• Benyamin

homosexualitet jämförelse

Hej!
    Ensak som jag funderar på och skulle vilja ha svar på är varför väldigt många prata om hudfärg i diskussioner om homosexualitet. Det är helt obegripligt för mig. T.ex. om nån skriver en tråd om tv:n uppfostrar oss genom  propaganda för homosexualitet då svara många med säga  svt sände ett program om en svart tjej som lucia o massa sådana kommentarer. Då undrar jag vad fan har hudfärg göra med homosexualitet. En person som tycker att homosexualitet inte är medfödd och onaturligt ser ingen skillnad på om en homosexuell personal är svart eller vit. Det är handlar inte om individens värde som människa utan individens sexuella avvikande beteenden som man ifrågasätter. Det är inte så jävla svårt att förstå. 
    Tänk om en ngn skriver en tråd, där han/hon kritiserar religiösa skolor osv, skulle då många börja prata om hudfärg. Jag tror inte det. 

• Svar på tråden homosexualitet jämförelse
  • Anonym (Bikille)

Hudfärg o homosexualitet har inget med varandra att göra. Men ingen av dem styr man aktivt själv, man väljer ju inte sin sexualitet eller hudfärg. Men det kanske är där det skär sig för dig. Du kanske tror att man väljer sin sexualitet själv?

Du har ju i regel ingenting med homosexuellas sexliv att göra, skulle jag gissa. Sannolikt ser du eller hör ingenting alls av det. Så det finns inget behov för dig att ifrågasätta det sexuella beteendet. Det påverkar inte dig alls. Du har för övrigt säkerligen kollegor på jobbet som tänder på wet, analsex, s/m, bdsm, gruppsex, lack o läder och annat. De är säkert helt normala o fungerande människor i alla fall.

För din del. Acceptera att det som du upplever som rätt i sängen kanske inte upplevs som rätt för andra människor. Vem har mest rätt? Detta gäller oavsett om vi pratar homosexualitet, analsex, oralsex eller whatever.

Gör det som du o din partner gillar i sängen, och låt andra göra det som dem gillar, utan att döma ut beteendet som avvikande. Känna det rätt Är det rätt. Svårare än så är det inte.

• Meriall

Det har nog att göra med intersektionalitet, dvs att människor av tex mörk hudfärg, homosexuella, invandrare etc blir negativt särbehandlade för att de tillhör en aman grupp än den stora massan i något avseende. Och då blir de ihopgrupperade. Man tänket att en svart lesbisk har det jobbigare än en vit lesmisk eftersom folk har fördomar mot både lesbiska och svarta. Typ.

• Glinda från Oz

Ser du det så med annat man inte kan välja själv också? Det är ju inte individens värde man ifrågasätter utan personens hudfärg. För det är precis så, hudfärg får man inte välja själv och inte sexuell läggning heller. Visst finns det idioter som tror att man väljer sin läggning men de har inte så mycket innanför pannbenet och är inte personer man ska umgås med.

• Glinda från Oz
    Benyamin skrev 2017-05-21 01:16:10 följande:

Jag hade bara en fundering och nu ser jag redan många som gått i försvarsställning. Det är förväntat måste jag säga, eftersom homosexualitet är Sveriges och Europas nya heliga kor. Det ska bara applåderas  och får inte ifrågasättas . Den som inte gör det , alltså inte tycker att det är inte medfödd kallas för idiot och trångsynt. Det vet vi alla. Det pratas och skrivs om att det är medfödd, ok. Finns det några vetenskapliga bevis för det, nej vetenskapen har ännu inte kunnat bevisa . Däremot visar forskningen" Analsex kan leda till inkontinens- även om du bara provat det en gång"- länk nyheter24.se/nyheter/forskning/829940-forskning-analsex-kan-leda-till-inkontinens-aven-om-du-bara-provat-det-en-gang

Samkönade mäns sex är analsex och det är väl hälsosamt och naturlig. Läs artikeln ovan.

En annan argument är homosexuella har sexuella känslor för egna kön. Visst kan man ha känslor och få ibland massa konstiga tankar som snurrar i huvud på en, men inte man väl går ut och förverkligar dem. Pedofiler kan också säga att de får sexuella känslor för barn, och är det då rätt att säga de är födda så, näe tror inte det.

För min del och många många människor som kommit till Sverige är det här något vi kommit i kontakt med eller hört här förstå gången. Har själv bott i fyra länder innan jag kom till Sverige men har aldrig sett eller har hört talas om. Men vi respekterar såsom mina kollegor respekterar min tro, trots att de innersta inne tycker att det är bara påhittad dumhet osv.

Jag och många andra har inte det minsta hat mot dessa människor. Jag personligen har inte atom vikt av hat i mitt hjärta. Med andra ord jag är en frisk människa. En människa som har mycket hat i sitt hjärta är enligt mig en sjuk människa. I mina ögon är alla människor lika mycket värda oavsett: hudfärg, nationalitet, etnicitet, religion, fattig eller rik.  

Jag har aldrig sett någon aplodera homosexualitet, däremot utsätts homosexuella för en hel del hatbrott. I Ryssland tar man barnen från sina homosexuella föräldrar, homosexuella arresteras och misshandlas och mördas medan polisen tittar åt ett annat håll.

Varför är du så besatt av hur andra människor har sex? Vad har du med det att göra? Analsex har dessutom inget med honosexuallutet att göra, för du tror väl inte att analsex är det ända sättet två män har sex på, eller att heterosexuella aldrig har analsex? Vad hände med lesbiska, har inte vi sex alls? Den största grejen med honosexuallitet är ju kärlek, att man är kär i någon av samma kön och har ett förhållande. På vilket sätt skadar honosexuallitet någon? En pedofil skadar barn för livet, det går inte ens att jämföra.

Du tycker helt uppenbarligen inte att alla är lika mycket värda och du bär på en hel del hat, men jag tror inte det har med bögar att göra även om de är de du skriver om här.
  • Anonym (Bikille)

Men Benyam­in vad har skador vid analsex med saken att göra? Många heterosexuella utöver ju det också.

Pedofili är ju knappast ömsesidigt. Det är ju ett sexbrott, och precis som våldtäkt är det förskräckligt. Pedofili har inget med homosexualitet att göra.

Det finns mycket forskning som tyder på att homosexualitet är medfött. Sedan är det väl svårt att bevisa bortom allt tvivel hos alla forskare i världen att det är så, precis som t.ex. kopplingen co2 och varmare klimat, där vissa forskare envisas med att försöka förneka.

Du kommer med tomma argument och en intolerant attityd.

Svar på tråden homosexualitet jämförelse