• Äldre 27 May 13:16
    1633 visningar
    4 svar
    4
    1633

    Semester med småbarn

    Hej Hej! Jag har en liten fråga, någon som har några bra tips på semester för en barnfamilj med en 2 åring och en (då) 2 månaders bebis? Ev om det finns något roligt i sthlm för småbarn, de är nog för små för gröna Lund och skansen är väl ganska tråkigt?

    Är öppen för alla förslag var till Kolmården förra året och Astrid Lindgrens värld så dessa skippar vi nog i år.

  • Svar på tråden Semester med småbarn
  • Äldre 27 May 13:47
    #1

    Min nu 4-åring har alltid gillat Skansen. Lill-Skansen är mysigt och där gillar han att vara. Är ni där på sommaren brukar det vara marknader, ett litet nöjesfält med några karuseller och lotterier, vackra omgivningar, lekpark. Det finns flera picknickställen om man inte vill köpa mat där och ett tips är att ta Bergbanan upp när ni kommer. Akvariet gillar jag men tyvärr kostar det extra att gå in där. Vill ni se djur men i mindre skala kan ni åka till t ex Aspuddsparken som har ponnys, getter, kaniner plus att det finns en stor lekplats, toaletter, fik och en plaskdamm.

  • Äldre 27 May 14:36
    #2

    Oj tack, har inte själv varit på skansen sedan jag var tonåring, minns det som mest en stor "naturpark" men kan ju hänt en del på 15 år ???? ska nog föreslå det för sambon ändå

  • Äldre 27 May 14:40
    #3

    En stor naturpark med djur är ju perfekt underhållning för en tvååring!

  • Caramb­olan
    Äldre 27 May 14:54
    #4

    Jag tycker också att Skansen är perfekt för där finns lite av varje. Lekparker, djur, barnteater, museum, bra picknickområden, toaletter/skötrum nära till hands, etc.

Svar på tråden Semester med småbarn