• Anonym1715

Hur känns en nidblödning?

Hej allihop!

Jag har för två månader sedan slutat med minipiller och försöker nu att bli gravid med min man.

Min ägglossning var kring den 11-12 juli och nu, ca 10 dagar senare fick jag en blödning som till en början på morgonen var väldigt ljusrosa men blandad med lite blod. Min mens är beräknad om 4 dagar, dvs den 26 och brukar inte vara oregelbunden. Sedan 4-5 dagar tillbaka har jag känt "svag mensvärk", haft lite ryggont och ett konstigt humör.. Och nu idag denna blödning. Dock har jag precis lika ont som jag brukar ha vid mens, dvs det känns som riktig mensvärk, dock ganska tidigt.

Hur kände ni som fick en nidblödning? Hur tidigt innan er mens kom den? Eller hur sent efter ägglossningen upplevde ni nidblödning? Detta kanske helt enkelt bara är mensen som kom tidigt..

Mycket tacksam för svar :)

• Svar på tråden Hur känns en nidblödning?
  • Meriall

Vet inte mycket om detta men jag har inte haft ont vid nidblödning. Brukar dock bara ha lite mensvärk annars men har inte tyckt att nidblödningen känns som mens. Däremot har jag haft mens som vanligt när jag varit gravid. Så du kan vara det fast du inte haft nidblödning. Det är vanligt att kroppen inte förstår att den ska sluta blöda vid mens och därför blöder allt mellan en liten blödning till en vanlig mensblödning de första månaderna. Man får också känsligare slemhinnor när man är gravid och kan blöda lite utan orsak. Så det kan vara vilket som :)

Svar på tråden Hur känns en nidblödning?