• Förvirradsjäl

Havandeskapsförgiftning?Hjälp?

Jag har under några veckor mått lite dåligt och varit orolig för havandeskapsförgiftning, är i dag vecka 38 (37+4), jag har pratat min barnmorska om att jag är orolig för de men hon har inte kolla mitt urin efter äggvita även fast jag bett hon, för jag inte har högt blodtryck. Men gått upp 7kilo på vecka (dock inte denna vecka utan förrförra). Har nu den senaste veckan haft väldigt mycket fruktansvärd huvudvärk och synbrytningar/flimmer för ögonen.

Mitt blodtryck hos bm förra veckan var 125/75 idag hemma på min blodtrycks grej 148/100, kan inte nått om blodtryck dock. Har även mått illa och spytt under dom senaste dagarna, helt plötsligt börjat skaka då o då. Har väldigt ont även under höger revben. Men tror inte jag har högt blodtryck, så vad ska jag göra? Ringa till förlossningen eller Sjukvårdsupplysningen? Nån som tror jag kan ha havandeskapsförgiftning?

• Svar på tråden Havandeskapsförgiftning?Hjälp?
  • Anonym (Abc)
    Förvirradsjäl skrev 2017-06-03 00:08:00 följande:

Har ringt nu o dom säger att jag ska komma in för koll, men hur gör man då ingen närstående svarar o inte kan skjutsa? Ett alternativ är taxi men kostar mer än 600kr (de jag har på kontot). För att åka till förlossningen då den ligger 10mil bort. Bara problem här..

Sjuktaxi
  • Anonym (bvv)

Men herregud, hur har du tänkt göra när förlossningen väl startar då? Ringa och tigga skjuts? Föda i hallen för att alla sover?

BETALA TAXIRESAN. herregud! Är det havandeskapsförgiftning så är både ditt och barnets liv i fara!! Har du 100 i undertryck så är det INTE normalt och allt tyder på HF. Havandeskapsförgiftning kan utvecklas till farligt under lååång tid, eller inom loppet av fem minuter! Vad är det att tveka om?! Om du känner dig skakig med alla dessa symptom så måste du in AKUT för det kan vara tecken på eklampsi..

• Anonym (Idioter)

Alltså jag förstår inte hur folk orkar snåla när det är sånna allvarliga situationer. Hur fan kan pengar gå före hälsan och framför allt barnet i magen? Hur gammal är din kille/sambo? 10år eller? Hur kan vägra ringa när du inte mår bra?

Du vet väl att det kommer kosta när barnet är fött och ska ha blöjor, mat, kläder och andra saker? Hur ska ni klara er med 600kr på kontot? Usch! stackars barnet

• Anonym (bvv)
    Anonym (Idioter) skrev 2017-06-03 02:47:08 följande:

Alltså jag förstår inte hur folk orkar snåla när det är sånna allvarliga situationer. Hur fan kan pengar gå före hälsan och framför allt barnet i magen? Hur gammal är din kille/sambo? 10år eller? Hur kan vägra ringa när du inte mår bra?

Du vet väl att det kommer kosta när barnet är fött och ska ha blöjor, mat, kläder och andra saker? Hur ska ni klara er med 600kr på kontot? Usch! stackars barnet

Eller hur!! Hoppas verkligen att ts redan är på förlossningen!!
  • Anonym (Idioter)
    Anonym (bvv) skrev 2017-06-03 02:54:49 följande:

Eller hur!! Hoppas verkligen att ts redan är på förlossningen!!

Det hoppas jag med mest för barnets skull :(

Jag får panik bara jag inte känner fosterrörelser och åker in på kontroll.
  • Förvirradsjäl

Orkar snåla? Att man inte har råd o ta dyr taxi för över 3lax. Är de o va snål, tror du jag rår för att mina pengar inte räcker till? Pengarna går ju inte direkt före barnet. Han har samma fobi som mig.
  • Anonym (Abc)
    Förvirradsjäl skrev 2017-06-03 23:51:07 följande:

Orkar snåla? Att man inte har råd o ta dyr taxi för över 3lax. Är de o va snål, tror du jag rår för att mina pengar inte räcker till? Pengarna går ju inte direkt före barnet. Han har samma fobi som mig.

Hur gick det igår?
  • Förvirradsjäl

Har redan allt till dom första veckorna och kläder till ett år så de är lungt, sen så får vi ju pengar men precis innan han är beräknad. Och vi har folk runt omkring som skulle hjälpa om de skulle krisa sig. Men nu var de sent igår och vi fick inte tag på någon. Men vi fixade sjuktaxi och som tur va så kostade de bara 100kr resan. Tog en timme åka dit, var där 40min o allt såg bra ut och fick åka hem :)
  • Förvirradsjäl
    Anonym (Abc) skrev 2017-06-03 23:53:29 följande:

Hur gick det igår?

Allting gick jättebra, blodtrycket såg bra ut och inget spår efter äggvita i urinen så allting gick jättesnabbt
  • Anonym (Abc)
    Förvirradsjäl skrev 2017-06-03 23:57:57 följande:

Allting gick jättebra, blodtrycket såg bra ut och inget spår efter äggvita i urinen så allting gick jättesnabbt

Vad skönt att höra! Och bra att ni fixade sjuktaxi:)
  • Förvirradsjäl
    Anonym (Abc) skrev 2017-06-04 00:00:09 följande:

Vad skönt att höra! Och bra att ni fixade sjuktaxi:)

Visste inte att de fanns sjuktaxi innan men sen googlade. O sen man ska egentligen söka för de 2dar innan men de gick bra ändå :)
Svar på tråden Havandeskapsförgiftning?Hjälp?