Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017
Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!
Välkommen hit
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
Test
Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!
Välkommen hit
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
Test
Kul att se lite liv i tråden igen :)
Tänk va fort tiden går!
Det som är nytt här hemma är att jag ska börja jobba lite fr.o.m 1februari, det känns riktigt skönt att komma ut och börja få lite socialt igen och använda hjärnan lite :D men vi börjar rätt lugnt, kommer jobba torsdagar och fredagar så Saga får va hemma och mysa med pappa istället :) hur går tankarna för er andra kring jobb? Hur länge har ni tänkt att va hemma och i hur stor omfattning?:)
Tänk va fort tiden går!
Det som är nytt här hemma är att jag ska börja jobba lite fr.o.m 1februari, det känns riktigt skönt att komma ut och börja få lite socialt igen och använda hjärnan lite :D men vi börjar rätt lugnt, kommer jobba torsdagar och fredagar så Saga får va hemma och mysa med pappa istället :) hur går tankarna för er andra kring jobb? Hur länge har ni tänkt att va hemma och i hur stor omfattning?:)
Så spännande med jobb igen. Hur länge ska ni göra så? När tänker ni låta henne börja förskola?
Här hemma så är jag hemma till augusti och sedan kommer Victor börja förskola och jag jobbar 50% fram till februari 2019 sedan blir det 75% i några år innan jag går upp till 100 igen. Egentligen vill jag vara hemma till januari/februari 2019 (och vi har dagar till det) men förskolorna här tar bara in i augusti och jag vill inte riskeraatt bli utan plats
Snart släpps bogaboos nya vagn Fox. Är så sjukt sugen att köpa den. Men jag funderar på om det är onödigt?! Jag har britax smile nu och den funkar ju kanon.. MEN... är ju inte helt nöjd..
Hur länge åker man i vagn? Mina tjejer åkte tills dom var 2 1/2 år.. kanske dumt att köpa en svindyr vagn som han bara ska ha i 1 -2 år, eller? Funderar så det knackar i huvudet.. dom pengarna kan man kanske lägga på annat..
Är det någon mer som är sugen på foxen?
Snart släpps bogaboos nya vagn Fox. Är så sjukt sugen att köpa den. Men jag funderar på om det är onödigt?! Jag har britax smile nu och den funkar ju kanon.. MEN... är ju inte helt nöjd..
Hur länge åker man i vagn? Mina tjejer åkte tills dom var 2 1/2 år.. kanske dumt att köpa en svindyr vagn som han bara ska ha i 1 -2 år, eller? Funderar så det knackar i huvudet.. dom pengarna kan man kanske lägga på annat..
Tänk va fort tiden går!
Mina barn åkte vagn till de var ca 3 år. Sista året räckte det bra med en enkel Brio sitty!
Tänk va fort tiden går!
Jag ska börja plugga i augusti och då börjar förskolan också. Men jag ska göra allt jag kan för att barnen ska få gå så lite som möjligt. Mycket kvälls och helgplugg får det bli när inte pappan jobbar. Han har eget företag så vi kan säkert göra så att han är hemma nån gång under veckorna och jobbar helgen istället om jag är mycket obligatoriskt i skolan under veckorna. Det bästa med att jag ska plugga är att när det är sommarlov så är SGI skyddat så bara vi sparar så vi klarar oss under somrarna så kan jag vara hemma hela somrarna med barnen iaf dom tre närmsta somrarna
Vad ska du plugga för något?
Är sugen på att plugga, skulle verkligen vara kul att prova något nytt.
Vad ska du plugga för något?
Är sugen på att plugga, skulle verkligen vara kul att prova något nytt.
Men ååå grattis till bebis!! Läste precis din tråd du startat. När är ditt bf? Blir det tredje barnet nu? Ang snitt tätt inpå så tror jag inte du behöver vara orolig alls. Stort grattis!!!!!
Är det någon mer som försöker få bebis?
Jag skulle gärna vilja ha en till men min man säger stopp.. kvalitet framför kvantitet säger han.. Han har nog rätt.. för oss iaf. Plats i bil, hus resor osv.. Och allas träningar osv när dom blir äldre. Jag får nöja mig med tre fast jag skulle så hemskt gärna vilja ha en sista till.. liksom jämt.. fyrklöver.. Men men triss är inte så dåligt heller
Hej alla!
Va jättelängesedan jag var här inne och kikade!
Kul att tråden fortfarande lever!
Jag har inte riktigt koll på vilka av er jag följer på instagram...? Känns som man följer en del och då ser man ju mycket vad som händer där!
Oskar är nu 8 månader och några dagar, och har ålat sig fram ett tag. 2 tänder är på gång upp, och han är så go och glad på dagarna!!!
Vi har haft det mycket jobbigt på nätterna tyvärr. Sedan han var 4 månader har han vaknat på nätterna och varit vaken i 2-3h... han har blivit pigg helt enkelt. Det har tärt mycket på oss som familj faktiskt. Sömnbristen har varit grymt jobbig och irritationen som sömnbristen tar med sig har varit stor.
Jag tog alla nätter fram tills han var 7 månader (frivilligt), men sedan gick det inte längre, jag blev som en levande död.. så nu turas vi om att sova med Oskar. Den som inte sover med honom, sover hos mellan sonen i hans bäddsoffa.
MEN det verkar vända nu. Även om han är orolig och vill ligga nära, så har han i över en veckas tid sovit i stort sett hela nätter och inte ätit på nätterna längre heller! Undantaget inatt då han åter igen var vaken 2h och åt... hoppas det var tillfälligt!
Vad gäller jobb och mammaledighet...
Jag ska börja jobba i januari 2019 är det tänkt. Då går mannen hem till augusti..
Dock har jag ju sedan Oskar var 4 månader varit inne och jobbat lite då och då ändå på mitt jobb....sedan sökte jag även jobb som vikarie på en skola, så där är jag också en del...ville testa på det... så jobbar väl i snitt 4-7 dagar i månaden.
Tiden går så galet fort. Det var ett år sedan som jag satt hemma sjukskriven och inte visste om Oskar skulle överleva. Nu är han här och stor börjar han bli!!
Han vägde 11020 på 8 månades kontrollen och var 70 lång. Helt galet!!
Hur går det för alla era små?
Lucas blir 8 månader idag, och tiden går så sjukt fort!
Han har två tänder, sover fortfarande mycket och bra (såå tacksam över det, då jag vet av erfarenhet från mina äldre barn hur påfrestande det är med dålig sömn)
Vi ska till BVC på fredag, så har inte aktuell vikt och längd för tillfället :)
Lucas är 74 cm lång och väger 8840 g. Var på BVC i fredags.
Lång kille verkar det som, men ändå känns han så liten! Är väl för att mina andra barn är så pass mycket äldre :)
Nu var det länge sedan jag skrev något här. Men här är det full fart, tjejen är 9 månader och kryper snabbt snabbt till vägguttagen och blinkar jag så har hon fått tag i en sladd att tugga på. Klättrar sig till stående och älskar att gå omkring med hjälp. Hög tid att se till att allt är babysäkrat mao...
Lucas är 74 cm lång och väger 8840 g. Var på BVC i fredags.
Lång kille verkar det som, men ändå känns han så liten! Är väl för att mina andra barn är så pass mycket äldre :)