• Gessle

Sambon lämna mig för en annan

Allting har kraschat oerhört svårt senaste tiden, de har kommit slag på slag.

Vi var ihop i 6 år, vilket för mig är en evighet(jag 35)...det ända riktigt seriösa förhållandet jag haft.
    Jag trodde verkligen att vi skulle va ihop för evigt, trots våra problem.

Men allt jag kände sån trygghet i, förstördes fulltständigt på mindre än en månad.
    Och hon bor nu med en annan kille!!

Jag är kvar i lägenhet med alla minnena. Jag har ingen att, avlasta allt jag känner.

Det är så svårt att ta in, att vi som brydde oss så mycket om varandra. Att känna detta, att inte kunna prata om allt. Att alla våra fina minnen i ett slag är utraderade. Hon är inte där emotionellt längre, hon är en annan person.

Vårt stora problem var väl att jag inte gav henne tillräckligt med uppmärksamhet, hon kände sig frustrerad på många sätt, och de värsta är att...jag förstår henne.

Samtidigt som jag haft mycket annat (allt för mycket jobb t.ex.). Och nu står jag här och förstår inte hur jag kunde lägga tiden på de istället för något som var så mycket viktigare.

Vi umgicks ju väldigt mycket, men efter ett tag så kände jag att jag gled in i nån bubbla, och kände mig inte lika levande längre. Vilket gick ut över lust och glädje, vilket gick ut över henne.

Det går inte att beskriva med ord hur mycket jag hatar de, och visst...hon var väl inte bäst på att uttrycka hur hon kände tills att Exploderade!
    Och nu...nu kommer alla känslorna. Jag vill göra Allt för henne, jag vill sluta jobbet, jag vill flytta till huset NU, som hon ville. Inte bara "när det är rätt tid".

Men allt är försent, och det gör så otroligt ont. Jag kan inte hantera min ångest och vet inte vad jag ska vägen.
    Jag är något av en ensamvarg och har inte många att bolla med, men går under av ångest. Försöker ta upp löpningen, men har samtidigt svårt att äta vilket inte gör att det finns ingen energi att ta av.

Hur blev det så här? Hjälp vad ska jag göra?
    Är rädd för vad jag kan göra...och hur dåligt kroppen fungerar.

Man är ju knappast den första som hjärtat krossat, ens liv vänt upp och ner.
    Allt som jag trodde var mitt liv är borta, jag lever i en annan värld.

Ett patetiskt inlägg jag vet, men har aldrig varit lägre.

• Svar på tråden Sambon lämna mig för en annan
  • Franksson

Jag kan inte säga att jag vet hur det känns för det vet jag inte. Har inte varit i din situation. Har du någon nära vän? Du sa att du är ensamvarg. Jag är likadan fast jag är i förhållande. Men jag har 1 väldigt nära vän som jag kan prata med om allt.

• Gessle
    Franksson skrev 2017-06-15 16:40:51 följande:

Jag kan inte säga att jag vet hur det känns för det vet jag inte. Har inte varit i din situation. Har du någon nära vän? Du sa att du är ensamvarg. Jag är likadan fast jag är i förhållande. Men jag har 1 väldigt nära vän som jag kan prata med om allt.

Har ett par vänner...men ingen jätte jättenära. Känns jobbigt att ösa detta över dom med.

Hon var min absolut bästa vän.
    Jag umgicks mycket med hennes familj. Och hon med den lilla biten av min som fanns kvar. Och min älskade verkligen det, att de kom in en ny. En som de gillade så mycket.

Men då mamma haft de tufft och är väldigt orolig av sig, så kan jag inte ringa och säga hur låg jag är...
  • Franksson

Du kan alltid ringa mamma. Det kan jag lova dig, men jag förstår att du inte vill det då om hon har det tufft just nu. Är dom dina riktiga vänner så borde dom ju bry sig och lyssna? Speciellt i en sånhär situation.

Dra iväg ett sms till en av kompisarna och kolla läget. Ta det därifrån sen.

