Förbjuda parti?
Finns det något politiskt parti, som bör förbjudas i Sverige. Jag är själv väldigt PK och anser att alla partier ska förbli tillåtna, men vad anser övriga debattörer. Bör partiförbud införas i vårt land?
Finns det något politiskt parti, som bör förbjudas i Sverige. Jag är själv väldigt PK och anser att alla partier ska förbli tillåtna, men vad anser övriga debattörer. Bör partiförbud införas i vårt land?
Tror inte dom kan förbjuda partier, Röstar SD och är så långt ifrån pk man kan komma
Nej man bör inte förbjuda partier ,fel väg att gå i en demokrati
Obeskrivligt korkad tanke! Att förbjuda ett parti skulle vara att förbjuda demokrati.
Jag vet inte jag, i grunden är det självklart att man inte kan förbjuda ett parti, det är ju bara att låta bli att lyssna på dem eller rösta på dem så försvinner de ju automatiskt. Men det blir ju samtidigt rätt konstigt när ett parti som NMR refererar till någon slags demokratisk frihet för att föra fram sitt budskap när de faktiskt har som en av sina politiska mål att avskaffa just demokrati.
Alla kan bilda parti hursomhelst, det finns inga regler alls. Men om du vill ansöka om partistöd, dvs skattepengar så måste du uppfylla en mängd krav.
Sen löser sig det mesta av sig själv, ett högerextremt parti med rötter i nazismen ratas av de flesta, för närvarande 83 % av sveriges befolkning.