• Livetsgång

    BF FEBRUARI/MARS 2018

    Äntligen kom det efterlängtade svaret.

    Sista mensens första dag: 26 Maj 2017

    BIM: 23 Juni 2017

    Positivt test: 28 Juni 2017 med CB digital veckoindikator "Gravid +3 veckor"

    Beräkning: v6

    BF 1 Mars 2018

  • Svar på tråden BF FEBRUARI/MARS 2018
  • Anonym191
    Hejsanhoppsan90 skrev 2017-08-23 14:47:08 följande:

    Kan man inte ta bort inlägg lr redigera? Hehe :)


    Nej man kan ju inte det tyvärr men tack för grattis!
  • Livetsgång

    Jag har inte försvunnit så ni vet.


    Jag lever och mår bra och även Mini i magen Skrattande


     


    Bara mycket som hänt på positiva plan.


    Startat upp företag som godkändes.
    Blivit antagen till min studier som började 11 September inom Hälsopedagogik och Etik & människans livsvillkor samtidigt som jag har fast arbete sen innan så mycket "eld i röven" som jag brukar säga.

    Hur går det för er andra här inne? 

    Jag går in i vecka 18 om två dagar... Undrar hela tiden vart tiden tar vägen FörvånadKändes som det va igår jag startade denna tråden och meddelade att jag fick mitt pluss  Förvånad


     


    Har varjefall fått min tid till RUL nu som ska ske 2 Oktober :)
    Spännande, nervöst och samtidigt som det är oroande men det är nog den där vanliga oron alla känner inför sitt första RUL.

    Många olika onödiga faser som spökar i huvudet som "Finns där ens någon Mini?", Tänk om dom hittar något allvarligt?" osv osv. 

    Men samtidigt undrar jag varför jag ska oroa mig?
    Mina prover va betydligt bättre nu som gravid och tillomed i överkant till högt och ingen brist i vitamin förutom järn som bara låg strax under linjen vilket är normalt.


    Tydliga och jämna hjärtslag (Lyssnade senast igår)
    Verkar vara en busig Mini med som GÄRNA lägger sig nära min egen puls för att förvirra mina slag med Minis slag Hjärta


    Håller ett jäkla liv speciellt på kvällarna när jag ska sova för specifikt när jag ska lägga mig blir jag som mest kissnödig hela tiden och kan säkert springa 4-5 ggr på 45 minuter och även när jag ska sätta mig i sovrummet i sängen för att börja plugga. Slår aldrig fel med rätt tajmande för varje sak Cool


    Kan dock inte skilja på gaser eller om det är rörelser ännu iomed jag är helt ny inom det då det är första gången jag ska få barn. Det enda jag har känt av är att det snärtade till på ena sidan vid njuren två blixtsnabba slag men det är det enda.

    Men symptommässigt är det ganska lungt förutom att brösten markant blivit större, illamående efter måltid på kvällarna och just nu lite förstoppning men tröttheten den ska vi inte tala om. Måste nu vila 1-2 timmar varje eftermiddag och blir lätt trött och energilös vid minsta lilla när jag ska städa. 

    Räcker med att bara bädda rent sängen sen är jag helt urlakad av trötthet Förvånad


     

  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2017-09-17 10:48:33 följande:

    Jag har inte försvunnit så ni vet.

    Jag lever och mår bra och även Mini i magen 

     

    Bara mycket som hänt på positiva plan.

    Startat upp företag som godkändes.

    Blivit antagen till min studier som började 11 September inom Hälsopedagogik och Etik & människans livsvillkor samtidigt som jag har fast arbete sen innan så mycket "eld i röven" som jag brukar säga.

    Hur går det för er andra här inne? 

    Jag går in i vecka 18 om två dagar... Undrar hela tiden vart tiden tar vägen Kändes som det va igår jag startade denna tråden och meddelade att jag fick mitt pluss  

     

    Har varjefall fått min tid till RUL nu som ska ske 2 Oktober :)

    Spännande, nervöst och samtidigt som det är oroande men det är nog den där vanliga oron alla känner inför sitt första RUL.

    Många olika onödiga faser som spökar i huvudet som "Finns där ens någon Mini?", Tänk om dom hittar något allvarligt?" osv osv. 

    Men samtidigt undrar jag varför jag ska oroa mig?

    Mina prover va betydligt bättre nu som gravid och tillomed i överkant till högt och ingen brist i vitamin förutom järn som bara låg strax under linjen vilket är normalt.

