vul och hcg blodprov visade de 4+ några dagar. Fick komma åter två veckor senare och allt var som de skulle. Hur har de gått för dig?
    Va skönt att allt såg bra ut för dig till slut, går och är orolig fortfarande har tid på tisdag kl 09:15 känns som en evighet ditt ;/

Men har inte haft några magsmärtor mer iaf så det är ju skönt.
  • TvåBarnsMamma
    djuze skrev 2017-05-20 09:41:05 följande:
    Va skönt att allt såg bra ut för dig till slut, går och är orolig fortfarande har tid på tisdag kl 09:15 känns som en evighet ditt ;/

Du ska se att de kommer gå bra.
    Håller tummarna för dig
  • Summerchild

Se hit

Var inte oroliga mammor!

Det är supervanligt att inte se nåt i v 6+0 å lite mer

Jag har varit gravid 4 ggr. Alla är lika dana. Blir jag gravid en 5e gång ska jag glädja mig åt plusset på stickan. Allt annat kan man inte påverka. Bara onödig oro.. ska jag oroa mig så kan ju bebisen oxå födas för tidigt. Så gravid är ständig oro.

Men kom igen kvinnor. Vi finns här å stöttar varandra.

• TvåBarnsMamma
    djuze skrev 2017-05-20 09:41:05 följande:

Hur har de gått för dig?
Svar på tråden VUL hinnsäck men ingen bebis