• Anonym (Snart)

jag väger snart 120 kg

Fråga mig vad du vill!

• Svar på tråden jag väger snart 120 kg
  • Anonym (asta)
    Anonym (Snart) skrev 2017-06-14 20:14:22 följande:
    Du låter lite arg, Asta! Vad väger du själv? Vikten säger ju i och för sig inte så mycket. Jag själv väger mkt men BMI är bara 21 än så länge
    Men varför har du startat en tråd som handlar om att väga 120 kilo när du inte ens är i närheten och inte kan ha en susning om hur det är? (Jag är 160 cm och väger runt 55 kilo)
  • Anonym (x)

Och jag väger snart 60 kg.
    Visserligen ligger jag på det dubbla nu, men jag jobbar på att gå ner stenhårt.

Din tråd är ett hån mot oss som faktiskt bär på övervikt och fetma på riktigt. 

• Anonym (Snart)
    Anonym (x) skrev 2017-06-15 05:50:45 följande:

Och jag väger snart 60 kg.
    Visserligen ligger jag på det dubbla nu, men jag jobbar på att gå ner stenhårt.

Din tråd är ett hån mot oss som faktiskt bär på övervikt och fetma på riktigt. 

Förlåt. Men även jag kämpar med min vikt, hunger och sötsug.
  • Anonym (Snart)
    Jodyanna skrev 2017-06-15 01:03:07 följande:

Fattar inte. Folk skriver annat. Väger du 120kg eller inte?

Jag väger snart 120 kg. I dagsläget väger jag 68 kg, men jag är jättehungrig, jättesugen och äter mig själv ur huset.
  • Anonym (Snart)
    Anonym (Okay...?) skrev 2017-06-14 23:48:34 följande:

Vad ska du göra imorgon?

Ska till psykolog tidigt på morgonen. Efter det arbete. Sedan sushimiddag på stan med sällskap. Efter det träning. Tidigt i säng.
    Du då?
  • Anonym (Snart)
    Anonym (asta) skrev 2017-06-15 05:35:47 följande:
    Jag har aldrig hört talas om att det skulle finnas en gräns för vad kroppen kan ta åt sig när det gäller kcal!
    Kolla in 10 000 kcal challenges på youtube. Eric the Electric åt nyligen 60 000 kcal på kort tid.
  • Anonym (asta)
    Anonym (Snart) skrev 2017-06-15 06:39:06 följande:
    Jag väger snart 120 kg. I dagsläget väger jag 68 kg, men jag är jättehungrig, jättesugen och äter mig själv ur huset.
    Hur lång tid tror du det tar tills du väger 120?
  • Anonym (Snart)
    Anonym (asta) skrev 2017-06-15 07:16:23 följande:
    Hur lång tid tror du det tar tills du väger 120?
    10 år eller mer. Så "snart" kanske är en överdrift.
  • 100kgpappa
    Anonym (asta) skrev 2017-06-15 05:35:47 följande:

Jag har aldrig hört talas om att det skulle finnas en gräns för vad kroppen kan ta åt sig när det gäller kcal!

Såg det i en dokumentär om extremidrottare. När de genomförde vissa tävlingar gjorde de av med mer kcal per dygn än vad det går att kompensera, så de brände flera kg muskler på en sån tävling.

Var nån extremt bergsmaraton, där de under flera dagar i princip bara springer/går/ klättrar, med minimalt med sömn.

De käkade så mycket energirika de bara kunde, men enligt programmet så finns det en gräns vad kroppen fixar att ta till sig.
  • CStoner
    Anonym (420) skrev 2017-06-14 16:35:52 följande:
    Mat fem gånger per dag? Oj, jag brukar äta två eller tre gånger. Lämna bort frukosten eller kvällsmaten till att börja med.
    Japp! Att utelämna frukosten som är dagens viktigaste mål är briljant.

Vi borde lyssna mer på (420).
  • Primmeling
    CStoner skrev 2017-06-15 10:59:49 följande:
    Japp! Att utelämna frukosten som är dagens viktigaste mål är briljant.

Vi borde lyssna mer på (420).
  • ajnas

Får du någon behandling mot ätstörning? Det låter som att det är vad du lider av.

Svar på tråden jag väger snart 120 kg