• brudenikassan

Gift man med barn vill ha sex med mig, ska jag ringa hans fru?

Hej, litet dilemma här..

Kort bakgrundsinfo: Jag är en ung tjej som står i kassan på den centrala McDonalds i min stad på helgkvällarna. En man som är på afterwork beställer från mig, han är trevlig, skämtsam och salongsberusad precis som alla andra kvällsgäster, jag tar hans beställning och tänker inte mer på det. När jag sedan slutar så har jag fått ett sms från denna snubben. Hur han fått mitt nummer visste jag inte då, men fick veta senare att han frågade en medarbetare vad jag hette i efternamn och att han därefter sökt upp mig. När jag får hans sms, frågar jag hur han fått mitt nummer samt jag  vad han ville, sedan cyklade jag hem och somnade. Dagen därefter vaknar jag till en rad sms där han förklarar att han tyckte att jag var jättesöt och gullig, gav bra service för att sedan skriva att jag hade en tight röv. Till att fråga hur gammal jag är ooch ifall jag skulle vara intresserad av att ses och ha sex, eller som han själv sade '' Så (mitt namn) , när skall vi ses och älska lilla du? ;)'' Tyckte detta var extremt obehagligt, sökte upp hans nummer, ringde företaget hans nummer var kopplat till och fick därefter reda på att han hade fru och barn och alla deras nummer.

Nu till mina frågor. Vad skall jag göra? Om ni hade varit hans fru, hur hade ni velat att jag skulle agera, jag som fick dessa sms? Skall jag ringa hans fru och berätta? Eller är det oönskat, kanske vill man inte veta? Eller är det att låta honom komma undan? Ignorance is bliss?

• Svar på tråden Gift man med barn vill ha sex med mig, ska jag ringa hans fru?
  • Anonym (eller hur!)
    Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-07-03 12:07:54 följande:
    Kvinnor har tendens att gärna förväxla begrepp inför sig själva så att man framstår som god, när avsikten är något annat. Detta tycker jag är ett gott exempel på det. Uppenbarligen ej åldersbetingat fenomen heller.
    Din teori spricker nog på det faktum att jag är man. Jag antar att förutfattade meningar och felaktiga slutsatser inte heller är ett åldersbetingat fenomen Flört
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Anonym (eller hur!) skrev 2017-07-03 12:13:03 följande:

Din teori spricker nog på det faktum att jag är man. Jag antar att förutfattade meningar och felaktiga slutsatser inte heller är ett åldersbetingat fenomen 

Tror jag pratade förbi dig. Jag syftade på ts och hennes problem när jag skrev att "detta tycker jag är ett exempel på det" och att ts är 18 år när jag skrev "uppenbarligen ej åldersbetingat". Inte riktat mot dig haha.
  • Mirja von Beau
    Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-07-03 12:07:54 följande:
    Kvinnor har tendens att gärna förväxla begrepp inför sig själva så att man framstår som god, när avsikten är något annat. Detta tycker jag är ett gott exempel på det. Uppenbarligen ej åldersbetingat fenomen heller.
    Hur tänker du nu?
  • Anonym (eller hur!)
    Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-07-03 12:19:44 följande:
    Tror jag pratade förbi dig. Jag syftade på ts och hennes problem när jag skrev att "detta tycker jag är ett exempel på det" och att ts är 18 år när jag skrev "uppenbarligen ej åldersbetingat". Inte riktat mot dig haha.
    Ooops trodde du syftade på mig, my bad Skål
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Mirja von Beau skrev 2017-07-03 12:26:05 följande:

Hur tänker du nu?

Som jag skrev. Att en dold avsikt döljs i en ansedd gärning.
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Anonym (eller hur!) skrev 2017-07-03 12:44:55 följande:

Ooops trodde du syftade på mig, my bad 

Jag som var otydlig från tanke till skrift. Skål!
  • Mirja von Beau
    Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-07-03 12:45:51 följande:
    Som jag skrev. Att en dold avsikt döljs i en ansedd gärning.
    Självklart ska hon informera frugan om hans beteende. Frågan är, vad tänker hon som jobbar inom ett serviceyrke göra de resterande 50 år?
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Mirja von Beau skrev 2017-07-03 12:55:47 följande:

Självklart ska hon informera frugan om hans beteende. Frågan är, vad tänker hon som jobbar inom ett serviceyrke göra de resterande 50 år?

