• Nyblivengravid

Vad har ni för gravid-cravings?

Jag är gravid i vecka 13, och har själv cravings på Tunnbröd och röda äpplen. Även olika festis liknande drycker.

• Svar på tråden Vad har ni för gravid-cravings?
  • Måne09

har haft äpplen, rödbetor men det har gått över. Nu vill jag äta pommes till allt. drömmer om McDonalds pommes på natten...

• Rödtjärnens Anna

Citron i olika former, iskallt vatten (helst vattnet som finns i vår stuga) och is (isglass fungerar också).

Min man brukar retas och säga att bebisen kommer bli förkyld eftersom jag äter och dricker så mycket iskallt.

• Meriall

Hade äpplen med sonen, åt säkert 5-6 st per dag. Då är jag egentligen allergisk mot äpplen men var inte det under graviditeten. Med dottern hade jag inte någon speciell craving men var mkt för söt choklad i slutet. De första mån kräktes jag bara hela tiden och åt typ fil och grönsaker för det var lite lättare.

• Mera76

Åt så himla bra innan graviditeten, men sen ballar ur helt!! Kan inte låta bli att vräka i mig smågodis, kakor osv. Jag som verkligen knappt åt socker alls!!! Och nu är det ju verkligen viktigt att äta rätt men det går bara inte. Hur komma ur skräpmatsträsket i graviditetstillstånd?! Hur gör ni?

• fixaochdona

Olika sallader, salt, saltlakrits och socker... svårt att hålla mig lika nyttig som innan :/

• Treansresa

Glass! All gräddglass som inte är isglass! Jag tycker inte ens om glass i vanliga fall! Men har dragit ner på mjölken så tror det har med det att göra!

• Birdiz

Haft många olika från början, är i vecka 16 nu. 

Nudlar, fiskbullar, fryspizza, tomater och gurka ihop, mjukt bröd med ost. Det känns som att det kommer och går väldigt mycket! :)

Svar på tråden Vad har ni för gravid-cravings?