• MrsMia

Missbrukar du receptbelagda värktabletter?

Med missbruk avser jag alltså även om tabletterna är utskrivna till dig, men du tar dem för annat än vad de var avsedda för (välmående, ångesthantering, "självmedicinering" etc).

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Missbrukar du receptbelagda värktabletter?
  • MrsMia

Jag är nyfiken då jag undrar hur vanligt det är? Jag var själv nära ett missbruk för några år sedan men lyckades vända det rätt och tar inga sådana mediciner idag.

• Anonym (Ledsen)

Just nu tar jag åksjuketabletter för att kunna sova. Dom är lätt sederande. Orsaken är att min man just berättat att han vill skiljas och jag mår piss.

• Anonym (balans)

Jag är så långt bort ifrån den skalan som man kan vara.

Har aldrig ens testat en cigg och tar kanske 5 receptfria värktabletter om året.

Min kropp är mitt tempel och jag råkar vara en sort som klarar mig bra utan att döva känslor, livet innehåller självklart smärtsamma händelser ibland men jag vet att de går över.

Jag går ut och slår på träd eller skriker eller springer en mil eller bankar skiten ur en kudde när jag mår dåligt, eller i värsta fall storäter jag godis i några dagar eller så.

Jag är medveten om att jag har stor tur som råkade födas så, och att det inte kan funka för alla. Men om man verkligen behöver medicin för sitt mående så bör man tala med en läkare om att få något annat än värktabletter. Hjärta

• Anonym (Nn)

Jag har imovan till natten men käkar dom på dagarna för att bedöva min ångest. Har 1 tablett till natten men äter kanske 5 stycken under hela dagen. Dom tar dock slut snabbt :p överdoserade även min lyrica ett tag. Jag har 600 mg men käkade 1200 tidigare. Nu försöker jag sluta med skiten så nu är jag nere på 300 mg varannan dag.

• Anonym (L)

Har Oxynorm att ta vid behov, missbrukar inte.En förpackning med 28 kapslar räcker i ca. 3 månader.

• Jennie med ie

Det är nog få som själva skulle säga att de missbrukar läkemedel, det ligger väl i sakens natur att insikten hos en själv i den flesta fall inte finns där.

Svar på tråden Missbrukar du receptbelagda värktabletter?