• scrapparlotta

försäkring, agria eller Sveland?

Har två katter och väntar på en kattunge till nu. Våra två katter har vi försäkrat hos Agria, och det tycker vi funkar jättebra. Men en som vi känner har nu en katt som fått forl och måste dra ut nån tand på sin katt....och detta är inget man får ut på försäkringsbolaget Agria. Så nu har jag börjat fundera på om det finns nåt försäkringsbolag som hjälper till vid forl...ifall våra katter skulle dabbas. Har hittat Sveland som om jag har fattat rätt täcker 50 % av kostnaden vid Forl...alltid något.

Nån som har sin katt försäkrad hos Sveland? Är det bra? Nån som haft både Agria och Sveland och som kan säga vilken som är bäst?

• Svar på tråden försäkring, agria eller Sveland?
  • Mikeybe

Jag skulle säga att svedea är det bästa. Dom täcker också forl om katten har varit införsäkrad från tidig ålder.

• scrapparlotta
    Mikeybe skrev 2017-07-21 13:48:02 följande:

Jag skulle säga att svedea är det bästa. Dom täcker också forl om katten har varit införsäkrad från tidig ålder.

Fast om jag fattar rätt så måste man ha haft katterna försäkrade i svedea innan 2 års ålder för att få hjälp med forl.
  • riboflavin
    scrapparlotta skrev 2017-07-21 14:53:18 följande:

Fast om jag fattar rätt så måste man ha haft katterna försäkrade i svedea innan 2 års ålder för att få hjälp med forl.

Precis, så utmärkt tillfälle att försäkra nya katten där.

IF har också täckning för Forl i sin kattförsakring.

Om det kan vara fördelaktigt att byta på dina gamla katter hittar jag ingen info om vid en snabb koll.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • scrapparlotta
    riboflavin skrev 2017-07-21 15:02:38 följande:

Precis, så utmärkt tillfälle att försäkra nya katten där.

IF har också täckning för Forl i sin kattförsakring.

Om det kan vara fördelaktigt att byta på dina gamla katter hittar jag ingen info om vid en snabb koll.

Ja den nya katten kan jag försäkra där.
Svar på tråden försäkring, agria eller Sveland?