• Corina88

Tips 30års present till mannen min

Hade varit jättetacksam för lite tips och smaktips inför en 30års present.

Min man fyller snart 30år och han har fått en ny kärlek för Whiskey (samla på sig lite finare sorter osv) så vet att han önskar sig / och har planerat att köpa ett fint set med antingen flera stycken whiskey glas eller ett fint set med whiskey glas + karaff.

Finns dock väldigt många märken och är lite kass på vad som räknas som "fina märken" och snygga när det kommer till detta, så tänkte om någon här på familjeliv har lite tips till mig? :)

Har tittat på: Aspen set (nachtmann), Highland karaffset (också nachtmann), Orrefors glas - vad tycker ni om dessa? Andra förslag på andra set?

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Tips 30års present till mannen min
  • Gbg82

Jag har inte jättebra koll på märken å så men på destillerier jag varit på i Skottland så använder dom enbart "tulipan" formade glas, Glencairn, finns på vissa cervera och på scottish house i Stockholm, beställde ett set från dom till brorsans 30

• klyban
    Corina88 skrev 2017-06-25 21:16:47 följande:
    Hade varit jättetacksam för lite tips och smaktips inför en 30års present. Min man fyller snart 30år och han har fått en ny kärlek för Whiskey (samla på sig lite finare sorter osv) så vet att han önskar sig / och har planerat att köpa ett fint set med antingen flera stycken whiskey glas eller ett fint set med whiskey glas + karaff. Finns dock väldigt många märken och är lite kass på vad som räknas som "fina märken" och snygga när det kommer till detta, så tänkte om någon här på familjeliv har lite tips till mig? :) Har tittat på: Aspen set (nachtmann), Highland karaffset (också nachtmann), Orrefors glas - vad tycker ni om dessa? Andra förslag på andra set? Tack på förhand :)

Det finns 30årigm whisky, köp en sådan om det inte blir för dyrt.
    Annars brukar islay whiskyn vara väldigt bra, sällan man stöter på några dåliga därifrån.

Karaff tror jag inte, då man sällan dricker såpass mycket whiskey.
    Och känns som ett mök och greja med.

• kallebakom

SÄLVKLART ska du köpa svenskt köp mackmyra finns i olika priser,bara välja hur mkt du vill

Svar på tråden Tips 30års present till mannen min