• Anonym (Blir knäpp!)

Att älska nån men vill ha sex med andra!

Behöver nog mest skriva av mig, men oxå gärna bolla med andra. Pallar inte med mig själv mer.

Har varit tillsammans med min gubbe över tio år och vi har barn ihop. Jag älskar honom väldigt mycket, vi har alltid kul ihop och jag mår så bra med honom. Han är min stora trygghet i livet. Men har det senaste halvåret varit så galet intresserad av att träffa andra män för sex, inget annat än sex. 
    Har hela tiden haft en öppen kommunikation med min sambo om detta och föreslagit öppet förhållande. Till en början verkade han intresserad av tanken, men tids nog sa han att han absolut inte ville. Jag kan tillägga att jag har chattat med andra män under dessa månader men aldrig träffat nån. Och vart ärlig om detta till sambon.
    Så i flera månader nu har vårt förhållande vart otroligt stormigt och det har dessutom vart slut mellan oss några veckor, eftersom jag inte kan släppa tanken på att få leka av mig lite trots mina starka känslor för honom. Men lovat nu att jag ska försöka släppa det så vi kan fortsätta ihop, men det går fasen inte. Får panik över tanken att jag bara ska ha sex med min sambo resten av mitt liv! Tänker att jag lever bara en gång och jag kan dö imorgon, så tanken på att vara otrogen finns hela tiden, men jag har ett samvete som tur är! Dessutom är jag sämst på att ljuga så det skulle inte funka ändå.

Jag jobbar på att få bort mina tankar om andra HELA tiden.
    Nej jag har inte varit otrogen eller vart med någon trots att det vart slut.
    Jag älskar honom och vill leva med honom.
    Ja, vi har sex.
    Ja, vi exprementerar i sängen, men känner mig inte nöjd, dessutom har jag fått svårare att komma ihop med han nu. 

Kan nån bara säga hur fasen jag ska tänka, säga, göra..vafasen som helst för jag kommer inte fram till nå vettigt alls. Puss!

• Svar på tråden Att älska nån men vill ha sex med andra!
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2017-07-09 12:44:55 följande:

Jag vet, jag skrev också tråkigt inom citationstecken.

Men om du läser inlägget jag relaterar till framgår det att skribenten mår dåligt och att hans fru straffar honom för att han tog upp frågan om öppet förhållande. Jag går efter vad där står, hur verkligheten är för dem vet jag inte. Det låter som ett klart skäl till skilsmässa, trots barn.

Fast det var ju inte din kommentar om skribentens sexliv jag reagerade på. Han borde skilja sig tycker jag.

Det var ju din kommentar om att varför andra skiljer sig jag reagerade på. Dvs detta :

"Hur många föräldrar skiljer sig inte fast de har barn OCH ett harmoniskt förhållande där sex ingår? Det räcker ju att det är "tråkigt"..."

Der lät onekligen som att du tror att folk skiljer sig lättvindigt. Det tror inte jag. Särskilt inte när det finns barn med i bilden.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    trappstege skrev 2017-07-09 12:52:09 följande:

Om man har den inställningen bör man vara väldigt tydlig med det så fort man träffar någon ny.

Det är väldigt många som inte vill ha en partner med den inställningen.

Håller med. Vill man ha en öppen relation, eller leva som poly på något sätt, måste man stå för det från första början och då vara lika öppen för att partnern ägnar tid och ger av sin sexualitet till andra.

Många kommer med detta när relationen och sexlivet brister, men om så relationen tar slut och de träffar någon annan är dessa tankar ofta HELT bortblåsta... Och tanken på att deras nya partner skulle knulla andra känns plötsligt inte alls som något alternativ. Inte ens att de själva ska knulla andra känns aktuellt...
    Anyone can hate. It costs to love.
  • 100kgpappa
    Anonym (Lust i vågor) skrev 2017-07-09 12:53:40 följande:

Jag skulle bli förkrossad om min man ville ha öppet förhållande och ligga med andra :( Även fast jag har en lust som kommer i vågor. Sex några veckor och sen ingen lust några veckor osv.

Om jag inte är värd att leva med för att han får kolla porrfilm och runka i perioder så får han väl lämna mig.

När jag är aktiv så är jag vild, påhittig och kåt i sängen, jag hoppas att det väger upp torkperioderna ;)

Men öppet förhållande innebär ju att man vill leva ihop med någon, men ha möjligheten att även ha sex med andra ibland.
  • Anonym (Lust i vågor)
    100kgpappa skrev 2017-07-09 19:03:02 följande:

Men öppet förhållande innebär ju att man vill leva ihop med någon, men ha möjligheten att även ha sex med andra ibland.

