• minimama

Vattenavgång v.25+2

Hej! I onsdags gick mitt vatten i v.25+2, har sedan dess legat inlagd på sjukhus och kommer bli kvar här tills bebis föds. Förhoppningen är att hon blir kvar i magen i många veckor till men det är inget vi kan veta säkert. Jag skulle gärna vilja veta hur det gått för andra i samma/liknande situation som mej.. i vilken vecka gick erat vatten? Hur länge blev bebis kvar i magen? Fick ni andra komplikationer?

Söker alltså främst svar av er som haft för tidig Vattenavgång, gärna innan v.30.. tack på förhand! //orolig mamma

• Svar på tråden Vattenavgång v.25+2
  • LillaJag06

Har inte varit med om det själv men följer en annan tjeje där hennes vatten gick i v18 tror jag.
    Sök på sidan så kommer du säkert hitta tråden.

• minimama
    LillaJag06 skrev 2017-06-26 11:19:55 följande:

Har inte varit med om det själv men följer en annan tjeje där hennes vatten gick i v18 tror jag.

Sök på sidan så kommer du säkert hitta tråden.

Tack! Har läst hennes tråd en del men vill läsa om andra som har haft lite mer liknande mitt, där sjukvården gått in på en gång och hjälpt till etc. :)
  • Meriall

För mig gick vattnet för tidigt men ändå senare än för dig. Låg dock på samma rum på sjukhuset med en som fått vattenavgång kring din vecka. Hennes bebis stannade inne rätt länge vill jag minnas, till v35 eller så.

Min kom ut en vecka efter vattenavgång men hade passerat v30 och de försökte inte stanna upp det annat med antibiotika och gav istället lungmognadssprutor.

Gick bra för bägge bebisar :)

• minimama
    Meriall skrev 2017-06-26 12:05:40 följande:

För mig gick vattnet för tidigt men ändå senare än för dig. Låg dock på samma rum på sjukhuset med en som fått vattenavgång kring din vecka. Hennes bebis stannade inne rätt länge vill jag minnas, till v35 eller så.

Min kom ut en vecka efter vattenavgång men hade passerat v30 och de försökte inte stanna upp det annat med antibiotika och gav istället lungmognadssprutor.

Gick bra för bägge bebisar :)

Tack för svar! Hoppas så att våran lilla stannar ett tag till. Vi har hunnit få kortisonsprutorna iaf och antibiotika får vi var 4:e timma. Så jobbigt med ovissheten att hon skulle kunna komma när som helst :/
  • Meriall
    minimama skrev 2017-06-26 12:19:21 följande:

Tack för svar! Hoppas så att våran lilla stannar ett tag till. Vi har hunnit få kortisonsprutorna iaf och antibiotika får vi var 4:e timma. Så jobbigt med ovissheten att hon skulle kunna komma när som helst :/

Jag fick höra när jag låg inne att ofta kommer de inom en vecka efter vattenavgång. Gör de inte det så kan det dröja länge. Så klarar du en vecka kanske du kan vara lite lugnare sedan?
  • minimama
    Meriall skrev 2017-06-26 12:22:29 följande:

Jag fick höra när jag låg inne att ofta kommer de inom en vecka efter vattenavgång. Gör de inte det så kan det dröja länge. Så klarar du en vecka kanske du kan vara lite lugnare sedan?

Åh är det sant! 1 vecka på onsdag så hoppas det stämmer ! :)
  • MammaG

Vattnet har gått vecka 25+5 för mig den 4:e juni och jag ligger fortfarande på sjukhuset nu, vecka 30+3 idag och allt går bra hittills. Det kan gå långt, bara man vilar och tar det lugnt. Vi kan följas åt jag och du då vi är i samma situation. Fråga på om du vill få reda på nått. Jag kan rätt mycket nu, efter 5 veckor på sjukhus.

Svar på tråden Vattenavgång v.25+2