Anonym (X) skrev 2017-05-20 08:08:11 följande:
Vissa har tur. I mina kretsar känns det som att folk har valt ett system vardera. Har inte riktigt sett att det skulle vara bättre än sms heller.
Jag hade nog sett till att automatisera processen med Tasker. Låter som några klick för mycket för min smak att radera varje gång ett meddelande lästs.
Finns massvis med fördelar att använda en internet baserad tjänst än telefonibaserad en...
ungefär som här, bor ute i skogen, nada mottagning, sms kan tas emot på några ställen i huset, och då kan det bli några timmars/dag fördröjning om det försöker tas emot när man saknar mottagning och studsar tillbaka till "tornet"... därför är whatsapp bäst i mitt tycke, för internet via wifi används hemma, dvs kan -alltid- nås då :) sen har jag en eller två som inte använder whatsapp, men då hörs man konstigt nog mer sällan, samt det är enklare att skicka bilder, videos, ljud via whatsapp än mms (som har begränsning på storlek)
Känns onödigt att behöva "automatisera" något så enkelt som att radera lite meddelanden, jag har aldrig känt det som en "börda" eller problem, görs enkelt och ja, föredrar och göra det manuellt :)