New Dawn skrev 2017-06-04 16:31:29 följande:
Vad har samtalen handlat om då? Ni har ju pratat så många gånger... Vad har han svarat när du ställt frågor till honom om ang hans känslor inför erat sexliv?
Du skriver att ni har närhet i form av kramar och pussar dagligen. Menar du att han då också tar initiativ till detta eller besvarar han bara dina kramar? ... men inte om du är naken, eller om du har väldigt lite kläder? Vad händer om du försöker krama honom naken, eller nästan naken?... Eller menar du att han bara tar initiativ till kramar när ni har kläder?
Du skriver att han måste vara pigg och utvilad och ostressad för att ha sex, men det låter det ju som han är när han ligger där med sin bok, så det handlar nog inte om det.
När du lade dig bredvid honom i sängen, varför började du inte smeka honom och visa att du ville ha honom?
Vad hade hänt då, tror du?
Du skriver att du alltid varit den som tagit mest initativ och då kan det ju vara så att det är svårt att ändra på efter 12 år. Om du valt honom trots att han är så, kan du nog tyvärr inte förvänta dig att han ska ändra sig.
Dock förstår jag att det är trist. Jag skulle personligen inte vilja leva med någon som inte ville ta på mig, eller jag skulle aldrig i livet valt att leva med någon om det var jag som tig initiativ till sex och närhet 90% av gångerna, så som du haft det i alla år.
Först måste jag berätta, vi hade sex igår! Efter fyra månader! Underbart! Vet inte varför det hände, vi hade haft en trevlig kväll och sen gick vi och la oss och han bara var helt på. Så himla bra har jag mått idag av detta!
Jag skrev nog det tidigare i tråden, vad samtalen handlar om. Han håller med om att sex är viktigt, att han vill ha mer sex men vet inte varför det bara aldrig blir, typ.
Han tag nog initiativ till kramar också. Vi pussas alltid när vi ses efter jobbet, vi kramas när någon är lite trött eller bara behöver en kram, båda tar initiativ till det. Däremot nakna kramar, typ att jag går in i badrummet och kramas när han kommit ut ur duschen, de är nog bara jag som tar initiativ till. Men det händer inget mer, en kram och sen fortsätter väl han att klä på sig typ.
Jag älskar honom ju så jag måste ju ta honom på gott och ont. Men ja, det här är verkligen en av de delar som är jobbigast i vårt förhållande. Jag hade behöt mycket mer bekräftelse, sexuellt och muntligt, än vad jag får. Men inte är det värt en skilsmässa för det...