• Klumpedunsen

Osäker man

Är i ett förhållande nu sedan 3 år tillbaka och vi hade fantastiskt sex i början och sådär efter 1 år ca så har hennes lust dött... har försökt allt från att ge henne mer egen tid till att inte ens ta upp problemet under en längre tid för att hon inte ska känna sig pressad hela tiden. Men tiden går och hon verkar inte ens bry sig om att försöka fixa till det. Har testat lite allt möjligt annars i helhet för att se om någonting kan hjälpa men känner mig bara helt deprimerad när hon inte ens verkar bry sig, det för mig att börja ifrågasätta om det är fel på mig är jag avtändande eller nånting osv men alltid om man frågat så får man i svar att det inte är så. Så det jag undrar om är det bara att fortsätta vänta eller vad ska jag göra? Har ingen aning!!!

• Svar på tråden Osäker man
  • MrFlex

Svårt läge men supervanligt. Mina teorier:
    1. Hon är inte längre attraherad av dig. Personlig attraktion är lite som förälskelse, den lägger sig med tiden.
    2. Hon har fastnat i trygghetsfällan.
    Hon tar dig för givet och hamsterhjulet snurrar på.
    3. Hon har börjar med något hormonbaserat preventivmedel.
    4. Hon tycker att ert sex är dåligt.

Mitt råd är att avsluta relationen om inte du känner att detta är kvinnan i ditt liv. Du är ung och det finns många fiskar i sjön.

Vill du fortsätta relationen så är det bara att sätta hårt mot hårt och kräva en diskussion/förklaring av läget.

• Anonym (Truck)

Hon vill att du tar kommandot - ge henne order, eventuellt även lite smisk. Säg snuskiga saker i hennes öron. Uppvakta.
    Då blir det skillnad.

• Klumpedunsen
    Anonym (Truck) skrev 2017-06-30 21:03:11 följande:

Hon vill att du tar kommandot - ge henne order, eventuellt även lite smisk. Säg snuskiga saker i hennes öron. Uppvakta.

Då blir det skillnad.

Om det ändå vore så enkelt. ;)
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Klumpedunsen skrev 2017-06-30 23:14:43 följande:

Om det ändå vore så enkelt. ;)

Bestämt dig för hur du ska gå tillväga?
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Anonym (Tjejer) skrev 2017-06-30 10:47:39 följande:

Tjejer funkar tyvärr, så de är kåta så länge allt är relativt nytt, sedan kommer tryggheten och de slutar bli kåta på dig "partnern" iallafall.

Därför många lämnar förhållandet så fort sexet avtar och börjar en ny relation där sexet sprakar.

Kvinnor har svårt att inse att sex är väldigt viktigt för många män i en relation och skyller på en rad massa saker, och även när du gör de så blir det samma sak eller så hittas det på något nytt att skylla på :)

Det är inte bara i sängkammaren dom har det beteendet.
  • Klumpedunsen

Ingen aning antar att det är o försöka ge det lite tid funkar det inte så får man väll gå vidare även fast det är jobbigt :/

• Anonym (Reptilhjärnor)
    Klumpedunsen skrev 2017-07-02 00:18:31 följande:

Ingen aning antar att det är o försöka ge det lite tid funkar det inte så får man väll gå vidare även fast det är jobbigt :/

Håller på dig!
  • Anonym (Dream on)

Det är skitjobbigt att leva i en relation där sexet inte funkar men blir alltid lika förvånad i de här trådarna att uppmaningen "packa ihop och sök nytt" är så vanligt förekommande. Det är ju fullt möjligt att det är det man behöver göra och att det är därför sexlivet suger men det finns kanske några fler anledningar till att man har en partner utöver att knulla?

Enligt min ringa mening så är ju uteblivet sex ett symptom på att något är fel men därmed inte sagt omöjligt att laga, eller? Jag kanske är naiv. Hur har ni det i övrigt? Är ni lyhörda för varandras andra behov? Är det mycket konflikter? Är det lugnt på jobbet/ relationer till familj/ vänner?

Jag har själv varit ganska "lustlös" i perioder men skulle säga att det berott på brist på intimitet i övrigt, inte känna mig "sedd", stress och hormonell obalans. Underlivet kändes irriterat och känsligt och allt gjorde ont. Men som nämnts ovan kommunikation är A och O.

• Anonym (Reptilhjärnor)
    Anonym (Dream on) skrev 2017-07-02 05:22:34 följande:

Det är skitjobbigt att leva i en relation där sexet inte funkar men blir alltid lika förvånad i de här trådarna att uppmaningen "packa ihop och sök nytt" är så vanligt förekommande. Det är ju fullt möjligt att det är det man behöver göra och att det är därför sexlivet suger men det finns kanske några fler anledningar till att man har en partner utöver att knulla?

Enligt min ringa mening så är ju uteblivet sex ett symptom på att något är fel men därmed inte sagt omöjligt att laga, eller? Jag kanske är naiv. Hur har ni det i övrigt? Är ni lyhörda för varandras andra behov? Är det mycket konflikter? Är det lugnt på jobbet/ relationer till familj/ vänner?

Jag har själv varit ganska "lustlös" i perioder men skulle säga att det berott på brist på intimitet i övrigt, inte känna mig "sedd", stress och hormonell obalans. Underlivet kändes irriterat och känsligt och allt gjorde ont. Men som nämnts ovan kommunikation är A och O.

Ts beskriver hans sambo som en tjej han vill behålla. Han beskriver även hur han gör det mesta i hemmet och deras relation, hans egna sexsug som förblir obekräftat, att han förklarat för henne hans situation och gett henne tid i två år. Det är ett ungt par och han har, för den åldern sett, visat prov på stort och moget tålamod isf. Det är klart det blir råd om att dra. Ts behöver bara ställa sig själv frågan om han älskar henne fullt ut. Då kan man leva utan lite sex. Annars finns ju ingen anledning att stanna i ett sådant förhållande.
  • Anonym (Dream on)
    Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-07-02 10:44:42 följande:

Ts beskriver hans sambo som en tjej han vill behålla. Han beskriver även hur han gör det mesta i hemmet och deras relation, hans egna sexsug som förblir obekräftat, att han förklarat för henne hans situation och gett henne tid i två år. Det är ett ungt par och han har, för den åldern sett, visat prov på stort och moget tålamod isf. Det är klart det blir råd om att dra. Ts behöver bara ställa sig själv frågan om han älskar henne fullt ut. Då kan man leva utan lite sex. Annars finns ju ingen anledning att stanna i ett sådant förhållande.

Hade faktiskt missat åldersapekten, ni är unga! Men jag menade inte heller att det bara är han som ska vara lyhörd. Om man avvisar sin partner gång efter annan bör man kanske kunna förvänta sig någon typ av förklaring. Lyhördhet gentemot varann gäller ju givetvis båda parter men ibland är det jäkligt svårt att berätta (eller ens veta) hur och varför man känner som man gör. Klart det inte är värt att gå runt och må dåligt!
Svar på tråden Osäker man