Men usch vad avtändande att ens man vill ligga med andra. Ja, menar i fantasin är det helt ok men att göra verkligheten av det. Skulle överväga att göra slut om min seriöst föreslog det.
  • trappstege
    100kgpappa skrev 2017-07-09 19:03:02 följande:
    Ja, just det. Och de flesta av oss vill inte ha en öppen relation. De flesta skulle ta väldigt illa vid sig om den man älskat sedan många år kom med ett sådant förslag.
  • MrFlex
    Anonym (Lust i vågor) skrev 2017-07-09 23:02:40 följande:
    Men usch vad avtändande att ens man vill ligga med andra. Ja, menar i fantasin är det helt ok men att göra verkligheten av det. Skulle överväga att göra slut om min seriöst föreslog det.
    Varför är det ok om din partner fantiserar om andra men inte ok att förverkliga?

I båda fallen finns ju "viljan" att ha sex med andra.
  • trappstege
    MrFlex skrev 2017-07-09 23:20:18 följande:
    Varför är det ok om din partner fantiserar om andra men inte ok att förverkliga?

Förväxla inte livlig fantasi med "vilja", det är milsvids skillnad mellan att fantisera om någon och att vara otrogen.
  • Anonym (Kvinna)

Inte ens katolska kyrkan (och de får ju ändå anses ha "bad ass" inställning i frågan om trohet) anser att fantasi kan likställas med handling.

Varför är det så svårt att se skillnad mellan tanke och handling för dig?
  • 100kgpappa
    trappstege skrev 2017-07-09 23:10:19 följande:

Ja, just det. Och de flesta av oss vill inte ha en öppen relation. De flesta skulle ta väldigt illa vid sig om den man älskat sedan många år kom med ett sådant förslag.

Men hon skrev "är jag inte värd att leva med" och det tolkade jag som att hon missförstått begreppet.

Dock verkar inte så vara fallet.
  • 100kgpappa
    Anonym (qweqwe) skrev 2017-07-09 11:40:37 följande:

Varför saknar du möjligheten till sex med andra än din fru?

Läste du mitt inlägg alldeles innan ditt? Har du tagit upp det där med "öppet förhållande" med din fru? Om du gjort det, hur tror du hon tog det?

De förvisso få fall av öppet förhållande jag känner till har alla tagit slut rätt snart. Har den ena partnern (indirekt) ställt sådana krav så har den andra känt sig överkörd och relationen har varit utan framtid. Kanske var kört ändå, i och för sig.

Alltså, jag saknar inte möjligheten, men vill inte göra det då det inte är ok för henne.

Jag behöver inte ta upp det, då hon redan sagt att det inte är något för henne.
  • Anonym (Reptilhjärnor)

I fantasin världs sätts ofta inga gränser, den sexuella främst som snarare får ett utökat spelrum. Det är ju inte sällan vi i fantasins värld lever ut det mest förbjudna. Att förknippa det med verklighetens värld, där de flesta människor är styrda av ett rationellt och konsekvenstänkande tankemönster och som följd av det sitt handlande. Nackdelen med fantasin är att det därifrån kan komma obehagliga sanningar om en själv man gärna hade sett förbi eller döljer inom sig. Fördelen, som i detta fall med att ligga med andra än sin partner, är att det är något man inte behöver dela med sig. Den förblir ens egna.
  • Anonym (Lust i vågor)

Du måste driva med mig, om du själv inte förstår skillnaden mellan fantasi och verklighet...
  • Anonym (Blir knäpp!)
    New Dawn skrev 2017-07-09 10:47:02 följande:
    Du skriver att det varit slut i några veckor. Hur funkade det. Flyttade du ut då? Hur tog barnen det?

Jag är skild och för mig, trots att jag var väldigt säker på beslutet, var tiden runt uppbrottet jättejobbigt. Det var så tungt att lämna någon man levt med. Hur har du känt under dessa veckor?

Du skriver att ni har kul ihop, att han får dig att må bra... Gäller det även det senaste halvåret?

Han har sagt vad han tycker. Det är dax att välja... Att leva med honom... eller lämna.
    Jag sov mkt hos en vän men var hemma med barnen på dagarna medan han arbetade, men sov mkt hemma oxå i samråd med honom då såklart. Försökte få till en relativt fungerande vardag för barnens skull trots situationen. För de mesta gick det, men ibland var det fruktansvärt, och vår sexåring vart helt klart påverkad av det som hände :(
    Under veckorna det var slut var jag en berg och dalbana av känslor. Ena stunden njöt jag att vara "singel" och andra saknade jag allt som har med min sambo att göra.
    Ja han har fått mig att må bra även de senaste halvåret, det enda jag mått dåligt utav är mina tankar..
    Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-07-08 14:09:36 följande:
    Jag försöker förstå här och fastnar lite på dessa rader du skrivit och vill kolla med dig.

