• SweetJune

    Alcudia i juni, aug och sep med barn?

    Hej!

    Någon som rest till Alcudia med småbarn i juni, augusti eller i början av september? Hur är vädret? Planerar boka en resa till nästa sommar. Barnen kommer vara ca 4 åt och 1,5 år. Dottern ska skolas in på förskola i början av sep då och känns inte så smart att åka direkt efter inskolning utan bättre innan? Jag börjar jobba i april och därför känns det inte ok att ta semester direkt i maj och har även förstått att vädret är ostadigare då. Vill gärna att barnen ska få bada i pool/ hav men orkar inte med värmebölja..dvs för hett.

    Tacksam för tips när vi bör boka

  • Svar på tråden Alcudia i juni, aug och sep med barn?
  • Frontline

    Vill du inte ha värmebölja ja då är det maj som gäller. Själv ska vi nästan dit i september och räknar med att det blir 35 grader minst.


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • elyse

    Som sagt, värmebölja är det juni-augusti. Kan ni inte boka semestern alldeles innan inskolningen?

  • SweetJune

    Tack för svar. Blir det verkligen så varmt? När man googlar vädret så står det 29 grader i juli, augusti? Vi ska skola in i början av sep, det skulle innebära åka sista veckan i aug..är det för varmt att åka med småbarn då?

  • Anonym (M)

    Har åkt dit massa gånger i mitten av september och det brukar va ca 30 grader. Tycker inte de är värme bölja om jag jämför med juli - Augusti.

    Det funkar bra att åka dit i början av oktober också.

  • SweetJune

    När hade ni valt att åka? Dottern ska skolas in till hösten då aug/sep och jag börjar jobba i april. Tacksam för råd

  • SweetJune
    SweetJune skrev 2017-06-04 18:27:10 följande:

    När hade ni valt att åka? Dottern ska skolas in till hösten då aug/sep och jag börjar jobba i april. Tacksam för råd


    Min man kommer vara pappaledig april-sep o ha båda barnen hemma juni-aug..
  • SweetJune

    Någon mer? Alldeles för varmt typ sista veckan i aug? Ska till Spanien fastlandet nu om en vecka (södra) o det är kring 30 grader. Har åkt dit tidigare samma period och det har gått bra med sonen.

  • Alexi

    Men måste ni åka till Mallorca då? Alternativ är ju annars att åka till ett liknande hotell på Kanarieöarna men i april, dvs innan du börjar jobba.

  • SweetJune
    Alexi skrev 2017-06-06 08:25:14 följande:

    Men måste ni åka till Mallorca då? Alternativ är ju annars att åka till ett liknande hotell på Kanarieöarna men i april, dvs innan du börjar jobba.


    Tack men det är för tidigt för oss att åka då. Vill gärna åka till ett specifikt hotell. Ingen som åkt i slutet av aug?
  • Anonym (Win)

    Sept tycker jag att du ska åka..härligt ändå att åka på sensommaren/hösten då vattnet är mycket mer uppvärmt än i maj..

Svar på tråden Alcudia i juni, aug och sep med barn?