• Charlottas123

Plussat men inga gravidtecken

Hej! Jag plussade för tre veckor sedan efter att förra året opererat bort min ena äggledare efter ett X och innan de fick jag missfall som de såg på ultraljudet att hjärtat inte slog men hade ändå inte börjat blöda. Hade i början av denna graviditet spända bröst som ömmade och va mer trött än vanligt. Men nu har jag inga tecken, kan det bero på missfall eller går ömma och spända bröst delen över efter ett tag? Så orolig för missfall igen. Mvh

• Svar på tråden Plussat men inga gravidtecken
  • Elm96

Att olika symptom kommer och går tror jag inte är helt ovanligt! Tror inte du behöver oroa dig. Så länge blod och magsmärtor inte besöker dig så är det nog lugnt :)

• Jsv17

Det där med symptom är väldigt individuellt. Jag är en sån som inte känner så mycket, och det jag känner det kommer och går lite.

Jag var också ganska orolig i början (då

Även jag har ett MA i bagaget) då jag faktiskt dessutom blödde lite, men på ultraljudet så fanns där en frisk livlig liten bebis med tickande hjärta och den här veckan går jag in i v.16.

Visst kan symptom som plötsligt försvinner vara ett tecken, men om man inte hade så mycket från början så tror jag faktiskt inte det, sen finns det ju de som spyr och mår jättedåligt fram till skrapningen vid ett MA trots att fostret varit dött flera veckor så det är omöjlig vetenskap det där. Mitt råd om du är orolig är att boka ett privat vul, eller söka till gynakuten så att de kollar upp dig, det är jättejobbigt att gå runt och vara orolig.

• Bfjuli17ew

Beklagar tidigare mf! Förstår om du går runt och är orolig :/ Jag hade väldigt difusa symptom denna grav och plussade så sent dom i vecka9. Ömma bröst kom runt vecka 20. Många dymptom har kommit och gått. Har funderat många gånger fram å tillbaka. Även två blödningar som inte var npgot missfall. Bebis ligger kvar i magen å beräknas komma i juli. Försök att njuta så länge du inte får ont och blöder. Å om du vlrjar blöda så sök dig direkt till gyn akuten eller förlossningen beroende på vilken vecka fu ör i så hjäloer de dig på bästa sätt.

Lycka till!

Svar på tråden Plussat men inga gravidtecken