    Tydliga och jämna hjärtslag (Lyssnade senast igår)

    Verkar vara en busig Mini med som GÄRNA lägger sig nära min egen puls för att förvirra mina slag med Minis slag 

    Håller ett jäkla liv speciellt på kvällarna när jag ska sova för specifikt när jag ska lägga mig blir jag som mest kissnödig hela tiden och kan säkert springa 4-5 ggr på 45 minuter och även när jag ska sätta mig i sovrummet i sängen för att börja plugga. Slår aldrig fel med rätt tajmande för varje sak 

    Kan dock inte skilja på gaser eller om det är rörelser ännu iomed jag är helt ny inom det då det är första gången jag ska få barn. Det enda jag har känt av är att det snärtade till på ena sidan vid njuren två blixtsnabba slag men det är det enda.

    Men symptommässigt är det ganska lungt förutom att brösten markant blivit större, illamående efter måltid på kvällarna och just nu lite förstoppning men tröttheten den ska vi inte tala om. Måste nu vila 1-2 timmar varje eftermiddag och blir lätt trött och energilös vid minsta lilla när jag ska städa. 

    Räcker med att bara bädda rent sängen sen är jag helt urlakad av trötthet 

     


    Heeeeej !!!

    Ja gick in i v 18 idag :) har inte heller känt så mycket till rörelse , men några små buffar här o där :P

    Har rul den 4 oktober :) Men har ju varit på 2 ultraljud innan så det känns skönt :) . I morgon är det dags för glykosbelastningen.. Ja kommer spy.

    Gör den pga av diabetes i släkten och att ja alltid legat på gränsen till grav. Diabetes innan.

    Förstoppning hade ja ett par dagar men nu jävlar e de fart på magfan igen.. Haha.

    Symptom har ja heller inte så mycket längre.. Eller illamåendet är kvar och en jäkla massa växtvärk och ligament smärtor :) ömma bröst till och från men ibte växt nått märkvärdigt. Har ganska stora innan så kanske e därför ... :-P

    Så roligt för dig att komma igång med allt

    Jag är sjukskriven fram till bf pga foglossning. Mindre kul ....
  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2017-09-18 08:37:33 följande:
    Heeeeej !!!

    Ja gick in i v 18 idag :) har inte heller känt så mycket till rörelse , men några små buffar här o där :P

    Har rul den 4 oktober :) Men har ju varit på 2 ultraljud innan så det känns skönt :) . I morgon är det dags för glykosbelastningen.. Ja kommer spy.

    Gör den pga av diabetes i släkten och att ja alltid legat på gränsen till grav. Diabetes innan.

    Förstoppning hade ja ett par dagar men nu jävlar e de fart på magfan igen.. Haha.

    Symptom har ja heller inte så mycket längre.. Eller illamåendet är kvar och en jäkla massa växtvärk och ligament smärtor :) ömma bröst till och från men ibte växt nått märkvärdigt. Har ganska stora innan så kanske e därför ... :-P

    Så roligt för dig att komma igång med allt

    Jag är sjukskriven fram till bf pga foglossning. Mindre kul ....

    Oj Grattis. Visst går tiden för fort känns det som?


    Jag har inte lärt mig hur rörelser känns men är man förstagångsmamma ska allting vara nytt. Lite svårt att skilja på gaser eller om det är buffar för jag är otroligt gasig av mig i övrigt om dagarna Död


     


    Ja jag har förstoppning nu dock inte så det utger någon större besvär men jobbigt att behöva ta i för kung och fosterland ibland  Skrikandes 


    Väntar också på mitt glukostest dock får jag inte göra glukosprovet pga min GBP så ska hämta hem någon mackapär och mäta värdena själv och skicka till RodeOn avdelningen här i kommunen. 

  • Hejsanhoppsan90

    Hej alla! Jag har mått lite upp och ner dessa veckor men vill gärna gå med i en facebook grupp nu. Tycker det är lättare där. Vilka finns? Har provat söka men alla verkar vara hemliga.

    Är i vecka 15 (14+5). Är fortfarande trött och mår illa (spydde för första gången igår!) yuk. Har fått mage och köpt mammabyxor, mysigt :)

  • Livetsgång

    Här har vi lilla pyret.

    Vi ville även veta kön och det va ett av det första som pyret ville visa med haha så han visade tydligt att han va en pojk <3 

    Det enda som barnmorskan hittade va snedvridna fötter men inget jag skulle vara orolig för sa hon :) Så ska på extra koll idag hos en läkare med för lillen va så busig så hon hade väldigt svårt att mäta ibland så undersökning tog en timme DrömmerSå här är den som visar fötterna tydligast med bild från midjan och ner. Så det är enbart fötterna som är smått avvikande men inget av påverkan på skelettet alls på smalben eller låtben alls 


    Alla mätningar perfekta, organen perfekta, skelettet perfekt, vild, busig och boxade och sparkade. 


