Vad har ni för gravid-cravings?
Jag är gravid i vecka 13, och har själv cravings på Tunnbröd och röda äpplen. Även olika festis liknande drycker.
Jag är gravid i vecka 13, och har själv cravings på Tunnbröd och röda äpplen. Även olika festis liknande drycker.
har haft äpplen, rödbetor men det har gått över. Nu vill jag äta pommes till allt. drömmer om McDonalds pommes på natten...
Citron i olika former, iskallt vatten (helst vattnet som finns i vår stuga) och is (isglass fungerar också).
Min man brukar retas och säga att bebisen kommer bli förkyld eftersom jag äter och dricker så mycket iskallt.
Hade äpplen med sonen, åt säkert 5-6 st per dag. Då är jag egentligen allergisk mot äpplen men var inte det under graviditeten. Med dottern hade jag inte någon speciell craving men var mkt för söt choklad i slutet. De första mån kräktes jag bara hela tiden och åt typ fil och grönsaker för det var lite lättare.
Åt så himla bra innan graviditeten, men sen ballar ur helt!! Kan inte låta bli att vräka i mig smågodis, kakor osv. Jag som verkligen knappt åt socker alls!!! Och nu är det ju verkligen viktigt att äta rätt men det går bara inte. Hur komma ur skräpmatsträsket i graviditetstillstånd?! Hur gör ni?
Olika sallader, salt, saltlakrits och socker... svårt att hålla mig lika nyttig som innan :/
Glass! All gräddglass som inte är isglass! Jag tycker inte ens om glass i vanliga fall! Men har dragit ner på mjölken så tror det har med det att göra!
Haft många olika från början, är i vecka 16 nu.
Nudlar, fiskbullar, fryspizza, tomater och gurka ihop, mjukt bröd med ost. Det känns som att det kommer och går väldigt mycket! :)