Kan ju tycka att ts har ett större problem med sin kollega dom hux flux lämnar ut ts kontaktuppgifter i tjänsten än att hon ska springa ärenden åt en lallare som troligen ställt till med problem för sin fru tidigare.

Ts kanske kan ge en uppdatering? Om detta troligen upphört?
  • trappstege
    Mirja von Beau skrev 2017-07-03 12:55:47 följande:
    Och vad säger mannens arbetsgivare om att han med sin tjänstetelefon förföljer och trakasserar en 18-åring?
  • Mirja von Beau
    trappstege skrev 2017-07-03 13:12:33 följande:
    Och vad säger mannens arbetsgivare om att han med sin tjänstetelefon förföljer och trakasserar en 18-åring?
    Inte en aning, men det har väl heller inte varit frågan.
  • PeterGB3G
    Anonym (eller hur!) skrev 2017-07-03 12:00:12 följande:
    Eller hur, det finns alltid "en bra anledning" till varför man ska låta bli att agera. 
    Du verkar ha missförstått det där med "kurage". Kurage kommer från franskans courage (heter samma på engelska) vilket betyder mod, dvs att man har mod nog att sticka ut hakan för andras skull.

Det du snackar har ingenting med kurage att göra, det du beskriver är inget annat än feghet och egennytta, där man hela tiden utgår ifrån vad som är bäst för en själv och där man absolut inte kan tänka sig ta risker för någon annans skull.

De sista är bara så fjantigt att det inte ens är värt att besvara
    Oui, on parle francais tres bien, merci.

Låt oss nöja oss med att vi har olika uppfattningar om vad som bör göras i det här fallet. Det är inget att debattera vidare. Jag har gett min syn, och TS har tagit till sig det tillsammans med annat som skrivits. Det är bra att hon får råd från olika perspektiv. Jag vänder mig inte mot det.

Det som besvärar mig är att ni skuldbeläggar ts och försöker tvinga henne att handla enligt vad som är er personliga åsikt. Som ni dessutom försöker upphöja till allmän lag.

För att kunna praktisera civilkurage måste man först har stark personlig integritet. Civilkurage handlar inte om att plocka billiga moraliska poänger eller att öka sitt egen välmående genom att tro att man gör nåt för någon annan.

TS får göra hur hon vill, och det kommer bli lärorikt för henne hur det än går. Ge gärna råd från ert eget perspektiv och er egen moral, men förklä det inte till civilkurage eller nåt annat.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (eller hur!)
    PeterGB3G skrev 2017-07-03 16:55:37 följande:
    Oui, on parle francais tres bien, merci.

Låt oss nöja oss med att vi har olika uppfattningar om vad som bör göras i det här fallet. Det är inget att debattera vidare. Jag har gett min syn, och TS har tagit till sig det tillsammans med annat som skrivits. Det är bra att hon får råd från olika perspektiv. Jag vänder mig inte mot det.

Det som besvärar mig är att ni skuldbeläggar ts och försöker tvinga henne att handla enligt vad som är er personliga åsikt. Som ni dessutom försöker upphöja till allmän lag.

För att kunna praktisera civilkurage måste man först har stark personlig integritet. Civilkurage handlar inte om att plocka billiga moraliska poänger eller att öka sitt egen välmående genom att tro att man gör nåt för någon annan.

TS får göra hur hon vill, och det kommer bli lärorikt för henne hur det än går. Ge gärna råd från ert eget perspektiv och er egen moral, men förklä det inte till civilkurage eller nåt annat.
    Ja som sagt, vi har nog väldigt olika syn på vad civilkurage är. För vissa ÄR att agera efter sina moraliska värderingar civilkurage, och att låta bli att agera efter sitt samvete genom att rationalisera bot det med diverse förklaringar är detsamma som att förklä brist på civilkurage i något annat.
  • PeterGB3G
    Anonym (eller hur!) skrev 2017-07-04 11:28:18 följande:

Ja som sagt, vi har nog väldigt olika syn på vad civilkurage är. För vissa ÄR att agera efter sina moraliska värderingar civilkurage, och att låta bli att agera efter sitt samvete genom att rationalisera bot det med diverse förklaringar är detsamma som att förklä brist på civilkurage i något annat.

Ja, låt oss nöja oss med detta. Vi har olika uppfattningar. Den moraliska kompassen snurrar ofta lite som den vill.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
Svar på tråden Gift man med barn vill ha sex med mig, ska jag ringa hans fru?