vad är tillbörligt att göra när man hittar barn i en bil?
lite som rubriken säger då..
göra historien kort
parkerar på icas parkering. bakom en bil... strular med att få ut mina egna barn ur bilen och alarmet på bilen går igång.,. men slutade ganska snart. jag gick förbi bilen och tittade in då jag misstänkte djur eller något i bilen.. såg en flicka som "gömde" sig i baksätet och tänkte att jaja, jag får kolla om bilen e kvar när jag kommer ut igen.
efter 30 minuter kommer jag ut och bilen e kvar.. tittar snabbt in när jag går förbi bilen och fick ögon kontakt med flickan, men hon stirrade bara på mig typ (mörka rutor på bilen) så lite svårt..
men jag satte mig i bilen med mina barn och vänta.. tänkte jag håller koll en stund då det gått så pass länge.. efter 15 minuter rör det sig i bilen igen och det såg ut som att flickan vinkade i fönstret... så jag går ur bilen och fram till hennes bil varav man hör "hjälp mig jag kan inte andas"..... sagt och gjort så sliter jag upp dörren, flickan ledsen så krama om henne och pratade med henne lite granna..
fick förklarat att hon försökte öppna dörren tidigare men gick inte samt att alarmet gick igång (antar barnlås på dörren).. hon ville inte att jag leta rätt på hennes mamma men efter att umgåts i 10 minuter och försäkrat mig om att flickan ifråga mådde bra förutom stressen hon hade så fick jag gå in leta efter hennes föräldrar.. dom måste kommit när jag gick in för hittade dom inte.. när jag gick ut efter några minuter så var bilen borta redan.
då till stora frågan.. jag har nyss flyttat till sverige och har inte bästa kollen på hur lagar och regler ser ut så undrar väl mest vad man igentligen ska göra i sådan situation?