Åtta månader och nätterna är bedrövliga
Någon med råd? Nu har jag varit en jävla napp sedan klockan halv åtta igår kväll, och jag står inte ut för jag får inte sova. Bebisen får inte heller den sömn hon behöver och jag vet inte hur jag löser problemet bäst.
Hon ärr alltså åtta månader gammal och ammas till sömns. Därefter läggs hon i sin egen säng som står i vårt sovrum, och där brukar hon sova till mellan 02.30-04.30 då hon oftast vaknar och så tar jag upp henne till vår säng. Då brukar hon ammas liggande en kort stund innan hon somnar om gott igen och sover till 07-09. Jag har alltså inte känt att nätterna varit något större bekymmer, utan vi har haft det gosigt. Det enda har väl varit att nattningen tagit lång tid, kanske 45 minuter innan nattsömn infunnit sig.
På dagarna äter hon vanlig mat med god aptit, har väl haft amningen som mellanmål ungefär. Sover i vagnen, ibland gott och ibland väldigt korta stunder.
Vad som händer nu? Jo som sagt, hon har hängt i mina tuttar nattetid sedan i fredags och inatt var nog värsta natten. Det längsta som hon sov utan avbrott var en timme. Läggning vid halv åtta, innan klockan var tio hade jag nattat om henne fyra gånger och därefter blev det bara värre. Hon lades i vår säng, tänkte att hon behövde vara nära, men det hjälpte inte ett skvatt. Ingenting hjälpte över huvud taget och vid sex gick vi upp.
Hon gnäller och stökar runt, kryper omkring och är oerhört missnöjd med någonting. Är hon i sin säng så ställer hon sig upp och om ingen gör någonting så slutar det i skrik. Eller såhär: vad man än tar sig till så slutar det i skrik.
Hjälp?