• Lindax1988

Vilka Graviditetssymtom hade ni innan BIM? Plussade ni?

Hej alla :)

Jag och min sambo försöker att skaffa barn, första försöket nu.
    Hade ÄL den 6/7 och ska ha min mens på onsdag 19/7.

Har den senaste veckan både känt mig mycket tröttare på dagarna så att jag tom. har behövt gå och vila, fått finnar och mått lite illa och from. i söndags så har jag behövt gå på toaletten oftare och fått molande värk i tjejmagen och ryggslutet samt har en fortsatt hög temp.

Tog ett test i söndags morse som visade negativt och har inte vågat testa igen ännu då man blir så besviken men vad tror ni andra, är jag gravid? Någon med liknande symtom som har plussat? Kanske finns det någon som vill följas åt :)

• Svar på tråden Vilka Graviditetssymtom hade ni innan BIM? Plussade ni?
  • Anonym (Olika)

Med 1a barnet hade jag flera symptom innan bim. Mådde illa, var yr, molvärk och ömma bröst.

Med 2an kände jag lite yrsel och lite "bakfull" innan bim.

Med 3an kom symptomen senare och kände ingen yrsel.

• Lindax1988

Hej :) Roligt att det är samma för fler.. har du fått ett positivt graviditetstest efter den sk. mensen :)

LBP91 skrev 2017-07-18 20:02:44 följande:

Hej. Hoppar in här..

jag har upplevt lite samma som TS. Negativa gravtester och en sparsam mens som kom på BIM men varade bara i två dagar. (Normal mens är kraftig och fem dagar.) Har flera gravsymptom som extrem hunger, trötthet halsbränna med mera. Hade ont i brösten några dagar efter ÄL och fram till BIM.

• Celegans

Jag hoppar in här..

Har BIM nu på söndag 23/7. Första försöket så omöjligt att säga om jag bara inbillar mig massor symptom. Brösten har växt och varit ömma nu några dagar, kan dock bero på att mensen närmar sig. Har varit trött men behöver nog mest semester. Har haft endel magont till och från senaste dagarna, förmodligen något tokigt jag ätit. Har väldigt sällan halsbränna men har nu haft det två gånger inom loppet av fyra dagar. Dykt upp endel finnar, men det kan det göra för mig innan mens. Känt svagt illamående också ett par gånger, men mitt på dagen och kvällen. Vill ju så gärna vara gravid så är lätt att tolka in alla symptom och känna efter lite väl mycket.. Bara att ha tålamod och vänta till söndag (kanske testar på lördag..)

• LBP91
    Lindax1988 skrev 2017-07-19 03:27:37 följande:

Hej :) Roligt att det är samma för fler.. har du fått ett positivt graviditetstest efter den sk. mensen :)

Nej, det är det jag inte har :/

Men symptomen kvarstår... väldigt mysko.
  • rosvatten

Jag plussade idag (v3+6). Hade jag inte vetat att jag var gravid så hade jag trott att det var mensen som var på g. Lite ont i brösten och "mensvärk". =)

• Lindax1988

Här håller blödningen i sig iaf så det är nog kört för min del den här månaden :(

• emizz

Fick äntligen mitt efterlängtade plus dag sedan...tog ett predict early för jag misstänkte graviditet. Mina symptom har varit att det stack till i livmodern ett par dagar efter ägglossningen och har haft en känsla av att det sticker hela tiden och det känns tungt alltså ingen molande känsla. Det andra som misstänkte var mina bröst!! Har fått extrema ådror på brösten även på vårtgårdarna och de är varma samt känns tunga.

Hoppas verkligen det går vägen detta och lycka till alla. Plussade på BIM-6 :)

• Lindax1988

Nu är jag tillbaka igen! Är idag på BIM +2, ingen mens och inget pluss heller men ont i ryggen och tjejmagen och finnar och lättirriterad och trött ???? vill bara veta om jag är gravid eller inte, segt att vänta och bara få neg. Tester! Brukar aldrig vara sen annars ???? hur går det för er andra?

• LBP91
    Lindax1988 skrev 2017-08-16 13:04:38 följande:

Nu är jag tillbaka igen! Är idag på BIM +2, ingen mens och inget pluss heller men ont i ryggen och tjejmagen och finnar och lättirriterad och trött ???? vill bara veta om jag är gravid eller inte, segt att vänta och bara få neg. Tester! Brukar aldrig vara sen annars ???? hur går det för er andra?

Jag fick vad jag misstänker var ett missfall i lördags, eller natten till söndag rättare sagt. Vaknade av en enorm smärta i nedre delen av magen och sprang på toa och det rann floder av blod.
  • Miloue77

Kroppen är så häftig!