• Gessle
    Franksson skrev 2017-06-15 16:57:30 följande:

Du kan alltid ringa mamma. Det kan jag lova dig, men jag förstår att du inte vill det då om hon har det tufft just nu. Är dom dina riktiga vänner så borde dom ju bry sig och lyssna? Speciellt i en sånhär situation.

Dra iväg ett sms till en av kompisarna och kolla läget. Ta det därifrån sen.

Jo...men det är jobbigt att bryta ihop framför kompisar samtidigt.
    Skickade iväg ett sms...tack så mycket för att du skriver!
  • Franksson

Ja det är jobbigt men man får bara göra det liksom. Bra att du gjorde det fast det är lite läskigt! Allt blir bättre men det kommer ta sin tid.

Jag lyssnar som jag sa :) förstår att det är skönt att prata av sig lite.

• Gessle

Sen är frågan vad man gör med allt på Facebook.
    Många fina bilder där...vill ju helst inte ta bort de. Men de ser ju lite märkligt ut.

Jag vill, inom en tid, kunna se tillbaka på det med goda ögon.

• Franksson

Det är ju upp till dig. Men hade det varit jag hade bilderna rykt från Facebook.

Du kan ju fortfarande spara alla bilder någon annanstans och titta på dom när du känner för det. Att veta att du har kvar dom och kan plocka fram dom när du vill det.

• lindalicious

Dina inlägg berör mig verkligen. Sättet du skriver på, hur man inte har något att sätta emot, att sorgen liksom bara faller över en och man är helt vilsen. Det är sådan jävla hemsk känsla.

För ett år sen var jag precis där du är nu. Hade inte heller några jättenära vänner, och var typ för ledsen för att dela min avgrundsdjupa sorg ens med familjen. Det kändes precis som att han dött. Det är det värsta jag varit med om.

Fortfarande går det inte en halv dag utan att jag tänker på personen och känner vemod och sorgsenhet. Men det är kontrollerbart, det är inte den hårda onda sorgen mer. Jag klarade inte att ha någon kontakt mer med personen och vi har inte hörts eller setts en enda gång. Jag hade inte klarat det och är fortfarande rädd att bryta ihop om jag skulle möta honom. Men fortfarande, det är som dag och natt mot för ett år sen. De första 3 månaderna är fulla av smärta och ångest, men sen BLIR DET BÄTTRE, jag lovar och svär. Håll ut, du kommer ut på andra sidan tillslut. Ta en dag i taget, det kommer inte alltid att kännas såhär.

Don't get mad, get even.
  • Gessle

Tack för fler svar...det är skönt.

Vart ute och sprungit en del nu, men som sagt svårt när man inte får i sig något.

Det som är Riktigt jobbigt är att komma hem, till en tom lägenhet. Som vi delade i alla år. Helt tyst, ingen som säger något, ingen som tappar något.
    Ingen galen hund.

Frågan är hur man träffar nån annan, när man är så låg. Detta har skapat ett väldigt dåligt självförtroende och ett stort tvivel på sig själv.

Och med dom egenskaperna är det inte lätt att träffa tjejer. Det är verkligen inte så att jag vill kasta mig in i något förhållande, men de säger ju att de brukar hjälpa att träffa andra. För att skingra tankarna lite...

• bebis2018
    Gessle skrev 2017-06-15 15:33:22 följande:

Allting har kraschat oerhört svårt senaste tiden, de har kommit slag på slag.

Vi var ihop i 6 år, vilket för mig är en evighet(jag 35)...det ända riktigt seriösa förhållandet jag haft.
    Jag trodde verkligen att vi skulle va ihop för evigt, trots våra problem.

Men allt jag kände sån trygghet i, förstördes fulltständigt på mindre än en månad.
    Och hon bor nu med en annan kille!!

Jag är kvar i lägenhet med alla minnena. Jag har ingen att, avlasta allt jag känner.

Det är så svårt att ta in, att vi som brydde oss så mycket om varandra. Att känna detta, att inte kunna prata om allt. Att alla våra fina minnen i ett slag är utraderade. Hon är inte där emotionellt längre, hon är en annan person.

Vårt stora problem var väl att jag inte gav henne tillräckligt med uppmärksamhet, hon kände sig frustrerad på många sätt, och de värsta är att...jag förstår henne.