    Så nu är det spikat med namn och allt är nu officiellt <3 

    Det är en liten Jonathan Rickard Manne som vi väntar anlända 26 Februari och jag är efter beräkning av RUL igår vecka 20 sen igår <3 


     

  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2017-10-03 06:16:06 följande:

    Här har vi lilla pyret.

    Vi ville även veta kön och det va ett av det första som pyret ville visa med haha så han visade tydligt att han va en pojk <3 

    Det enda som barnmorskan hittade va snedvridna fötter men inget jag skulle vara orolig för sa hon :) Så ska på extra koll idag hos en läkare med för lillen va så busig så hon hade väldigt svårt att mäta ibland så undersökning tog en timme Så här är den som visar fötterna tydligast med bild från midjan och ner. Så det är enbart fötterna som är smått avvikande men inget av påverkan på skelettet alls på smalben eller låtben alls 

    Alla mätningar perfekta, organen perfekta, skelettet perfekt, vild, busig och boxade och sparkade. 

    Så nu är det spikat med namn och allt är nu officiellt <3 

    Det är en liten Jonathan Rickard Manne som vi väntar anlända 26 Februari och jag är efter beräkning av RUL igår vecka 20 sen igår <3 

     


    Så roliiiigt

    Vi ska i morgon på RUL... lite nervös.. Men ska nog gå bra hoppas jag ..

    Får se om vårat datum ändras något.

    Men tycker det fortfarande är kul att det blev samtidigt så länge vi pratat om det. Och att det även blev samma bf :) <3
  • Livetsgång

    Kommer kollas på spec mödravården pga gbp-op och att lillkillen har Peva (snedvridna fötter) 

    Extra kollen igår på fostermedicinska visade inte några andra avvikelser <3 
    Lillkillen är envis och vild som vanligt haha.

    Läkaren gjorde en noggrann organkontroll och mätningar som va perfekta på extra kollen. Både hjärta, hjärnan, njurar och lever och hjärtljuden slog bra och jämnt och blodblödesmätningen man fick se va perfekt också.

    Så fick konstaterat att lillkillen har enbart Peva (snedvridna fötter) 

  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2017-10-04 13:02:10 följande:

    Kommer kollas på spec mödravården pga gbp-op och att lillkillen har Peva (snedvridna fötter) 

    Extra kollen igår på fostermedicinska visade inte några andra avvikelser <3 

    Lillkillen är envis och vild som vanligt haha.

    Läkaren gjorde en noggrann organkontroll och mätningar som va perfekta på extra kollen. Både hjärta, hjärnan, njurar och lever och hjärtljuden slog bra och jämnt och blodblödesmätningen man fick se va perfekt också.

    Så fick konstaterat att lillkillen har enbart Peva (snedvridna fötter) 


    Okej :)

    Det gick bra för oss med på rul igår. Allt växte som det skulle och allt var perfekt. Fisken passade oxå på att gäspa så dom kunde komma gomspalt och diverse..

    Men allt var och såg bra ut så nu kan ja slappna av lite mer :) fick fortfarande samma bf datum 25 feb .

    Nästa besök är den 10e :) börjar bli lite stressad nu med allting. Är sjukskriven sedan v 18 o kommer vara det hela tiden på grund av foglossning. Så trist.. klättrar snart på väggarna :P
  • Livetsgång
    Idag kom svaret på vår lille vildunge i magen <3 Efter 12 nervösa dagar efter all skrämselpropaganda som ena läkaren hänvisat till så fick jag i morse med tidiga posten brevet från klinisk genetik.

    Skakade som ett litet asplöv när jag såg det och hormonerna spelade spratt och jag blev irriterad på allt som stod i vägen när jag skulle sätta mig ner och öppna brevet och katterna här hemma skulle leka med mina fötter så fick sätta mig inne på toaletten där det är lugn och ro med dörren stängd haha 


    Brevet visade att NIPT va helt normalt i alla kromosomerna och idag går jag även in i vecka 22 <3 

    Vår lillkille är vild som bara den kan jag lova då jag känner rörelser och buffar allt mer <3 
  • Livetsgång

    Vår lille son valde att titta ut 25 dagar tidigare.

    Lille Jonathan kom med raketfart natten den 1 Februari klockan 02:14
    och vägde då 2190 gram och va 42 cm (Ny vägnings och mätning sker på Fredag)

    Fick bo på Neonatal 3 dagar för övervakning pga hans låga vikt och förtidiga ankomst <3 

    Men han är så starkt och fin och mår bra så vi blev utskrivna redan den 4:e dagen från Neonatal :) 

    Han föddes med dubbelsidig Peva (Vridfot) som sköts av ortopeden nu men annars är han fullt frisk liten vildpojke <3 

Svar på tråden BF FEBRUARI/MARS 2018