Okej att pappan lämnar sina två små i nästan en vecka?
Hej,
Jag är mammaledig med våra två små barn - den ena är 20 månader och den andra är 3 månader. Pappan är hemma med familjen 3 hela dagar i veckan och träffar våra barn ca 3 h efter jobbet de resterande dagarna i veckan.
Han bestämde sig för att åka iväg till sommarstugan själv i år och har nu varit borta i snart 3 nätter. Jag märker av att barnen är annorlunda, den lilla får mer skrikstunder och vår 20-månaders hade svårt att somna ikväll och sa pappa ganska sorgset. Hen låg tyst med ögonen öppna väldigt länge.. Inget bråk eller så, kunde helt enkelt inte sova. Hen är annars väldigt mammig även om hen tycker om sin pappa också..
Jag tycker det är jätteilla att han bestämde sig för att åka ifrån vår 3-månaders bebis i nästan en vecka och nu när jag ser att det påverkar vår andra som också är liten så blir jag ännu mer förbannad på honom..
Vad tycker ni, är det okej att lämna sina två små barn för nästan en vecka? Vet ni hur det kan påverka barnen i framtiden?
Han skyller bara på att det är jag som är anknytningspersonen men de spenderar ju mycket tid med honom också även om de oftast föredrar mig när vi båda är hemma.