• erikaABC

min make har planerat fest med kvinna

Min make fyller jämt om ett tag. Idag kommer han hem och berättar att han och en kvinnlig kompis har bestämt att ha festen tillsammans, hon fyller också år snart. De har bokat lokal, skrivit inbjudningar och bestämt allting annat. Jag visste inte ens att tankarna på en gemensam födelsedagsfest fanns och han har inte pratat om några födelsedagsplaner med mig. Han kommer bara hem och berättar att allting är bestämt och ordnat.
    Hur skulle ni ha reagerat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-31 14:55
    Det hade ju varit trevligt om man hade blivit tillfrågad om datumet var ok innan lokal var bokad och inbjudningskort utskickade.

• Svar på tråden min make har planerat fest med kvinna
  • Tecum

JAG hade tänkt "så skönt att slippa engagera mig och slippa gäster hemma, jag avskyr att ordna fester."

Men jag förstår om du blir sur. Särskilt om du inte litar på din mans trohet.

• Bibbidi

Jag hade inte haft någonting emot ifall han ville fira samtidigt som en kollega, men jag hade haft någonting emot att han inte hade talat om någonting för mig innan. Tänk om jag hade planerat en överaskningsfest tex? Eller bokat en resa? Hur tänkte han egentligen? Man brukar ju prata med sin partner först om såna grejer. 

• erikaABC
    Bibbidi skrev 2017-05-31 13:40:35 följande:

Jag hade inte haft någonting emot ifall han ville fira samtidigt som en kollega, men jag hade haft någonting emot att han inte hade talat om någonting för mig innan. Tänk om jag hade planerat en överaskningsfest tex? Eller bokat en resa? Hur tänkte han egentligen? Man brukar ju prata med sin partner först om såna grejer. 

Det är det jag menar. Jag gråter inte över att jag inte får vara med och arrangera.
  • Lexikon

Hade blivit så jäkla glad att jag slapp ordna något, eller tjata om att han skulle ordna något, så jag hade hurrat högt!

• erikaABC

Det hade ju varit trevligt om man tex hade blivit tillfrågad om datumet var ok innan de bokade lokal och skickade ut inbjudningskort.
    Men det är tydligen för mycket begärt?

• trams1
    erikaABC skrev 2017-05-31 13:30:01 följande:

Min make fyller jämt om ett tag. Idag kommer han hem och berättar att han och en kvinnlig kompis har bestämt att ha festen tillsammans, hon fyller också år snart. De har bokat lokal, skrivit inbjudningar och bestämt allting annat. Jag visste inte ens att tankarna på en gemensam födelsedagsfest fanns och han har inte pratat om några födelsedagsplaner med mig. Han kommer bara hem och berättar att allting är bestämt och ordnat.
    Hur skulle ni ha reagerat?

För mig skulle det inte kännas okej om jag inte fått vara med och planerat att de skulle planera ihop så att säga. Det känns som att det här blir en lite intim sak att göra tillsammans med någon annan än sin partner när partnern inte ens vet om det.

Det hade varit stor skillnad om han kommit och sagt jag och Karin tänkte ha festen ihop, vi fyller ju nästan samtidigt och vi har ju en massa gemensamma vänner. Vad tror du om sista helgen i juni? 

Nu känns det som att de har ägnat en hel del tid åt att planera sin gemensamma fest tillsammans utan att inkludera sina familjer ens i vetskapen att det ska bli en fest. Jag skulle tyvärr börja fundera lite över hur deras relation har utvecklats. Och hur vår relation har utvecklats.
  • trams1
    erikaABC skrev 2017-05-31 14:01:24 följande:

Det hade ju varit trevligt om man tex hade blivit tillfrågad om datumet var ok innan de bokade lokal och skickade ut inbjudningskort.
    Men det är tydligen för mycket begärt?

Om du är lite sur över det här kan du ju meddela att vad synd att du inte visste datumet, tidigare, för du har tyvärr annat planerat den helgen.

Du ska på weekendresa med din kompis Peter. Det har ni pratat om hela våren och planerat allt kul ni ska göra i Paris tillsammans. 
  • Fiona M

Jättekonstigt att inte försäkra sig om att ens partner kan det datumet innan man går vidare med planeringen.

Har nog aldrig hört att partner bara meddelas datum tillsammans med övriga gäster.

• Twinkle Little Star
    nevermind skrev 2017-06-01 17:00:14 följande:

Vad spelar det för roll att det är en kvinna?

Åh, så klart det kan spela roll. Inte nödvändigtvis, men lite naivt att vara så häpen inför detta faktum.

Jag är sällan sotis (minns inte när det hände senast), men nog förstår jag att det KAN finnas komplikationer mellan könen... I det här läget blir det ju liksom TS man och hans väninna som har fest ihop, inte TS och hans tjej som bjuder på festligheter. Behöver inte vara något, men ej heller säkert att det INTE är något. Det kan ju egentligen bara TS nosa sig till.
  • nevermind
    Twinkle Little Star skrev 2017-06-01 17:08:23 följande:
    Åh, så klart det kan spela roll. Inte nödvändigtvis, men lite naivt att vara så häpen inför detta faktum.

Jag är sällan sotis (minns inte när det hände senast), men nog förstår jag att det KAN finnas komplikationer mellan könen... I det här läget blir det ju liksom TS man och hans väninna som har fest ihop, inte TS och hans tjej som bjuder på festligheter. Behöver inte vara något, men ej heller säkert att det INTE är något. Det kan ju egentligen bara TS nosa sig till.
    Om hon är lesbisk då, är det okej då?
  • detta98
    Fiona M skrev 2017-06-01 17:04:52 följande:

Jättekonstigt att inte försäkra sig om att ens partner kan det datumet innan man går vidare med planeringen.

Har nog aldrig hört att partner bara meddelas datum tillsammans med övriga gäster.

precis

problemet är inte att mannen har planerat det med en annan kvinna problemet är att mannen verkar vara otroligt dålig på hänsyn occh det här med att man brukar väl tala tillsammans när man är i ett förhålande.

Nej jag hade låtit han fira sin födelsedag själv, och det gäller även hans nästkommanden för en sådan partner hade jag inte velat vara tillsammans med för en sån personlighet avspeglar sig nog även i andra saker och beslut
  • Panduro
    nevermind skrev 2017-06-02 15:54:31 följande:

Om hon är lesbisk då, är det okej då?

Men sluta tramsa. Sannolikheten att hon är lesbisk är ganska liten och det är heller inte huvudfrågan här. Nu är ts ledsen över att hon undanhållits dessa planer, och då är det så, oavsett medfirarens sexuella läggning.

Ts, förstår att du är ledsen. Tycker du ska satsa på trams1s förslag om en parisresa.
  • Vlad

Jag skulle ha blivit rätt  för att han inte stämt av datumet med mig. Eller sur ... det  skulle ge mig en obehagskänsla som vore svår att hantera. Framförallt hade jag upplevt det som att han skiter i om jag är med eller inte.
    Att det var en annan kvinna och så vidare hade kvittat om han stämt av det med mig först, men jag tror faktiskt inte att det hade kvittat om han misslyckats med den enkla uppgiften att stämma av det med mig först. Jag tror faktiskt inte ens att det hade gjort något om han stämt av med mig och jag av någon orsak inte kunde vara med.

• Schack73

Har du frågat din make varför han inte stämde av datum med dig först? Jag förstår att du tagit lite illa upp. Hur är er relation i övrigt?

Svar på tråden min make har planerat fest med kvinna