Samtidigt som jag haft mycket annat (allt för mycket jobb t.ex.). Och nu står jag här och förstår inte hur jag kunde lägga tiden på de istället för något som var så mycket viktigare.

Vi umgicks ju väldigt mycket, men efter ett tag så kände jag att jag gled in i nån bubbla, och kände mig inte lika levande längre. Vilket gick ut över lust och glädje, vilket gick ut över henne.

Det går inte att beskriva med ord hur mycket jag hatar de, och visst...hon var väl inte bäst på att uttrycka hur hon kände tills att Exploderade!
    Och nu...nu kommer alla känslorna. Jag vill göra Allt för henne, jag vill sluta jobbet, jag vill flytta till huset NU, som hon ville. Inte bara "när det är rätt tid".

Men allt är försent, och det gör så otroligt ont. Jag kan inte hantera min ångest och vet inte vad jag ska vägen.
    Jag är något av en ensamvarg och har inte många att bolla med, men går under av ångest. Försöker ta upp löpningen, men har samtidigt svårt att äta vilket inte gör att det finns ingen energi att ta av.

Hur blev det så här? Hjälp vad ska jag göra?
    Är rädd för vad jag kan göra...och hur dåligt kroppen fungerar.

Man är ju knappast den första som hjärtat krossat, ens liv vänt upp och ner.
    Allt som jag trodde var mitt liv är borta, jag lever i en annan värld.

Ett patetiskt inlägg jag vet, men har aldrig varit lägre.

Jag var i en liknande situation som din tjej. Jag levde tillsammans med en man i 6 år, men allt han brydde sig om var en husrenovering. Han gav mig ingen uppmärksamhet och sket i att lära känna min familj, vänner etc. Och på slutet var han elak. Allting gick till en gräns då mitt beslut mer och mer växt fram, jag valde att lämna honom. Jag ville hellre leva själv än att vara olycklig och inte få någon uppmärksamhet . Han blev väldigt förvånad och sa att man lämnar inte någon som man levt med så länge. Men jo, jag valde att göra det och var precis som du väldigt ledsen och nedstämd. Efter 36 dagar dök det upp en ny kille som var intresserad och kontaktade mig på instagram. Vi träffades och sedan den dagen är vi tillsammans... 8 månader snart! Och jag ångrar inte mitt beslut ett dugg! Jag får äntligen kärlek och är lycklig. Det gör ont, men det går över och det finns fler fiskari havet :)
  • Gessle
    bebis2018 skrev 2017-06-15 19:23:29 följande:
    Jag var i en liknande situation som din tjej. Jag levde tillsammans med en man i 6 år, men allt han brydde sig om var en husrenovering. Han gav mig ingen uppmärksamhet och sket i att lära känna min familj, vänner etc. Och på slutet var han elak. Allting gick till en gräns då mitt beslut mer och mer växt fram, jag valde att lämna honom. Jag ville hellre leva själv än att vara olycklig och inte få någon uppmärksamhet . Han blev väldigt förvånad och sa att man lämnar inte någon som man levt med så länge. Men jo, jag valde att göra det och var precis som du väldigt ledsen och nedstämd. Efter 36 dagar dök det upp en ny kille som var intresserad och kontaktade mig på instagram. Vi träffades och sedan den dagen är vi tillsammans... 8 månader snart! Och jag ångrar inte mitt beslut ett dugg! Jag får äntligen kärlek och är lycklig. Det gör ont, men det går över och det finns fler fiskari havet :)
    Fast jag var aldrig elak, och som sagt...väldigt tajt med hennes familj, och hon med min.
    Hon är en spänningssökare, och ju längre ett förhållande går, ju svårare blir väl den biten att hålla i liv, som det var vid början.
  • Franksson

Hoppas du får support av kompisen nu ????????

• Franksson

Ok det skulle vara en tumme upp! Inte massa frågetecken.

• Gessle

Ja, det verkar va svårt med tecken här... :)

Näe, alla jobbade tyvärr.

• Franksson

Okej, men förhoppningsvis får du det snarast då.

