• Lillung

Hjälp mig! Blödningar

Hej! Har sprungit över 5 gånger till akuten på hrund av blödningar.

Fick en "kraftig" blödning i vecka 12, och åkte akut till sjukhuset. De såg med ultra och allt var bra. Har haft mindre blödningar från och till och allt har varit bra med fostret.

Igår vad jag hos gynekologen som kollade med vaginalt ultraljud, hon sa att det fanns gammalt blod, men inget farligt. Hon var jätte hårdhänt och tog lite ont då hon kollade. Igår på kvällen kom igen en slemmig blödning och nu har jag lite feber. (Har även lite ont i halsen så kan ju vara en vanlig förkylning).

Ska ja sluta oroa mig och bara acceptera att jag är en sån som blöder under graviditeten? Vad kan blödningen bero på? Hon gav inget direkt svar till mig vad det kan bero på heller :(

• Svar på tråden Hjälp mig! Blödningar
  • EpicNurse

Man får inte feber av en gynundersökning, oavsett om den är hårdhänt utförd eller ej. Så det är nog snarare förkylningen.

Antagligen har du en lågt liggande moderkaka och kommer blöda lite då och då. Så länge du inte får en kraftig blödning, alltså 1-2 bindor i timmen så finns det ingen anledning att springa på akuten varje gång det blöder lite.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Jsv17

Jag blödde till och från hela den här graviditeten till v.15, är v.19 nu och verkar peppar peppar slippa fler blödningar för tillfället iaf. Hos mig var det mest sannolikt känsliga slemhinnor och lågt liggande moderkaka som orsakade det. Sprang också på akuten i tid och otid, till sist så insåg jag bara att det var så här de var och som ovan sa bestämde jag mig (på läkarens rekommendation) att endast åka in om jag fick mycket ont i samband med blödning eller om de ändrade kattaktär och blev väldigt kraftiga. Nu har jag börjat känna bebisen, och blödningarna har som sagt upphört, så det är nog bara acceptera att man är en sån som blöder, vet att det är tufft, men allt blir lättare när man börjar känna bebisen och den själv "berättar" att den mår bra

• Lillung

Tack! Skönt att höra att allt e bra :) ni lugna ner mig jätte mycket nu :)

Svar på tråden Hjälp mig! Blödningar