• ACJ

Sparar ni bebiskläderna?

Ni som inte ska ha fler bebisar, sparar ni kläder tills era barn eventuellt blir föräldrar eller gör ni er av med kläderna när de är utväxta?

Min mamma sparade massor av mina babykläder, vilket ju var kul att gå igenom inför att min dotter skulle födas, men slutade ändå med att jag bara behöll en bråkdel av kläderna. Tänkte ändå att jag kanske också skulle spara, men det tar sån plats. Dessutom är jag lite av en rensa-ut-person. :)

Hur gör ni?

• Svar på tråden Sparar ni bebiskläderna?
  • Almina

Jag sparar också bara några få, väl utvalda, klädesplagg.

• Anonym (nope)
    ACJ skrev 2017-05-28 19:48:43 följande:
    Men precis! Mycket av det min mamma sparat var också urtvättat, resåren hade släppt samt 80-talsstuk på allt. :)
    Det är 80-talsstruk här med. Enda jag lär spara är väl någon kofta min mormor stickat åt barnen och någon filt. då har jag ändå svårt för hemmagjort. Det äldre barnet fick se koftan som denne hade som liten nä vad ful... Tyst och då hade jag stickat på den med en del. Jäkla unge {#emotions_dlg.djavulsk} ärligt talat ja jag förstår denne. Dvs inget jag förväntar mig användas av eventuella framtida barnbarn. I övrigt av minnessaker någon låda var av blandat från förskola/skola och annat. Känns mer hanterbart för dem och ta med sig själva sen. 

• Lena

Mina barn har älskat att ha saker som jag eller kusinerna hade som små och jag har tyckt om att bara behöva fylla på med enskilda plagg innan skolåldern då mer kläder har behövts köpas in.

• Litet My

Sparat ett par uppsättningar till varje barn som betytt något, mest som minnessaker.

• Anonym (Sparare)

Ha ha

Jag har nog ca 20 svarta säckar med kläder från första barnet som kom för 17 år sen har faktiskt mer än svårt att göra mig av med barnkläderna faktiskt. Jag ser minnen i allt. På gott och ont!

• Glinda från Oz

Jag tänker att det mesta lär vara omodernt då jag eventuellt får barnbarn. Jag har sparat vissa få plagg, jag har barnkläder från både min mamma och mormor också, det tycker jag är kul. Speciellt kläderna mormor hade som barn, de är snart 100 år gamla.

• isolande

Har inte sparat ett plagg. Yngsta ärver storas men sen går de vidare alt slängs. Bor i lägenhet med litet förråd så jag kan inte spara saker enkom för affektionsvärde

• Gryntroll

Som många andra, sparar de med speciella minnen eller extra fina kläderna/skorna. Och dessutom lite av det som min mamma sparat av mina gamla bebiskläder, men det är bara för att det är skoj att ha kvar som minnen från 70-talet inte så mycket att jag tror att barnen kommer vilja använda dem till sina ev barn.

• fluu

Vi sparar speciellt fina plagg och kläder hon haft vid speciella tillfällen.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Mina föräldrar sparade en hel del av mina kläder som vi använt till dottern och det kändes fint.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Det kommer bli bra

Jag har sparat ca 10 plagg som varit extra fina eller betydelsefulla så som första kläderna på BB, eller fin "Madicken"-klänning, söta skor, etc. 

• Anonym (lagom)

sparar lite som minne. Yngsta är 2 år nu och jag har väl fyllt ca 1/3 flyttlåda med sparade bebissaker (kläder och leksaker, nån filt, lakan osv). Planen är väl att det ska bli en låda full totalt. Plus nån låda leksaker till barnbarnen. Hoppas jag kan hålla det. 

Svar på tråden Sparar ni bebiskläderna?