Hur lång tid efter avslutad amning kom eran mens tillbaka?
Som rubriken lyder. Slutade amma min dotter i lördags och på söndagen fick jag mensvärk och har gått upp 1 kg och fortfarande mensvärk men den kommer inte..?!
Som rubriken lyder. Slutade amma min dotter i lördags och på söndagen fick jag mensvärk och har gått upp 1 kg och fortfarande mensvärk men den kommer inte..?!
Många får mens långt innan man slutar amma. Jag fick själv efter 2 mån.
Hur länge har du ammat? Haft preventivmedel? Har du inte haft det så kan du faktiskt ha blivit gravid igen..
När min son var 6 månader trappade jag ner amningen till bara 2 gånger per dag. Det gjorde jag i ungefär en månad sen trappade jag ner till en amning per dag. Två veckor senare slutade jag helt. Jag fick mensvärk ganska så direkt efter det men det tog tre veckor från sista amningstillfället tills mensen kom.
Mitt barn är 8 månader och mensen har ej kommit än å ja är ej gravid :)
Ett par veckor efter jag slutat amma med bägge barnen.