Tre dagar efter ÄL och samlag så började jag känna mina första symptom. 
    Det första var som stickningar vid äggstockarna och då mest på vänster sida men detta flyttade sig sedan till båda sidor. Någon dag efter började det som lätt mensvärk och i samma veva kände jag så sjukt konstiga dofter både inne och ute.
    Vet att jag sa till min kille att det luktade rotmos? Skrattande Efter det luktade det otroligt starkt kiss ibland och samma sak i skogen när jag var ute och plockade svamp. Samma var det en dag när jag satt hos min terapeut. Kunde knappt koncentrera mig på samtalet vi hade. Dofterna avtog dock några dagar senare men istället började jag bli akut trött och somnade ibland mitt på dagen eller senast 21 på kvällen. Sen kom flytningarna lite då och då, helt vita. Igår började brösten ömma och då särskilt bröstvårtorna. Molande värk precis som svag mensvärk har jag haft hela tiden.
    Kaffet på morgonen har jag i princip fått spotta ut. Jag som annars är kaffeälskare!

Jag var liksom helt bombsäker på att jag var gravid men det var inte förens idag som jag plussade 3 dagar innan BIM. Strecket är svagt blått men det är ändå ett streck! Min kille är borta på jobb och kommer inte hem förens imorgon och jag vet inte hur jag ska klara av att vänta på att få berätta Skrattande
    Detta är vårat första barn tillsammans och det är bara att hålla alla tummar och tår att allt går som det ska framöver med graviditeten. Kände ändå att jag ville dela med mig utav mina symtom som tydligen är beviset på att ens egen kroppskännedom är rätt stark. Är bombsäker på att fem års yogande och mediterande har gjort sitt och bidragit till att jag lärt känna min kropp och att lyssna på alla dess signaler, stora som mini-små. Är så tacksam. Lycka till alla andra!

• Miloue77
    Miloue77 skrev 2017-09-26 07:47:42 följande:

Kroppen är så häftig!

Tre dagar efter ÄL och samlag så började jag känna mina första symptom. 
    Det första var som stickningar vid äggstockarna och då mest på vänster sida men detta flyttade sig sedan till båda sidor. Någon dag efter började det som lätt mensvärk och i samma veva kände jag så sjukt konstiga dofter både inne och ute.
    Vet att jag sa till min kille att det luktade rotmos? Skrattande Efter det luktade det otroligt starkt kiss ibland och samma sak i skogen när jag var ute och plockade svamp. Samma var det en dag när jag satt hos min terapeut. Kunde knappt koncentrera mig på samtalet vi hade. Dofterna avtog dock några dagar senare men istället började jag bli akut trött och somnade ibland mitt på dagen eller senast 21 på kvällen. Sen kom flytningarna lite då och då, helt vita. Igår började brösten ömma och då särskilt bröstvårtorna. Molande värk precis som svag mensvärk har jag haft hela tiden.
    Kaffet på morgonen har jag i princip fått spotta ut. Jag som annars är kaffeälskare!

Jag var liksom helt bombsäker på att jag var gravid men det var inte förens idag som jag plussade 3 dagar innan BIM. Strecket är svagt blått men det är ändå ett streck! Min kille är borta på jobb och kommer inte hem förens imorgon och jag vet inte hur jag ska klara av att vänta på att få berätta Skrattande
    Detta är vårat första barn tillsammans och det är bara att hålla alla tummar och tår att allt går som det ska framöver med graviditeten. Kände ändå att jag ville dela med mig utav mina symtom som tydligen är beviset på att ens egen kroppskännedom är rätt stark. Är bombsäker på att fem års yogande och mediterande har gjort sitt och bidragit till att jag lärt känna min kropp och att lyssna på alla dess signaler, stora som mini-små. Är så tacksam. Lycka till alla andra!

Troligtvis missfall imorse....
  • A.Ellis

Plussade idag, bim +3, svagt streck men vågar tro på det nu efter att ha haft bild ute på remiss här på familjeliv ;) 

Jag hade INTE ömma bröst efter ÄL vilket jag alltid har, tänkte att jag antingen aldrig hade någon ÄL eller att jag var gravid. Kände mig konstig direkt efter, blev åksjuk lätt vilket jag aldrig blir.
    Sex dagar efter ÄL fick jag jätteont i högra äggstocken eller området däromkring, kunde inte sitta upprätt. Dagen efter det en brunblandad flytning. Fick molvärk som kom och gick, någon gång på natten och sen några dagar efter. I övrigt äcklig smak i munnen några dagar efter BIM, muntorrhet (drack och drack men blev inte mindre törstig), torr i slidan. Vid BIM började jag bli svagt illamående, på ett sätt som nästan kändes som nervositet och eftersom jag har det ganska tufft på jobbet just nu och mycket presentationer och saker som gnagt var de svårt att skilja på. Yrsel kopplat till illamåendet, dålig aptit och blir mätt snabbt. Först igår såg jag att brösten var större, tyngre och såg annorlunda ut, även börjat ömma lite men inte som efter ÄL. Mycket symptom men ganska diffusa. 

Svar på tråden Vilka Graviditetssymtom hade ni innan BIM? Plussade ni?