• mammamu123

Barnvakt eller inte

Jag har ett underbart barn på ganska exakt ett år. Hittills har hen inte haft någon barnvakt och jag känner fortfarande inget behov av att ha det. Jag umgås gärna med alla nära och kära tillsammans med mitt barn men ju längre tiden går desto mer börjar farmor/mormor/osv efterfråga egentid med mitt barn. Jag tycker att hen är för liten att vara borta från mig och att när varken hen eller jag har behov av barnvakt varför ska vi ha det? Relationer bygger man ju ändå och det finns tid för barnvakt längre fram. Är det helt konstigt att jag tänker så här?

• Svar på tråden Barnvakt eller inte
  • Dixie

Finns ju ingen anledning att ha barnvakt bara för att göra farmor/mormor nöjda - sen kan jag ju förstå att de gärna vill bygga en egen relation med sitt barnbarn och är ju inte samman sak om föräldrarna är med hela tiden.....

Men det behöver ju inte vara så avancerat, farmor kan väl gå en promenad till närmsta lekplats med barnbarnet en stund om hon vill och liknande "utflykter"

• Harvester

De kan väl umgås med barnet tillsammans med dig? Om de av nån anledning gnäller kan du ju fråga vad de vill göra som de inte kan göra framför dig så borde de tystna...

• Frontline

Vad är problemet?
    Behöver ni inte barnvakt så behöver ni inte..
    Ingen tvingar er att lämna bort barnet bara för att..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Litet My

Inte ett dugg konstig, har du inget behov av barnvakt finns det ingen anledning att ha det. Min mellantös hade inte barnvakt föränn hon var 3,5 år och lillasyster kom. Fanns helt enkelt ingen anledning, idag är hon 6 år och tycker verkligen barnvakt är superkul och efterfrågar det själv-då blir ju läget lite annat. 3:an var 2 år första gången och äldsta runt 1 år pga jag var ensamstående med honom och behovet fanns. Men de 2 äldsta har det liksom inte funnits nåt behov att lämna bort

• Aliona
    Harvester skrev 2017-07-16 23:42:59 följande:

De kan väl umgås med barnet tillsammans med dig? Om de av nån anledning gnäller kan du ju fråga vad de vill göra som de inte kan göra framför dig så borde de tystna...

Varför vara så snorkig? Farmor och mormor är ju bara snälla, vill hjälpa till med avlastning och ha relation till barnet. Vill inte ta är det bara att tacka nej.
  • Harvester
    Aliona skrev 2017-07-17 06:14:32 följande:

Varför vara så snorkig? Farmor och mormor är ju bara snälla, vill hjälpa till med avlastning och ha relation till barnet. Vill inte ta är det bara att tacka nej.

Tycker iofs det mer låter som de vill vara "barnvakt" för sin egen skull och är lite mer på än vad som är ok.
Svar på tråden Barnvakt eller inte