Manipulerande ex anmäler
Hej!
För att göra en lång historia kort: Träffade en äldre gift man via en hobby, under ett år växte det fram känslor och han lämnade sin fru (de hade redan planer på skilsmässa). Hon träffade en ny några veckor efter och introducerade direkt deras två barn. Under första halvåret ringde hon ofta och skrek på min sambo och var svartsjuk (med all rätt såklart). Vi väntade ett halvår och nu bor vi tillsammans efter ett år ihop. Hon säger att hon är lycklig och inte bitter men hon gör allt för att sabotera och använder sig av barnen.
Nu till problemet: Hon har anmält min sambo som är världens mjukaste snällaste mest engagerade pappa till socialen, nu senast hävdar sonen och hon att min sambo tagit stryptag på sonen som är 10 år, att jag knäat honom m.m. Detta har han skrikit efter att min sambo lyft upp honom på rummet då han sparkats och slagits samt kastat saker i huset. Han knuffade på mig och skrek håll käften men hävdar att jag knäat honom. Vi vet såklart att detta aldrig hänt men vad kan vi göra nu när min sambo är utredning? Tänk om sonen fortsätter hävda detta? Sonen gör inget annat än att springa och skvallra till mamma så fort han inte får som han vill här, baktalar pappa och säger kränkande ord. Och mamman tröstar honom och han får dyra saker. Jag upplever honom som en smart och go kille som fått styra mycket hemma och att han har svårt med motgångar. VAD ska vi göra?