Kämpa på

• lindalicious
    Gessle skrev 2017-06-15 19:12:00 följande:

Vart ute och sprungit en del nu, men som sagt svårt när man inte får i sig något.

Det som är Riktigt jobbigt är att komma hem, till en tom lägenhet. Som vi delade i alla år. Helt tyst, ingen som säger något, ingen som tappar något.

Ingen galen hund.

Frågan är hur man träffar nån annan, när man är så låg. Detta har skapat ett väldigt dåligt självförtroende och ett stort tvivel på sig själv.

Och med dom egenskaperna är det inte lätt att träffa tjejer. Det är verkligen inte så att jag vill kasta mig in i något förhållande, men de säger ju att de brukar hjälpa att träffa andra. För att skingra tankarna lite...

Nä, mitt råd är att skippa att träffa andra sålänge du mår sådär dåligt. Längre fram kan det nog vara en bra distraktion med nån ny flört, men just nu skulle du förmodligen känna dig ännu mer tom och ledsen efter nåt random one night stand.

Jag tror på att man kan komma över någon enklare med lite nya flörtar och dejter för att skingra tankarna som du säger. Men inte än, inte i stadiet du är i nu. Men gör förstås som du vill, det var bara ett välment råd :)
    Don't get mad, get even.
  • lindalicious

Ingen galen hund.

Nä, mitt råd är att skippa att träffa andra sålänge du mår sådär dåligt. Längre fram kan det nog vara en bra distraktion med nån ny flört, men just nu skulle du förmodligen känna dig ännu mer tom och ledsen efter nåt random one night stand.

Jag tror på att man kan komma över någon enklare med lite nya flörtar och dejter för att skingra tankarna som du säger. Men inte än, inte i stadiet du är i nu. Men gör förstås som du vill, det var bara ett välment råd :)
    Don't get mad, get even.
  • Gessle
    lindalicious skrev 2017-06-17 01:58:17 följande:

Hej!
    Ja, du har väl helt rätt.
    Tror inte direkt jag lockar till mig några tjejer i de här läget ändå.

Men, det är ensamheten som är så jobbig. Vi var som sagt mycket/ofta med varandra. Första som det nånsin varit så med, kunde vara mig själv...till 110%.

Det är ett stort tomrum nu, ett gigantiskt. Och självförtroendet i absoluta botten...

• svago

Ingen galen hund.

Du ska inte skynda in i något nytt, det är inte sjysst mot vare sig dig eller den du träffar.
    Ta din tid, kom öer ditt ex, låt dig sörja

Sen tar du med dig dina tankar när du träffar en ny, försöker att inte göra om samma misstag och ta någon för givet, det är ju lätt hänt och visst ska man till viss del kunna göra det ka nman tycka

ta hand om dig
  • Gessle
    svago skrev 2017-06-18 22:34:28 följande:
    Du ska inte skynda in i något nytt, det är inte sjysst mot vare sig dig eller den du träffar.
    Ta din tid, kom öer ditt ex, låt dig sörja

Sen tar du med dig dina tankar när du träffar en ny, försöker att inte göra om samma misstag och ta någon för givet, det är ju lätt hänt och visst ska man till viss del kunna göra det ka nman tycka

ta hand om dig
    Hej!

Jag tror den känslan bygger mycket på att jag känner mig totalt ensam.
    Men också att allt känns så extremt overkligt, hur det kunde bli såhär. Får starka känslor hela tiden av att jag är inne i en dröm. Som jag desperat vill ut ur...kosta vad de kostar vill.

Men, det går ju så där...
    Det går runt...runt...runt. Hur kunde Hon, av alla människor...den första jag litat på till 100% göra så. Och sen inte visa på att hon direkt bryr sig om vilken otrolig smärta hon utsätter mig för.

Vi hade 6 år...hon har träffat han i någon månad. Och talar i termer om att hon "inte vill förstöra detta..." som hon har nu.

Att de ända man kände trygghet och stolthet i livet, helt plötsligt kan bli sån.

Kanske det finns något ljus i tunneln nån gång, men jag vet inte om jag kommer ha kraft/ork att ta mig dit.
Svar på tråden Sambon lämna mig för en annan