• Medlem3

Hur mycket kostade er smartphone?

Vilket pris är rimligt för en ny mobiltelefon från Samsung eller en iPhone? Vad betalade ni?

Köpte en Samsung för ett halvår sedan som var skit och slutade fungera efter 2 månader av lite regn. Innan dess var den även seg. Har nu en halvt trasig Samsung från 2014 som jag kämpar med

Trots besvikelserna så gillar jag något med Samsung så tänkte köpa en ny för ca 4k. Är det ett rimligt pris, tycker ni?

• Svar på tråden Hur mycket kostade er smartphone?
  • Rakad Apa
    Frontline skrev 2017-05-18 23:08:27 följande:
    Kan bara hålla med..

Har haft massor med mobiler sen början på 90-talet och just min Huawei är den absolut bästa av dom alla..
    Har haft iPhone, Samsung, Nokia, Ericsson, LG och några till men ingen har varit lika bra..
    Känns ju rätt galet att betala 9000 kr för en mobil när man kan få en kommunistlur till halva priset :) 

Men du, det var väl en stund sedan Ericsson spottade ur sig mobiler? ;) 
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Rakad Apa
    Anonym (Så nöjd) skrev 2017-05-18 23:56:22 följande:

Köpte samsung S7 för ett par veckor sedan 5 400 kr. Innan har jag haft billigare samsung mobiler.

Samsung S7 är helt fantastisk, bra kamera, anväder bara mobilen, i stort sett aldrig datorn längre.

Samsung gör bra mobiler, inget snack om saken. Däremot är det ju en annan fråga hur prisvärda de är.
  • Anonym (U)
    Rakad Apa skrev 2017-05-19 19:31:40 följande:
    Känns ju rätt galet att betala 9000 kr för en mobil när man kan få en kommunistlur till halva priset :) 

Vad är är den exakta eller mångtydiga definitionen av Kommunistlur?
  • elyse

2400 totalt. Har ett tillägg på 99 kr i månaden på abonnemanget. Skulle aldrig någonsin lägga mer än 3000 på en telefon.

• Anonym (U)
    elyse skrev 2017-05-20 02:03:47 följande:

2400 totalt. Har ett tillägg på 99 kr i månaden på abonnemanget. Skulle aldrig någonsin lägga mer än 3000 på en telefon.

Tänkte så förut men funderar på att lägga max 4000 nu och ha den i minst 4 år.
  • Anonym (Nexus)

Köpte en google nexus 5 för snart 3 år sedan för lite drygt 3 tusen tror jag. Var då den mest prisvärda telefonen på marknaden. Fick toppbetyg på den tiden.

• elyse
    Anonym (U) skrev 2017-05-20 02:55:00 följande:

Tänkte så förut men funderar på att lägga max 4000 nu och ha den i minst 4 år.

Hoppas den håller, då. Service är ju svindyrt.
  • Anonym (iPhone 7)

Jag köpte en IPhone 7S för 10.000kr utan att göra någon större undersökning av marknaden innan. Har en iPhone 6 som jobbtelefon och 7:an med större skärm gillar jag skarpt. Den har mer kraft än min laptop och jag använder knappt min dator längre. Tidigare hade jag en Samsung Galaxy privat och den var också jättebra. Men sen packade den ihop. Det blev lite roddigt med två telefoner med så olika gränssnitt.

• Rakad Apa
    Anonym (U) skrev 2017-05-20 01:53:59 följande:

Vad är är den exakta eller mångtydiga definitionen av Kommunistlur?

En mobil som är tillverkad i ett kommunistland.
  • Anonym (Så nöjd)
    Rakad Apa skrev 2017-05-19 19:33:11 följande:

Samsung gör bra mobiler, inget snack om saken. Däremot är det ju en annan fråga hur prisvärda de är.

5400 kr tycker jag helt klart den är värd. Däremot nästan 8 000 kr när den släpptes förra året är galet dyrt.
  • Anonym (:))

Jag köper alltid mina kontant, blir en ny varannat år ungefär. Jag håller utkik efter kampanjer. Nu har jag en huawei med dubbla sim (bästa telefonen jag haft!) den kostade 1200:- på kampanj i julas. Telefonen innan den var en xperia m4 och sen gav jag 1800:- för på kampanj hos elgiganten.

Glad att jag inte är i behov av det nyaste, skulle aldrig lägga 7000-8000 på en telefon

• Frontline
    Rakad Apa skrev 2017-05-19 19:31:40 följande:

Hmm sen när kostade en Huawei 9K?
    Att Ericsson inte har släppt på nån mobil på länge vet jag utan jag skrev att jag hade haft en sådan bland annat men just min Huawei Honor 7 är den absolut bästa jag har haft..
    Kostade mig då 3500:-

Ska nu snart beställa en ny mobil och nu lutar det åt en Lenovo P2 den kostar nästan 3K
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (U)
    Rakad Apa skrev 2017-05-20 08:58:03 följande:
    En mobil som är tillverkad i ett kommunistland.
    Eftersom att du inte förklarar mer så antar jag att det inte är någon skillnad på kvalitén mellan en mobil som tillverkats i ett kommunistland och en mobil som tillverkats i ett kapitalistland.
  • Rakad Apa
    Frontline skrev 2017-05-21 00:02:19 följande:

Hmm sen när kostade en Huawei 9K?

Att Ericsson inte har släppt på nån mobil på länge vet jag utan jag skrev att jag hade haft en sådan bland annat men just min Huawei Honor 7 är den absolut bästa jag har haft..

Kostade mig då 3500:-

Ska nu snart beställa en ny mobil och nu lutar det åt en Lenovo P2 den kostar nästan 3K

Nej, du missförstår mig. Det jag menade var att konkurrerande toppmodeller kostar ca 9K, inte huawei alltså.

OnePlus kan jag oxå rekommendera, de säljer nog de allra rimligaste mobilerna i förhållande till pris, prestanda och uppdateringar.
  • Rakad Apa
    Anonym (U) skrev 2017-05-21 03:16:03 följande:

Eftersom att du inte förklarar mer så antar jag att det inte är någon skillnad på kvalitén mellan en mobil som tillverkats i ett kommunistland och en mobil som tillverkats i ett kapitalistland.

Är i stort sett väldigt bra byggekvalitet på Kinalurar, åtminstone hos de största och väletablerade tillverkarna. Däremot är det inte alla som är så duktiga på att pusha ut uppdateringar tyvärr.
Svar på tråden Hur mycket kostade er smartphone?