• DellaM

han lämna mig för mitt eget bästa.

Jag blev lämnad av mannen jag trodde jag skulle gifta mig med.
    Mannen som aktivt försökte skaffa en familj med mig i över ett år. Mannen som kalla mig hans gudinna...
    Han lämna mig för han inte ville att jag skulle gå under i hans ekonomiska problem och för han skulle hitta sig själv.. och komma på benen igen.
    Han älskar mig fortfarande. Det har han sagt till sina vänner.
    Men när han väl bestämt sig för en sak ja då har han bestämt sig.
    Jag hoppas om jag bara ger honom tid och andrum att han kommer tillbaka till mig.
    Vi bråka aldrig.. vi hade det bra.. det känns mest som när saker blev för jobbigt stack han mer eller mindre. Vi har bara varit tillsammans 2 år men ändå.. han är 29 jag är 26.
    Någon som har några bra ord för hjälpa mig att inte gå under, eller någon som varit i liknande sits.. känns som jag håller på gå under o i tusen bitar !

• Svar på tråden han lämna mig för mitt eget bästa.
  • Juvel

Usch va hemskt. Måste kännas förjävligt. Vill inte ens föreställa mig... Ett så kort förhållande är i de stora hela ingenting, man har högre förväntningar och så blir man dumpad för ens eget bästa...? Tror inte jag har något annat tips åt dig än att vänta och se vad tiden har att bjuda på. förhoppningsvis kommer du över honom eller så kanske han ångrar han sig. Önskar att jag kunde hjälpa dig på "riktigt".

• Jw83

Försöker han aktivt skaffa barn med någon i över ett år under ett så kort förhållande så är det ett tydligt varningstecken. Lägg till han ekonomiska problem och förmåga att sticka när det blir jobbigt så får du genast alla signaler om att denna man inte kan ta ansvar och är opålitlig.

Dumår bättre utan honom. VILL du verkligen få barn och gifta dig med en ansvarslös man när han (senare ni) har ekonomiska problem?

Hans ursäkter är inget du ska lägga någon vikt på. Ham säger att han dumpar dig för din skull för att du inte ska bli arg på honom.

Svar på tråden han lämna mig för mitt eget bästa.