• Ungtjejj

Se hit! Hur lätt att bli gravid med regelbunden ägglossning?

Hej! Jag har alltid regelbunden mens och ägglossning. Det kan diffa någon enstaka dag men det handlar om max 2 dagar. Jag har inga kända fel. Jag insiminerades och det var perfekt tajmning! Men trots stort ägg och ägglossning så tog det ej.

Vad kan det bero på och vad kan man göra? Ska börja knapra bidrottninggelé och rosenrot nästa mens på 1a dagen fram till ägglossningen för att hoppas på större chanser. Har så oerhört långt att åka så jag kan inte åka i höst pga jobbet och avståndet.

Tips..hjälp..erfarenheter tack!

• Svar på tråden Se hit! Hur lätt att bli gravid med regelbunden ägglossning?
  • gruvan

Är du 25-30 år har jag för mig att chansen är 20-25% att blir gravid om man prickar äl. Det är ju normalt att det tar upp till ett år av aktiva försök för att bli gravid. Så även om allt stämmer och man inte har några problem får man räkna med att det kan ta några försök att bli gravid.

• Milou3

Mycket ska klaffa. Bra att du testar Rosenrot! Vet många, inkl mig själv som blivit gravida inom 2-3 månader med Rosenrot. Köp vetegroddsolja och drick 2 msk varje dag. Innehåller väldigt mycket E-vitamin, omega 3 och även zink. Vilket är fertilitetshöjande. Undvik att äta ägg och drick mycket citronvatten mellan mens och ägglossning för att göra snippan mer basisk. Skippa koffein och nikotin helt och ta det lugnt med alkohol.

• Norrlandstjejen

Jag har försökt i 6 månader innan vi blev gravida med första barnet. Jättevanligt att det tar ett tag att bli gravid. Även om ägget blir befruktat ska det lyckas fästa. Mycket som ska stämma! Bli inte rädd för att det inte blev något denna gång. Som tidigare skrivits ca 20-25% chans att det blir något ;).
    Lycka till i fortsättningen.

• Lillatjejen1992

Har försökt i 14 månader (regelbunden ägglossning sen 11 mån tillbaka) och det har inte tagit sig än. Provat rosenrot hittills men ingen skillnad än så länge.

Påbörjade bebisverkstaden sommaren-16. Ännu inget plus på stickan.
  • fanola

Jag och min sambo har försökt i 5 år med regelbunden mens men ibland så som sagt går de inte bara.. Nu hat vi fått hjälp med IVF så förhoppningsvis går det även för oss snart!

Svar på tråden Se hit! Hur lätt att bli gravid med regelbunden ägglossning?