• Zebbur

Dagisavgift under semesterstängt

Hej! Jag undrar om det är någon annan som betalar full dagisavgift när dagis har "semesterstängt"?

Känns lite konstigt och onödigt att betala för en tjänst som inte levereras.

• Svar på tråden Dagisavgift under semesterstängt
  • Glinda från Oz
    Betty Boop skrev 2017-06-27 17:43:20 följande:

Varför tror du att skattebetalarna står för avgiften till hunddagis? Hundägarna betalar hela avgiften själva! 

TS, Vi betalar också avgiften till vårt dagis hela sommaren även då det är stängt! Som andra tidigare har skrivit så är det platsen man betalar för. Se det som att du betalar en årsavgift men betalar den spritt över hela året.

Det står ingenstans att det är hunddagis det handlar om, det känns som en grej som borde stått i trådstarten isåfall.
  • Zebbur

[quote=77791516][quote-nick]Zebbur skrev 2017-06-27 19:02:11 följande:[/quote-nick][/quote]

Svårt att se... kategori.. husdjur .. hund..

Dags att investera i nya glasögon..?

Underbart att vara företagare med en så lättköpt flock... jag ska nog öppna hunddagis... för det är uppenbart för lite dagis om de kan ligga under palmen och ändå få betalt...

• Zebbur
    Anonym (Jycke) skrev 2017-06-27 18:12:23 följande:

Nä, det vet jag. Sa inget om kategorin eftersom den inte alltid syns beroende på vilken typ av enhet man använder... Jag skrev läser folk inte TRÅDEN innan man svarar

Bra där!!
  • Betty Boop
    legomum skrev 2017-06-27 18:05:03 följande:
    Tjänsten levereras, behöver du plats så får kommunen ordna på annan förskola.
    Kommunen ordnar inte dagis för hundar! 
  • Zebbur
    legomum skrev 2017-06-27 18:05:03 följande:

Tjänsten levereras, behöver du plats så får kommunen ordna på annan förskola.

Så du tycker att kommunen ska ombesörja mitt behov av hunddagis..????
  • legomum
    NELJ skrev 2017-06-27 18:22:16 följande:
    Nej det viktiga är att få säga vad man tycker! ????
    Ätit mycket taggtråd på sistone?
  • Betty Boop
    Zebbur skrev 2017-06-27 19:07:55 följande:
    Haha! Det tycker jag också! Ring din kommun och fråga hur du gör för att ställa din hund i kö till dagis! Spela in samtalet och lägg ut en länk här sen! SkrattandeFlört Om det funkar så ska jag ringa min kommun sen!
  • Zebbur
    Betty Boop skrev 2017-06-27 19:15:19 följande:

Haha! Det tycker jag också! Ring din kommun och fråga hur du gör för att ställa din hund i kö till dagis! Spela in samtalet och lägg ut en länk här sen!  Om det funkar så ska jag ringa min kommun sen!

Haha... absolut!! =D
  • legomum
    Zebbur skrev 2017-06-27 19:07:55 följande:
    Eftersom det inte stod något om att det var hundar det handlade om i trådstarten så missuppfattade jag allt.
    Dagis i min värld är förskola.

Hunddagis i min värld är totalt ointressant. Enda intressanta är om de plockar upp bajs när de går här i området. (och de brukar det)
  • AnkiC
    Zebbur skrev 2017-06-27 19:05:25 följande:

[quote=77791516][quote-nick]Zebbur skrev 2017-06-27 19:02:11 följande:[/quote-nick]

Underbart att vara företagare med en så lättköpt flock... jag ska nog öppna hunddagis... för det är uppenbart för lite dagis om de kan ligga under palmen och ändå få betalt...[/quote]Ja det är svårt att se eftersom det inte visas i appen!!
  • AnkiC
    AnkiC skrev 2017-06-27 19:19:35 följande:

Underbart att vara företagare med en så lättköpt flock... jag ska nog öppna hunddagis... för det är uppenbart för lite dagis om de kan ligga under palmen och ändå få betalt...
    Ja det är svårt att se eftersom det inte visas i appen!![/quote]Va konstigt mitt inlägg blev.

