• mammamu123

Barnvakt eller inte

Jag har ett underbart barn på ganska exakt ett år. Hittills har hen inte haft någon barnvakt och jag känner fortfarande inget behov av att ha det. Jag umgås gärna med alla nära och kära tillsammans med mitt barn men ju längre tiden går desto mer börjar farmor/mormor/osv efterfråga egentid med mitt barn. Jag tycker att hen är för liten att vara borta från mig och att när varken hen eller jag har behov av barnvakt varför ska vi ha det? Relationer bygger man ju ändå och det finns tid för barnvakt längre fram. Är det helt konstigt att jag tänker så här?

• Svar på tråden Barnvakt eller inte
  • Mortiscia80

Ja men precis, varför ska du lämna bort barnet när du varken vill eller känner behov? Om de erbjuder barnvakt så tacka så hjärtligt men att du gärna återkommer när du verkligen behöver istället och säg att du tycker det är trevligt om ni umgås tillsammans. När ni besöker kan ju div. släktingar passa på att ha barnet i knät osv.

• Aliona

Vad snällt att de erbjuder sig att sitta barnvakt? Det är väl bara att tacka och säga att du meddelar när det behövs i framtiden?

• Tecum

Jag tycker att det är hög tid att du låter dem få egentid med barnet så att hen vänjer sig vid att det inte alltid är mamma eller pappa som är närvarande. En situation kan uppstå då du MÅSTE ha barnvakt och då är det bra om bägge parter är vana.

Svar på tråden Barnvakt eller inte