Salsa88 skrev 2017-07-18 22:35:48 följande:
Hej,
Jag och min man har försökt bli gravida i två månader. Jag vet att det inte är särskilt länge, tro mig.' Men samtidigt är jag relativt ung, 28, och tänker att det borde gå fort, regelbunden mens osv. Det känns som att det enda jag ser är gravida kvinnor, överallt. Och det känns som att folk runt omkring mig har superlätt för att bli gravida. Blir så oerhört ängslig och behöver ett forum att få kontakt med andra. Vad har ni för erfarenheter, är det normalt att vara så på spänn som jag är? Tack på förhand!
Hej! Jag och min sambo är på försökt sedan februari i år..
Precis som du ser jag gravida överallt... det har inte gått över. Men nått som gått över är faktist min jätteoro och stress att det inte tar sig. Var helt säker på att det skulle ta sig på första försöket då jag blivit gravid tidigare på p-piller till och med. Så stressade upp mig rejält de första månaderna när jag bara fick feta minus. Jag tror det bidrog till att min cykel gick helt bananas.. fick från 28 dagar till typ 40+.
Gjorde även misstaget att berätta för våra föräldrar att vi försöker. Du kan ju gissa vad man får för fråga varje månad.. som man skulle glömma att berätta för dom! Stressfaktor? Eh ja! Vet att dom gärna vill bli mor och farföräldrar... vi gör verkligen så gott vi kan liksom.
Iallafall så orkar jag inte stressa mer och det får ta sig när det tar sig. Och går det mer än 1 år utan lycka så kommer vi söka hjälp. Känner att jag är ändå "bara" 25 och det är skönt att man är ung om det nu kommer ta flera år med hjälp. Jag vet att vi kommer få ett barn förr eller senare på ett eller annat sätt.
Så har det varit för mig hittills.
Men såklart vill man bli gravid nu! Helst igår.. Vissa dagar är jobbigare än andra såklart. En del rent förjävliga. Men dom har blivit färre så det är skönt.
Säger bara ligg på, håll koll på ÄL och försök ställ in dig på att det kan ta tid. Jag kommer hålla mina tummar! :)