Ja det är svårt att se eftersom det inte visas i appen.....skulle jag skriva.
  • Anonym (Voffvoff)

Om du hyr en lägenhet och är bortrest en månad så betalar du ändå hyran för att du upptar just den lägenheten. Din hyresvärd skiter ju fullkomligt om du utnyttjar den fulltid eller om du reser jorden runt eller hälsar på din vän i Abisko. 

Det är samma med dagis (oavsett vilken typ, hund, barn, katt, häst, giraff eller what ever), du upptar en plats och vill du behålla den så betalar du annars kan någon annan ta din plats och du får leta efter annat dagis om du behöver sådan plats. 

• Zebbur
    Anonym (Voffvoff) skrev 2017-06-27 21:40:23 följande:

Om du hyr en lägenhet och är bortrest en månad så betalar du ändå hyran för att du upptar just den lägenheten. Din hyresvärd skiter ju fullkomligt om du utnyttjar den fulltid eller om du reser jorden runt eller hälsar på din vän i Abisko. 

Det är samma med dagis (oavsett vilken typ, hund, barn, katt, häst, giraff eller what ever), du upptar en plats och vill du behålla den så betalar du annars kan någon annan ta din plats och du får leta efter annat dagis om du behöver sådan plats. 

Riktigt korkad jämförelse...

Om jag hyr en lägenhet och reser bort så är valet mitt! Jag kan fortfarande bo i lägenheten!

Jag KAN inte lämna hunden, fast jag betalt dagisavgift, för att dagisägaren inte finns på plats. Jag har ingen möjlighet att nyttja rätten jag betalt för.

Vänligen undanbedes liknande korkade inlägg pga allergi. Tack
  • Anonym (Burr)

Vad står det i avtalet för att ha hunden på dagis? För det finns vl ett avtal?

• NELJ
    legomum skrev 2017-06-27 19:13:50 följande:

Ätit mycket taggtråd på sistone?

Inte alls, det var ett gäng smileys efter meningen som tyvärr blev till frågetecken. :)
  • 10oktober

För att ge ett annat svar än övriga: nej, när vi hade vår hund på dagis så betalade vi enbart för de dagar han var där. Vi hade ett stående schema som vi utgick från på 3 dagar i veckan och fick säga till senast 2 veckor innan om han inte skulle vara där någon specifik dag, annars fakturerades dagen ändå. När ägaren hade semester behövde vi inte betala för platsen.

Kontentan blir ju såklart att han tog betalt för att täcka upp för förlorad inkomst under sina två semesterveckor, det är ju så det funkar.

• EnAnonumius

AnkiC och Zebbur.

Då ni båda tvistar om den där appen så har jag en fråga till er båda.

Vilka mobiler använder ni? iOS (iPhone) eller Android (typ LG/Samsung/Sony/etc).

Ibland så kan ju appar få lite olika grafiskt gränssnitt beroende på vilken OS man kör den på. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Zebbur
    EnAnonumius skrev 2017-06-28 11:39:00 följande:

AnkiC och Zebbur.

Då ni båda tvistar om den där appen så har jag en fråga till er båda.

Vilka mobiler använder ni? iOS (iPhone) eller Android (typ LG/Samsung/Sony/etc).

Ibland så kan ju appar få lite olika grafiskt gränssnitt beroende på vilken OS man kör den på. 

Samsung
  • Anonym (Voffvoff)
    Zebbur skrev 2017-06-27 21:56:40 följande:
    Riktigt korkad jämförelse...

Om jag hyr en lägenhet och reser bort så är valet mitt! Jag kan fortfarande bo i lägenheten!

Jag KAN inte lämna hunden, fast jag betalt dagisavgift, för att dagisägaren inte finns på plats. Jag har ingen möjlighet att nyttja rätten jag betalt för.

Vänligen undanbedes liknande korkade inlägg pga allergi. Tack
    Tack för den korkade kommentaren tillbaks. 

Du har skaffat hund. Du har skaffat dagisplats. Du betalar för att använda den oavsett om du eller dagiset är på semester för du vill ha platsen.

Du skaffar lägenhet. Du bor i den. Den behöver renoveras och har annat boende under renoveringsperioden. Du betalar för den om du vill ha den kvar.

Hoppas det kliar jävligt mycket! Trevlig sommar med hunden!
Svar på tråden Dagisavgift under semesterstängt