• Ellrik

Första försöket, nytt och spännande!

Hej!

Vi bestämde oss för att sluta med p-pillren nu i juni. Jag tror att jag fick ÄL för ca 7-10 dagar sedan men inte säker. Jag har ju ätit piller i 15 år så jag minns inte/vet inte hur min kropp fungerar och känns utan.

Det är så mycket nytt att fundera på och lära sig. Det är spännande och oroligt på samma gång. Vi känner båda att vi inte vill berätta för så många att vi börjar försöka eftersom att det kan bli jobbigt med alla frågor efter ett tag om det inte tar sig.

Tänkte kolla om det finns några fler som precis påbörjat samma resa så kan vi följas åt!

• Svar på tråden Första försöket, nytt och spännande!
  • Pando
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-03 19:53:23 följande:

Jag kunde inte hålla mig till imorgon! Vad tror ni om detta? OMG! Mitt allra första gravtest. Var så nervös så jag skakade medan jag väntade! 

Ja det där är ett solklart plus! Gud så skoj, snabbt jobbat! Grattis :) 
  • DrömlivetiHD
    Pando skrev 2017-08-03 22:25:34 följande:

Ja det där är ett solklart plus! Gud så skoj, snabbt jobbat! Grattis :) 

Åh tusen tack! Det är så kul att kunna berätta för er eftersom man ska hålla det hemligt för alla vänner :) Så skönt att kunna dela med sig! Jag är så lycklig och helt förvånad att det tog sig på första försöket :D Wiiee!
  • Ellrik

Åh stort grattis Drömlivet!! Helt fantastiskt! Det ger hopp för oss andra nybörjare.

• DrömlivetiHD
    Ellrik skrev 2017-08-05 15:09:57 följande:

Åh stort grattis Drömlivet!! Helt fantastiskt! Det ger hopp för oss andra nybörjare.

Tack så jättemycket! Ja, visst gör det!! Så känner jag med! Det känns typ som inget kan stoppa en nu! :D
  • Elliot1
    MissSophie skrev 2017-08-01 09:20:01 följande:

Hoppar in i denna intressanta diskussion!

Jag har ätit Cerazette i många år och för 6 veckor sedan slutade jag helt med dom för nu ska jag och mannen skaffa tillökning och bli en familj på riktigt. Jag fick min första riktiga mens efter bara 4 veckor efter att jag slutade äta p-piller MEN jag har verkligen noll koll på hur min kropp fungerar nu eftersom den här vart "blockerad" av p-piller. SÅ svårt att räkna ut ÄL också så jag blir tokig.

Jag slutade med Cerazette i Januari och har precis som du haft sjukt svårt att förstå kroppen. Jag tror också att det tar ett tag för kroppen att komma igång och bli regelbunden efter Cerazette, jag hade extremt oregelbunden mens de första månaderna. Skrev upp allt som hände i kroppen och vilket datum för att försöka få ett hum om hur den funkar.. Har aldrig testat med ÄL-test eller liknande men för ett tag sen laddade jag ner appen Clue som hjälper till att räkna ut cykeln så man vet på ett ungefär! :)
  • DrömlivetiHD
    AishaK skrev 2017-08-06 22:02:31 följande:

Tänkte dela med mig av min lycka! Plussade idag äl+10!

Grattis igen fina du <3
  • Våra barn

Asså grattis ja hoppas att allt kommer gå bra

.
  • AishaK
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-06 22:08:39 följande:
    Grattis igen fina du <3
    Tack snälla!! <3
  • AishaK
    Våra barn skrev 2017-08-06 22:13:17 följande:
    Asså grattis ja hoppas att allt kommer gå bra

.
    Tack snälla du!
  • Pando

Grattis! :)
  • Luna123

Hejsan! Hoppar in här. Har nyligt slutat med mina piller och börjat använda Natural Cycles. Den spår att jag ska ha ägglossning på torsdag. Mycket spännande om det stämmer. Funderar på att ta några test och se, eller så avvaktar jag och kollar om även mensen kommer när appen säger. Hade varit skönt om kroppen kommit igång så här snabbt!

• Emmea

I 5 dygn överlevde de små fiskarna i min mage ????

Ett testa tidigt.

Ska ta ett med veckoindikator senare

• Pando
    Emmea skrev 2017-08-17 18:54:02 följande:

I 5 dygn överlevde de små fiskarna i min mage ????

Ett testa tidigt.

Ska ta ett med veckoindikator senare

Grattis!! :) Så roligt att plussen börjat komma.
  • Pando

Jag är helt chockad, har plussat! Varit så inställd på att det kan ta tid att jag nu sitter och stirrar på testet och undrar lite vad man gör nu, haha.

• vickanj82

Blev inget i augusti. Tog ÄL test i fredags som var jätte positivt och det bara 5 dagar efter avslutad mens så blev förvånad. Men nu har vi myst på. Och känns extra roligt och förväntansfullt när man vet att man prickar. Bara att hoppas på det bästa nu.

Svar på tråden Första försöket, nytt och spännande!