Vad känner du dig, mer specificerat, inte nöjd med i sexet, är det någonting en annan man kan ersätta? Du skriver att du har svårare att komma ihop med honom NU. Kan det vara ett resultat av min första fråga?
    Förutom att jag blir väldigt upphetsad av tanken att ha sex med en annan man, så är det mkt mitt bekräftelsebehov som spökar. Ja, min sambo ger mig bekräftelse, hela tiden och mycket, men det är den sorten man får av någon annan snygg sak som jag saknar. Att mitt bäst före datum inte har passerat som jag trott i några år nu. Att känna den där spänningen, nervositeten och totala kåtheten igen, om bara så en gång till i mitt liv.
    Jag är inte mer än människa, men det är fasen tufft att vara en, speciellt som tjej, det blir mer smutsigt då på nå vis.
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Anonym (Blir knäpp!) skrev 2017-07-10 10:37:53 följande:

Jag sov mkt hos en vän men var hemma med barnen på dagarna medan han arbetade, men sov mkt hemma oxå i samråd med honom då såklart. Försökte få till en relativt fungerande vardag för barnens skull trots situationen. För de mesta gick det, men ibland var det fruktansvärt, och vår sexåring vart helt klart påverkad av det som hände :(

Under veckorna det var slut var jag en berg och dalbana av känslor. Ena stunden njöt jag att vara "singel" och andra saknade jag allt som har med min sambo att göra.

Ja han har fått mig att må bra även de senaste halvåret, det enda jag mått dåligt utav är mina tankar..Förutom att jag blir väldigt upphetsad av tanken att ha sex med en annan man, så är det mkt mitt bekräftelsebehov som spökar. Ja, min sambo ger mig bekräftelse, hela tiden och mycket, men det är den sorten man får av någon annan snygg sak som jag saknar. Att mitt bäst före datum inte har passerat som jag trott i några år nu. Att känna den där spänningen, nervositeten och totala kåtheten igen, om bara så en gång till i mitt liv.

Jag är inte mer än människa, men det är fasen tufft att vara en, speciellt som tjej, det blir mer smutsigt då på nå vis.

Förstår jag dig rätt här så är själva sexlivet er emellan något du är relativt nöjd med, undantaget att du numera har svårare att komma med honom? Istället är det trånandet, blickarna och begäret från en annan, ny och främmande man som tilltalar dig. Det finns ju en rad alternativ du/ni har att välja på i så fall. Ett skulle kunna vara, om man är lagd åt det hållet och har förmågan att finna det lockande, att sätta upp rollspel du och din man emellan med jämna mellanrum.

Ett annat, som jag tror en del sysslar med, är att öppna upp förslaget att ligga med andra människor (gäller såväl du som din partner) och då tillsammans söka efter potentiella kvinnor och män att träffa under respektive partners medgivande. Med andra ord, du bör ge som förslag att detta även gäller för hans del om han mot förmodan inte säger det. Det borde ge en större chans att få igenom förslaget.

Det sista är som vanligt att ha en affär, vilket egentligen aldrig bör vara ett alternativ men sett till hur snacket går här bl.a och hur en del relationer slits upp så är det ändå ett alternativ. Om än med oönskad utgång vill säga.

Är inget av alternativen något att ha och du själv inte hittar ett bättre, eller får en idé från någon här, får man nog snällt finna sig i situationen. Beträffande prövningar som dessa kan jag enbart hålla med om att det inte är lätt vara människa men köper inte din åsikt att det skulle vara värre som tjej. Tror du en man har lättare vid liknande situation. Skillnaden kan var, som du sa, att mannen kommer undan med att titta åt ett annat håll än vad kvinnan gör men lik förbaskat så är kvinnans möjligheter ofantligt större.

(Som en sidoberättelse så hände ett av alternativen jag nämt mig själv, den med att gemensamt hitta alternativ att ligga med. Jag var alltså den kille dem såg ut åt henne.)
  • Anonym (keep it up)
    Anonym (En kille) skrev 2017-07-08 15:45:14 följande:
    Om du läser mitt inlägg noggrant försökte jag att inte dra alla över en kam. Jag läste en studie som jag inte orkar leta reda på och enligt den fick 30% av kvinnorna minskad lust efter menopaus. Samtidigt så finns det nog gott om resterande 70% som har normal eller hög lust. Vilken grupp man tillhör är svårt att säga innan man själv är där. 

Känner personligen kvinnor som haft en enorm lust mellan 40-50 där den dog vid klimakteriet. 
    Blev en sidotrådsak - som kan vara en egen tråd kanske då det är ett hyfsat intressant fenomen - det där med sexlust - eftersom forskningen går snabbt framåt i detta ämne (vilket är vanligt när ett fenomen varit föremål främst för "åsikter" än reel forskning). Det är ingen större skillnad på kvinnor och  mäns sexlust genom livet, det handlar om individuella skillnader och inte könsskillnader. Det är självklart kulturellt betingat oxå, då sexuellt beteende och "tillåtande tankar/känslor" ser olika ut i olika kulturer - här menar jag Sverige och liknande kulturer. Det som skiljer mest mellan kvinnan och mannen (förutom biologin) är den fysiska förmågan att ha sex, som för män tyvärr i många fall börjar dala med stigande ålder - generellt. Sen kan par trots detta ha ett nöjsamt sexliv ändå - även om det inte är lika ofta. En kvinna har ju fördelen att kunna humpa i princip vad som helst för att få orgasm och endast fantasin sätter gränsen. (eftersom jag är hetero så är det hetero jag resonerar kring, ifall nån känner att det blev ensidigt :P )
Svar på tråden Att älska nån men vill ha sex med andra!